Oskar Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Mogge. Volle week, maar vandaag een dag vrij. Daar ga ik van genieten door Rustige Dingen te doen. Voor hen die zelf geen raam hebben om door naar buiten te kijken: het regent. Een prima moment om je voor te nemen niks te drinken. DAGPACT Oskar spirit en bolletje reageerden hierop 2
Oskar Geplaatst 12 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 12 uur geleden De beer van de dag is vandaag voor @Kaatjemama. Hij heeft maar één oor, maar is heel lief. Fonny, Prana en Kaatjemama reageerden hierop 2 1
stroumfke Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden DAGPACT stroumfke bumperjim reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden (bewerkt) Goedemorgen Oskar, Stroumfke en goedemorgen frummers. Ik heb lekker geslapen, maar wel een beetje weinig: 3 keer uit bed voor kamer 100, vervolgens stond om kwart over 4 mijn grote rooie jeweetwelkater onder het slaapkamerraam te jammeren dat hij naar binnen wilde, dus bed uit en hem naar binnen gehaald, naar de huiskamer begeleid. Een kwartier later hoorde ik het dierenluikje klepperen, meneer ging de hort weer op. Om kwart over 5 voelde hij zich weer eenzaam, dus volgde een herhaling van zetten. Ik heb toen de deur naar de bijkeuken dichtgedaan zodat hij niet voor een derde keer onder het slaapkamerraam zijn serenade kon gaan brengen. Om 10 over 6 kwam Zeurpietje naar beneden en wilde naar buiten, toen ben ik maar thee gaan zetten. Dus.... er staat inmiddels een bakje klaar jongelui. En oh ja: het heeft geregend, eindelijk. Maar de enorme stort- en onweerbuien hebben we niet gekregen, inmiddels is het weer lekker droog. 11 uur geleden bewerkt door Yvonne Fonny, MaryArt en Prana reageerden hierop 1 2
bumperjim Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden (bewerkt) Ik heb best veel gezopen de afgelopen weken. Niet veel maar wel heel regelmatig. Biertje hier, 2 biertjes daar. Begon met bezoek van mn zwager met Hemelvaart, dan gaat altijd de beer los (heerlijk dat ik daar een schuldige voor heb 😇) en daarna ben ik blijven doorsukkelen. Sinds zondagavond is het bier op en dat is maar goed ook, langzaam weer mens worden. Ik heb er geen moeite mee om te stoppen maar het heeft lang geduurd totdat ik het wilde. Of nou ja "wilde", zoals ik al zei het bier is op 🤣 Het is een mooi natuurlijk stopmoment. De helderheid in de kop is een verademing zelfs vergeleken met wanneer ik maar 1 enkel biertje drink. Mn zwager gaat binnenkort voor zn werk naar Bagdad voor een paar jaar. Ik hou mn hart vast wat de alcohol betreft want onder de tafel vloeit die vast nog harder dan hier 👿 11 uur geleden bewerkt door bumperjim bolletje en spirit reageerden hierop 2
Kaatjemama Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden DAGPACT: Oskar Stroumfke Yvonne kaatje🌺 goedenmorgen
Yvonne Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Goedemorgen @bumperjim, goed dat de knop weer om is. En goed voor jou ook dat jouw zwager binennkort een hééél eind verderop gaat wonen voorlopig Heb net ook even de draad van gisteren doorgelezen.. Mijn hemel @Kaatjemama, wat een naar einde van de dag. Ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen. En dat jullie toch straks eens rustig samen kunnen praten over hoe het nu verder moet..
Musashi Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Goeie morgen, Mijn drankgedrag van vandaag is evenredig aan de mate waarin ik me laat meeslepen door negatieve gedachten en/ of in hoeverre ik paniek in m’n zenuwstelsel onder controle/ rustig kan houden. Bepaalde dingen in m’n dagelijkse leven ervaren vind ik veel moeilijker dan in m’n uppie naar Japan. 😅
lady jane Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden goeiemooiemorgen frummers Gisteravond naar een verjaardag en ik realiseer me nu pas dat niemand alcohol dronk 2 een 0% bier, een paar limo/dubbel friss en water. De gastvrouw zelf (de grootste innemer van het team sinds ik niet meer mee drink) was de koffie aan het opdrinken die niemand wilde haha. Misschien dat ze na afloop los ging. Prana reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden (bewerkt) @bumperjim ik kan het niet laten om in je patroon de zonne-cyclus terug te zien. Wij vrouwen leven met het ritme van de maan (yin), mannen met de zon (yang), dus niet alleen met 24 u ipv een maand maar precies ook de winter/zomerwende zie ik een beetje terug komen. Bij je vorige stop was immers de kortste dag net gepasseerd en nu naderen we de langste dag. Ik weet het, het klinkt mss een beetje te filosofisch/ metafysisch/ zweverig maar toch. Het ritme van de natuur laat zich niet zomaar onderdrukken. Veel succes met je nieuwe stop, wie weet ga je volgend jaar wel echt naar een jaar toe. 10 uur geleden bewerkt door Musashi
bolletje Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Goeie morgen, B. Jim ik mis iets in jouw berichtje en weet niet precies wat. Misschien mis ik de wil om er echt af te komen, je rot voelen omdat je gedronken hebt. Wil je wel van de drank af of sociaal proberen te drinken, dat kan natuurlijk ook hé? Musashi sterkte met de spanningen. Musashi reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden 23 minuten geleden zei Musashi: Goeie morgen, Mijn drankgedrag van vandaag is evenredig aan de mate waarin ik me laat meeslepen door negatieve gedachten en/ of in hoeverre ik paniek in m’n zenuwstelsel onder controle/ rustig kan houden. Bepaalde dingen in m’n dagelijkse leven ervaren vind ik veel moeilijker dan in m’n uppie naar Japan. 😅 Dan hoop ik van harte dat het je gaat lukken je niet mee te laten slepen door negatieve gedachtes en paniek. Drank maakt het negatieve en het paniekerige niet minder... integendeel, maar dat weet je zelf als de beste toch? Musashi reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden En jij ook een goedemorgen tante Bollewol..
bolletje Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden (bewerkt) 21 minuten geleden zei Musashi: @bumperjim ik kan het niet laten om in je patroon de zonne-cyclus terug te zien. Wij vrouwen leven met het ritme van de maan (yin), mannen met de zon (yang), dus niet alleen met 24 u ipv een maand maar precies ook de winter/zomerwende zie ik een beetje terug komen. Bij je vorige stop was immers de kortste dag net gepasseerd en nu naderen we de langste dag. Ik weet het, het klinkt mss een beetje te filosofisch/ metafysisch/ zweverig maar toch. Het ritme van de natuur laat zich niet zomaar onderdrukken. Veel succes met je nieuwe stop, wie weet ga je volgend jaar wel echt naar een jaar toe. Ligt het aan de natuur Musashi, dus kan hij er weinig aan doen? Ikzelf denk dat je de oorzaak niet bij de natuur moet leggen maar toch bij jezelf. Als je het niet bij jezelf legt hoef en kan je er niets aan doen. Hier gaat het een beetje mis met het berichtje. 10 uur geleden bewerkt door bolletje
Etty Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Goedemorgen, Vandaag kleindochterdag. Naar zo'n indoor speelparadijs, waar het in de ochtend heerlijk rustig is. Ze durft steeds meer, eerst samen met oma en dan later alleen. Ik moet me door allerlei gaten worstelen en realiseer me dan weer mijn voornemen om krachtoefeningen te gaan doen. Intensief gesprek gehad gisteren en heel rommelig geslapen daardoor denk ik, of het komt nog door het stoppen. Wat is je plan @bumperjim? Helemaal stoppen?
MaryArt Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden DAGPACT: Oskar Stroumfke Yvonne kaatje🌺 MaryArt Goeiemorgen allemaal!
Oskar Geplaatst 10 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 10 uur geleden (bewerkt) Zou ik als man zijnde nu ook extra op mijn hoede moeten zijn vanwege die zonnecyclus @Musashi? Overigens ben ik altijd meer gefascineerd geweest door de maan. In mijn therapeutische fase probeer ik mijzelf meer open te stellen voor zaken die ik normaal al snel terzijde schuif. Gevoelens bijvoorbeeld 🙃 Zo heb ik pas het boek ‘Omarm je gevoelens’ gereserveerd. Maar ik denk nog wel dat ik er een papieren zak bij vraag. Die titel doet me overigens meteen denken aan @Yana. Hoe is het nu meisje? 9 uur geleden bewerkt door Oskar Musashi reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Morgen. Kapot na de high van gisteren, dus nou moet ik niet meteen gaan denken dat alles toch mislukt. Rustig aan. DAGPACT: Oskar Stroumfke Yvonne kaatje🌺 MaryArt Quinn Musashi, lady jane en spirit reageerden hierop 3
Musashi Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden @Oskar natuurlijk is het niet zo zwart/wit als yin/yang zelf 😁. Ieder van ons heeft zowel het mannelijke als het vrouwelijke in zich, het is maar net welke balans je daar zelf in vindt. En de doordenker in mij kan idd niet anders dan daar wel iets in te zien ja: je bent gefascineerd door de maan (vrouwelijk principe, gevoelens) en worstelt tegelijk om dit in jezelf toe te laten. De Yung in mij kan niet anders dan daar een verband in te zien. Mannen hebben het ook niet gemakkelijk tegenwoordig, het mannelijke (ratio, oplossingsgericht) is overheersend en natuurlijk worstelen we (ja ook wij vrouwen) ermee om ook dat vrouwelijke stuk te (mogen) toelaten en een plaats te geven in ons leven. Tot hier mijn filosofische beschouwing van de dag 😁. Oskar reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden 3 minuten geleden zei Musashi: Tot hier mijn filosofische beschouwing van de dag Balans. Daar houd ik het bij als leerpunt van de dag. Musashi reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden @Quinn licht bestaat niet zonder donker Prana reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden @Musashi uiteraard. Maar in deze bedoelde ik meer een balans zoeken tussen mijn eeuwige high or low. Daar moet een leefbaar midden in te vinden zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden