hub02 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden (bewerkt) Mijn verplichte 2 weken van niet drinken zitten er bijna op. Alleen morgen nog. Maar vandaag nog een vuurproef. Ik ga naar mijn vriendin, die woont op een camping. We gaan naar een boerderijtje (loslopende kippen en geiten en zo, en om mij, en vooral mijn vriendin, een plezier te doen, heel veel katten). Zou mooi weer worden. Lekker buiten op het erf zitten, je kunt daar eten en drinken. Vooral dat laatste, zit ik wat mee. Mijn vriendin vindt het helaas niet erg als ik drink (ik word dan nooit vervelend of zo) en ze heeft ook altijd alcohol in huis, (“in chalet” zeg maar). Lastig mens dus, maar ja, ze heeft ook haar goeie kanten. Ik probeer me vandaag aan “mijn weekpact” te houden, hoop dat dat lukt. Dus, bijna verplicht, hier op het dagpact. DAGPACT: hub 7 uur geleden bewerkt door hub02 spirit en lady jane reageerden hierop 2
Maja Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Goedemorgen allemaal! Weer gewekt door de merel. Goed @hub02 dat je voorbereid op stap gaat, van tevoren de situatie overdenkt. Heb een fijne, droge dag! DAGPACT: hub Maja
MaryArt Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden DAGPACT: hub Maja MaryArt Goeiemorgen allemaal! @hub02 Sterkte vandaag!
hub02 Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 6 uur geleden Dank jullie wel. Zal mijn handy maar meenemen voor als ik daar zit. Doe ik normaal nooit. Kan ik even spieken hier, als het nodig is. Jammer dat ik niet normaal kan drinken. Maar na eendje (die lopen daar ook trouwens) is mijn rem weg. Als ik in een later leven terug kom, dan hoop ik dat dat als normaal mens is.
Yvonne Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Goedemorgen frummers, @hub02 je boft: het wordt een hartstikke mooie dag, je hebt een leuke vriendin en je hoeft niet aan de alcohol... ik hoop dat je driedubbel zult genieten.. Ik heb heerlijk geslapen, wel jammer dat ik er een paar keer per nacht uit moet, maar dan nog.... lekker geslapen, klaar voor een nieuwe dag. Nu eerst een bakje. lady jane reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 9 uur geleden zei Marjolijn: En nu... beroerd . Belabberd... MAar ik ben er nog. Zullen we morgen het leven vieren?? Hebben jullie zin iets leuks te vertellen elke dag? Bijvoorbeeld... ik drink niks meer en ik had zo een leuk babbeltje met de buurman beneden (en dat was echt hier). Toch een beetje teveel hooi op de vork genomen Marjolijn? Ik hoop dat je vannacht lekker hebt geslapen en wat energie hebt teruggewonnen. Rustig aan dan maar vandaag hoor. Jouw voorstel doet me denken aan een verhaal dat de meester in de zesde klas (nu groep 8 dus) van de lagere school (ergens in de oertijd dus) ooit vertelde: Een ridder kwam uitgeput en verschrikkelijk verdrietig op een donkere avond bij een klooster aan. De abt liet hem binnen, hoorde zijn verhaal vol verdriet over een jonkvrouw die niet van hem hield en waardoor het leven geen zin meer had, gaf hem te eten en een plek om te slapen... De volgende ochtend kreeg de ridder brood en melk en werd heengezonden met de opdracht: Ga aan het eind van elke dag op jouw knieën en dank God voor 3 mooie dingen van die dag. Hoe klein ook, 3 mooie dingen die je tegen bent gekomen... Dus, ja Marjolijn, een leuk voorstel. Om te beginnen: ik realiseerde me gistermiddag opeens dat ik de belastingaangifte nog niet had gedaan. Ik zat een beetje te treuzelen met aan de slag gaan in de tuin, het was koud toen me dat opeens te binnen schoot. De tuin ben ik niet meer ingegaan maar de aangifte is klaar, blij mee. Ik neem me voor elke avond hier iets leuks van de dag te vertellen verder. spirit reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Petje af trouwens voor alle frummers die gisteren wel het 'feestgedruis' in zijn gegaan, zich wat verloren voelden met hun nuchtere koppie maar het wel droog hebben gehouden. Top! Ik had het wat dat betreft makkelijk: geen zin om naar het stadje hier dichtbij te gaan. Hier in het dorp was echt hélemaal niets aan Koningsdag gedaan (op het spelen van het volkslied door het muziekkorps bij het verpleeghuis na), dus ik had het makkelijk. Heb twee gebakjes bij de buurtsuper gehaald en naar koningsdag op tv gekeken, dat was het. spirit, Rosee en lady jane reageerden hierop 3
Kaatjemama Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden DAGPACT: hub Maja MaryArt Yvonne kaatje 🌺 goedenmorgen ☀️ spirit reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden DAGPACT: hub Maja MaryArt Yvonne kaatje 🌺 Quinn
Rosee Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Goedemorgen. Mooi verhaal over die ridder @Yvonne, ik ga dat ter harte nemen. Af en toe weer wat last van sluimerende somberheid hier. Laat mezelf teveel meeslepen door allerlei piekergedachten. Zou soms gewoon een paar dagen uit mezelf willen ontsnappen. Maar goed, ook dit gaat voorbij. En alles is relatief. Drukke dag dus aan de slag. spirit reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden @hub02veel plezier vandaag. En je staat op het dagpact dus drinken kan sowieso niet meer! Dus daar hoef je nu niet meer over na te denken.
Lonster1 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Meestal ben ik in deze periode (overgang van koud naar zonnig) ook wat somber. Maar nu valt het reuze mee. Dat is sinds de overgang allemaal een stuk minder geworden, die wisselende stemmingen. De dankbaarheidsoefening doe ik ook regelmatig. Het klinkt wat geforceerd maar het helpt echt. Ik doe het soms als ik merk dat ik allemaal negatieve gedachten heb en zit te mopperen op mezelf en mijn leven en alles en iedereen stom vind. Waar ik dus blij om ben, is dat ik koningsdag zoveel mogelijk heb genegeerd, geen alcohol heb gedronken en dat ik vanmorgen vroeg al weer in de sportschool was. Rosee en spirit reageerden hierop 2
Lonster1 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Toen ik gisteren langs het feestgedruis liep, voelde ik me eigenlijk vooral oud. Overal studenten en jonge gezinnen. Veel zooi, herrie en overal blikken en flessen bier. Toen ik een clubje ouderen zag staan naast een speaker met harde muziek en bier en wijn in de hand, vond ik dat er ook niet heel aantrekkelijk uit zien. Alleen maar uit te houden met heel veel alcohol. Rosee en spirit reageerden hierop 2
Mormel Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Die dankbaarheidsoefening kan ik wel begrijpen. Toen ik ruim twintig jaar geleden na enkele slechte jaren (opnames, blut, op straat slapen...) eindelijk terug in de bakkerij stond te werken en ik 's nachts aan het foeteren was op mezelf omdat het werk niet vlotte schoot volgende gedachte mij binnen "Zie mij hier nu eens staan, buiten vriest het en hier heb ik gratis koffie, gratis eten, zit ik warm en droog en wordt er nog voor betaald ook." De herinnering aan die gedachte heeft me in al die jaren veel door moeilijkere periodes geholpen. spirit reageerde hierop 1
spirit Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Vandaag met een goed gevoel en goede zin opgestaan en daar ga ik maar eens gebruik van maken. Er is nog veel te sorteren boven en ook veel om gewoon weg te gooien. Al mijn oude kleding, die ik thuis al niet meer droeg, kan ook wel. Voor de rest, belangrijke dingen, zoals foto's goed opbergen. De stofzuiger gaat ook mee naar boven. Eerst hier beneden ook alles uitkloppen en goed stofzuigen. Wist niet dat kortharige honden ook verhaarden. Overal blonde korte haren en vooral veel stof. Tuut tuut tuut tuut. Truus de mier gaat aan de slag. Lonster1 reageerde hierop 1
Fonny Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 2 uur geleden zei Quinn: DAGPACT: hub Maja MaryArt Yvonne kaatje 🌺 Quinn Fonny🌞
spirit Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden DAGPACT: hub Maja MaryArt Yvonne kaatje 🌺 Quinn Fonny🌞 Spirit 🙉
Rosee Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden @Lonster1goed bezig! benieuwd hoe Koningsdag eruit zou zien zonder alcohol, denk dat veel mensen er geen klap aan zouden vinden. Voor kinderen is het wel leuk en zelf vind ik het nog wel leuk om 's ochtends heel vroeg naar een vrijmarkt te gaan maar die dronken mensenmassa's vreselijk.
spirit Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden De honden lekker apart uitgelaten. Ik denk dat ik een puberhond heb. Knettergek af en toe. Het lopen netjes aan de lijn is ze ook ineens vergeten. Ze zwiept alle kanten uit. Ontmoetingen met andere honden is bijna onmogelijk. Ik loop liever even een straatje om want ze is best sterk. Te vaak onderuit gegaan met haar. Bijna een soort angst aan het ontwikkelen om haar uit te laten. Het zal hopelijk wel over gaan. Ik ga mijn vlees opzetten en dan hier flink aan de slag.
Lonster1 Geplaatst 52 minuten geleden Rapport Geplaatst 52 minuten geleden Heb je een nieuwe hond dan, spirit? Misschien eens vragen aan iemand die dat goed kan, of een hondentrainer. Vriendin van mij heeft twee onhandelbare hondjes geadopteerd die nu, na veel moeite en training, nog steeds wel enthousiast zijn maar niet meer blaffend achter alle fietsers en andere honden aanrennen. Ja plezier hebben zonder drank, dat kan natuurlijk best. Die jongeren hadden het wel gezellig met elkaar. En dat kan ik wel missen, met zo'n groepje optrekken en de bijbehorende spanning. De opwinding mis ik wel een beetje. Maar de onrust kan ik missen als kiespijn. Zit nu een stuk lekkerder in mijn vel en ben selectiever in afspraken en optrekken met groepen.
lady jane Geplaatst 20 minuten geleden Rapport Geplaatst 20 minuten geleden Gisteren liep ik achter zo'n jong groepje aan richting trein. De meesten checkten keurig in, maar een grof scheldende knul niet, die zat net zo lang te pielen, dat hij oningecheckt toch door de poortjes kon. Een vriend zei er wat van en toen barstte hij uit dan in Rotterdam de hekjes wel uit elkaar te gaan trappen om eruit te kunnen weer. Toen ik inhield en achter bleef zag ik 2 halfvolle wijnflessen uit zijn kontzakken steken en hoorde ik de agressieve dronken toon pas goed. Ik heb ze een ruime voorsprong gegeven en ze hadden gelukkig een andere trein nodig. Sjonge wat ben ik op zo'n moment dankbaar niet meer te drinken, ik zou er ruzie mee hebben gemaakt anders.
Kohtje Geplaatst 10 minuten geleden Rapport Geplaatst 10 minuten geleden 8 minuten geleden zei lady jane: [....] Toen ik inhield en achter bleef zag ik 2 halfvolle wijnflessen uit zijn kontzakken steken [....] Zo, dat moeten flinke kontzakken geweest zijn, want hoewel de flessen half vol waren, de flessen worden er niet kleiner van... 😁
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden