Mormel Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden DAGPACT: Mormel Goedemorgen allen. Gisteren een hele fijne avond gehad en daarna ook geen zin om te drinken. Misschien wat vroeg om over het avondeten te hebben, maar toch. Hier vandaag een champignon risotto met snijbiet en de overschot van de mosselen. Hoop dat iedereen een goed begin van de week heeft. Oskar en spirit reageerden hierop 2
Yvonne Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Goedemorgen Mormel, goedemorgen frummers, Het lijkt erop dat het vandaag niet boven de 20° zal komen, da's fijn. Een bakje nu even en dan lekker aan de slag, hoop veel in de tuin bezig te zijn..
Etty Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Goedemorgen, Ik kan steeds zo'n eenzaam rotgevoel hebben, en ga dan in de oplossingensfeer ronddwalen om dat weg te drukken. En dan heb ik het druk met afspraken en het gevoel van geen tijd voor mezelf. Vanochtend had ik een eureka moment. Ik ben de laatste tijd mijn pleasegedrag aan het omkeren, en trek me minder aan van wat een denkbeeldige ander mogelijk zou kunnen vinden. Ik kom dichter bij mezelf, maar dat voelt natuurlijk (in mijn leventje) alsof ik verder afraak van de ander. Het is eng. Het is geen eenzaamheid maar de angst voor eenzaamheid, een soort afkick van pleasen. Mijn lege agenda (behalve werk en oppas) voelt opeens als ruimte, als ontdekken, in plaats van als een gat dat snel moet worden opgevuld. Lika, Mormel en Oskar reageerden hierop 3
Yvonne Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Ik kan me best indenken dat het veranderen van jouw houding beangstigend werkt @Etty. Geef het tijd, het genieten komt vast nog wel. Wat ellendig @bumperjim, het maakt zo machteloos als het niet goed gaat met je kind. En nee, je kunt 'hem' niet ter verantwoording roepen.. je kunt er zijn voor jouw dochter, en als zij het op prijs stelt raad geven.. Etty reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden @Etty: als je het moeilijk krijgt om deze weg op te gaan, bedenkt dan maar eens aan hoeveel keer pleasegedrag een soort van wederkerigheid bracht. Bedankt voor de koffie @Yvonne. Etty reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 15 uur geleden zei Lika: Maar gezellig dat je toch nog bent gekomen @Yvonne. We hebben inmiddels vergevorderde plannen om een gemaanschappelijk ‘iets’ te gaan bewonen om Schier. We rekenen tzt natuurlijk ook op jou! Wow, ik zit dat nog even te overdenken... ...... hahaha, ik zit nu echt heel serieus te bedenken wat ik nou moet antwoorden, lief van je, dat zeker ❤️... Ik kom er even niet uit. Sowieso zou ik het het hartstikke leuk vinden met jou en Yana te gaan zwemmen (wel in een zwembad, te lang vlakbij strand gewoond en heb een enorme hekel aan zand en kwallen) ... De plannen op Schier ga ik nog even herkauwen...
Yvonne Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden En nu lieve mensen ga ik er vandoor, straks met Kees naar een keuringsarts, vanmiddag vrijwilligerswerk... Maak er een mooie dag van luitjes...
Lika Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) Ha @Yvonne, ik snap het hoor. Maar de plannen komen niet verder dan in ons hoofd. Misschien scheelt dat? Ha @lady jane! @Mormelwat een lekker plan voor het eten!! Bijzonder. Aankleden hier en naar de sportschool. Het kan ook zonder zin:-) Daarna naar vriendin met wie het niet goed gaat. Toedels!! 3 uur geleden bewerkt door Lika M=n lady jane reageerde hierop 1
Lonster1 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden @Etty toen ik minder ging pleasen merkte ik dat mensen mij aardiger vonden en vanzelf meer naar me toe trokken. Omdat je meer jezelf wordt en dat aantrekkelijk is, neem ik aan. Dat pleasen heeft ook iets onwaarachtigs, dat mensen aanvoelen. Hier dezelfde plannen als Lika. Sportschool, wandelen met vriendin die overspannen is. Oskar reageerde hierop 1
Etty Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Daar kan ik me wel iets bij voorstellen @Lonster. Ergens straal je met dat pleasen toch een zeker claim uit, je wilt er wat voor terug uiteindelijk toch, en dat stoot af. De sportschool, daar wil ik ook heen. Maar de drempel is er nog. Misschien deze week maar eens een afspraak maken. Er zit er hier één om de hoek.
Oskar Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Op weg naar de psycholoog. Per boot. Want dat is leuk. Kaatjemama, lady jane en spirit reageerden hierop 3
lady jane Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden en ik begin maar met zwemmen vandaag. Lees hier alweer zoveel wat mijn stemming beinvloedt, en blijf het frappant vinden dat ik bij mensen die ik niet persoonlijk ken, zoveel kan voelen. Zowel positief als negatief. Alsof ik er echt iets mee moet, hier in mezelf.(ook deels pleasen?) Maar intussen lijdt het ook af van de lijst die ik heb te doen. Dus in gedachten neem ik jullie wel mee en tijdens het zwemmen spoel ik er wat van me af en switch naar to do vandaag. spirit reageerde hierop 1
Oskar Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 14 minuten geleden zei lady jane: Lees hier alweer zoveel wat mijn stemming beinvloedt, en blijf het frappant vinden dat ik bij mensen die ik niet persoonlijk ken, zoveel kan voelen. Ja. Toch heb ik eigenlijk wel degelijk het gevoel jullie - op een bepaalde manier - persoonlijk te kennen. Of is het daarvoor noodzakelijk dat je iemand ziet en hoort? Etty reageerde hierop 1
Kaatjemama Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 1 uur geleden zei Etty: Goedemorgen, Ik kan steeds zo'n eenzaam rotgevoel hebben, en ga dan in de oplossingensfeer ronddwalen om dat weg te drukken. En dan heb ik het druk met afspraken en het gevoel van geen tijd voor mezelf. Vanochtend had ik een eureka moment. Ik ben de laatste tijd mijn pleasegedrag aan het omkeren, en trek me minder aan van wat een denkbeeldige ander mogelijk zou kunnen vinden. Ik kom dichter bij mezelf, maar dat voelt natuurlijk (in mijn leventje) alsof ik verder afraak van de ander. Het is eng. Het is geen eenzaamheid maar de angst voor eenzaamheid, een soort afkick van pleasen. Mijn lege agenda (behalve werk en oppas) voelt opeens als ruimte, als ontdekken, in plaats van als een gat dat snel moet worden opgevuld. Erg herkenbaar @Etty
Kaatjemama Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Goedemorgen allemaal druk weekend geweest lig op de bank uit geblust. Overal pijn helaas. Had gehoopt dat me klachten ook van het drinken kwamen maar helaas.het verbloemde alleen de klachten ofzo. 18 minuten geleden zei Oskar: Of is het daarvoor noodzakelijk dat je iemand ziet en hoort? Ben hier nog pas super kort maar heb ook het idee sommige al beetje kan hoor kan misschien helemaal niet 🤷🏼♀️ 17 minuten geleden zei Oskar:
Kaatjemama Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Heb nog een vraag aan julie ook.aan de een van de wijzen 🤣 heb nu soort van paniek gevoel over de tijd, leeftijd, einde van leven nooit eerder gehad. Herkennen jullie dit na het wat langere stoppen.
Yana Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 31 minuten geleden zei Oskar: Ja. Toch heb ik eigenlijk wel degelijk het gevoel jullie - op een bepaalde manier - persoonlijk te kennen. Of is het daarvoor noodzakelijk dat je iemand ziet en hoort? Jij zou me op straat niet herkennen maar je kent me beter dan mijn buurvrouw waar ik al 25 jaar naast woon en bij wie ik regelmatig over de vloer kom. lady jane reageerde hierop 1
Senna34 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Goedemorgen @Yanabeterschap weer 🍀 @spirit hoe is het nu de afgelopen dagen gegaan, beetje afleiding met je zus? @Smaragdie hoe is het afgelopen week gegaan en hoe voel je je nu? Leuke dingen: Een last minute geboekt naar Spanje volgende week. Even tien dagen dagen eruit Voor de rest ook allemaal fijne dag gewenst spirit reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei Oskar: Ja. Toch heb ik eigenlijk wel degelijk het gevoel jullie - op een bepaalde manier - persoonlijk te kennen. Of is het daarvoor noodzakelijk dat je iemand ziet en hoort? nee, juist niet zou ik zelfs denken. Dit is zoveel veiliger, want mn eigen invullingen blijven een beetje intact zo. En in het dagelijkse leven ben ik veel verlegener dan hier. En hier is meer keus, wel, niet, wanneer, hoe reageren en ik kan zelfs bewerken als mn zinnen achteraf toch niet zeggen wat ik wilde. En omdat we hier persoonlijker delen dan elders weten we ook meer van elkaar dan onze naasten soms. Dat heb ik ook met mn strandmaatjes trouwens, maar die groep is er niet echt meer door allerlei omstandigheden. Misschien dat ik daarom maar moeilijk wegkom van ons forum.
Mormel Geplaatst 46 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 46 minuten geleden 1 uur geleden zei Oskar: Ja. Toch heb ik eigenlijk wel degelijk het gevoel jullie - op een bepaalde manier - persoonlijk te kennen. Of is het daarvoor noodzakelijk dat je iemand ziet en hoort? Ik sluit mij aan bij wat @lady jane hierover schreef. Daarnaast denk ik dat je de rol van die gemeenschappelijke factor niet mag onderschatten.
spirit Geplaatst 33 minuten geleden Rapport Geplaatst 33 minuten geleden Met spanningsbuikpijn opgestaan en een chips kater. Mijn zus is gelukkig weer wat beter. Ze was ziek geworden. Niet zo gek want de kermis was vrij heavy. Is ze ook nog in een enge attractie geweest die over de kop ging. Ik ben alleen in het spookhuis geweest en het reuzenrad. Zodra ik hier de straat binnenkomt krijg ik al een soort van brok in mijn maag. Ik weet wat ik aantref. Wat ik gisteren heb meegemaakt was zo onredelijk. Mijn zus zat er ook bij. Mijn vakantie gaat door. Hij kan hoog of laag springen maar ik ga gewoon. Nog 10 dagen. In een dronken bui zou hij meegaan. Daarna zag hij er weer vanaf. We hebben hem erbij geboekt, maar de boeking kan niet meer ongedaan worden. Nu zitten we dus met extra kosten. Er moest er kamer bijgeboekt worden. Nu ga ik alleen. Hij moet dus betalen. Ellendig allemaal. Maar ik zie erna uit! Even weg hier. Nadenken hoe verder. Nog niet bijgelezen. @lady jane, lief dat je de zorgen even wegzwemt. Wij beginnen rustig. Misschien gaan we fietsen. Het is hier mooi. lady jane reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 32 minuten geleden Rapport Geplaatst 32 minuten geleden Hi, somber en piekerend is terug. Wat mij betreft kennen jullie me beter dan de meeste mensen, dus ja, heel persoonlijk. DAGPACT: Mormel Yvonne kaatje🌺 Quinn 🧡 Kaatjemama en lady jane reageerden hierop 2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden