Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

8 maanden geleden schreef je dit naar mij @bumperjim:

Op 3-10-2025 om 08:49 zei bumperjim:

Personage dat zich niet durft bloot te geven. Anderen omlaag trappen om zich beter te voelen. Dat kan nu veilig dankzij internet. In het echte leven kom je er niet mee weg.

Keyboard hero 🤣

Herken je jezelf er vandaag ook in? Spiegeltje spiegeltje aan de wand.

Geplaatst

Huh? Het is toch juist @bumperjim die een sneer kreeg vanuit het niets? En ook nog over het feit dat hij drinkt....op een alcoholforum. Maar goed, wie ben ik om daar vanuit het niets iets over te zeggen 😅

Hier gaat het nog steeds goed, ruim 8 maanden droog nu. Ik ben nog wat voorzichtig en durf ook nog niet echt te zeggen dat de knop om is. Ik ben al eerder zolang (en langer) nuchter geweest en toen ging het ook fout. Wat is er deze keer anders? Ik ben er minder mee bezig, ik ben er meer van overtuigd, van mijn keuze. Ik wil het echt. 
Nu het zomer begint te worden is het iets verleidelijker om tòch maar een glaasje te nemen, er is overal vino en Spritz, maar zonder is het ook fijn. Fijner zelfs. Het is (bijna) zomer, heerlijk!

Geplaatst

WTF, halen jullie op een platform voor mensen die proberen te stoppen met drinken echt citaten aan die acht maanden oud zijn? Sommige meelezers gaan niet eens weten wat ze gisteren gegeten hebben. 

Geplaatst

Ik erger me al een poosje aan je @bumperjim. Een beetje de poopie joopie hier uithangen en leuk gevonden willen worden. Het meest kwestende vind ik nog de opmerking over mijn vriend en zijn hondjes. Die hondjes zijn door omstandigheden niet zindelijk. Zelf vind ik dit ook niet zo fijn, maar ik kan daar niets meer mee. Onze labrador komt daarentegen niets te kort. Ben nu ook net weer terug van een lange wandeling. Om nu meteen te zeggen dat de honden slecht behandeld worden en dat je precies weet wat voor persoon mijn vriend is, vond ik zeer misplaatst. Als ik dan ook nog lees, dat het kwartje nog steeds niet bij je is gevallen, ja, dan haal ik even uit. Ook het feit dat je mij neerzet als een of ander dom blondje. Nee. Dat gaat er bij mij niet zo in. Dat is alles. Voor de rest ga ik hier niet meer met modder gooien. Dat laat ik wel aan jou over. Nu genoeg erover. Jammer dat je nog steeds drinkt. Jammer dat je mij zo naar beneden haalt. Zoiets verdien ik nu ook weer niet. Ik ben een zeer betrokken forumlid, maar soms kan ik gewoon even mijn mond niet houden. Dan is het klaar. Ben dus voorlopig klaar met jou. Heb je op de negeerstand gezet, zodat ik me niet meer hoef te ergeren aan jou.

Geplaatst

O kom op nou @spirit je kwam vanochtend inderdaad uit het niets met een nare opmerking tegen BJim. En nu dat verklaren met o ik erger me al tijden aan je en een oud verhaal over honden. Je bent hier al tijden en mensen zijn aan je gewend geraakt (ik ook) maar ook jij hebt je vreemde dagen en aparte uitspraken, net als de meesten (ik ook). Niet eerlijk om je dan zo af te reageren op BJim.

En daarnaast vind ik het bizar en belachelijk om iemand juist hier te verwijten dat diegene drinkt, dronk of heeft gedronken. Als iemand weet hoe moeilijk die verslaving is, zijn wij het tenslotte wel.

Geplaatst

Ik snap best dat iemand van alles van een ander vindt soms en zich soms ergert, maar veel minder van de aandrang om dat hardop in het openbaar uit te spreken.

Maar ik heb makkelijk lullen: ik ben volgens mijn psycholoog geneigd om aan mijn gevoelens voorbij te gaan.

Geplaatst

Dat wil ik best wel doen hoor. Maar niet nu. Overigens vind ik het vooralsnog in veel gevallen ook een goede keuze om niet alle gevoelens uit te spreken. Verder gaat die openheid mij schriftelijk over het algemeen beter af dan mondeling.

Geplaatst

Geen dwang natuurlijk @Oskar, alleen maar ruimte. Dat schriftelijk uitgenodigd beter gaat dan mondeling, dat herken ik helemaal.

Een van de nadelen van leren uiten is dan weer dat de rem wel opnieuw afgesteld moet worden.

Geplaatst
14 minuten geleden zei Yana:

Het is misschien beter om het te zeggen als iemand je geraakt heeft @spirit i.p.v. maanden later met allerlei rare verwijten te komen die er niets mee te maken hebben.

Het is OK 😘 ik lees het überhaupt niet 🤣

Overigens denk ik werkelijk dat ik van het stoppen een tyfushumeur krijg. Zo'n dag 3 humeur. Ik had dat al eens eerder generkt. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...