MaryArt Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden DAGPACT: MaryArt Goeiemorgen allemaal!!
hub02 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Het niet drinken lukt nog steeds. Zou iemand me op het dagpact willen zetten? Ik wil de boel niet onleesbaar maken. Spirit, Quinn en lady jane reageerden hierop 3
Maja Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Goedemorgen allemaal! En @lady jane: gefeliciteerd met de verjaardag van jouw zoon🥳🥳 DAGPACT: MaryArt Hub02 Maja hub02 en lady jane reageerden hierop 2
stroumfke Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden goedemorgen allemaal ik heb gisteren gedronken ik dacht toen ik terug nuchter was yes nu gaat het mij lukken 16 dagen heb ik het volgehouden vandaag mij terug herpakken
renaldo61 Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden 17 minuten geleden zei stroumfke: goedemorgen allemaal ik heb gisteren gedronken ik dacht toen ik terug nuchter was yes nu gaat het mij lukken 16 dagen heb ik het volgehouden vandaag mij terug herpakken Kom je niet op het dagpact ? DAGPACT: MaryArt Hub02 Maja renaldo61
stroumfke Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden 1 minuut geleden zei renaldo61: Kom je niet op het dagpact ? DAGPACT: MaryArt Hub02 Maja renaldo61 ja zet mij er maar op
renaldo61 Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden DAGPACT: MaryArt Hub02 Maja renaldo61 stroumfke
Etty Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden (bewerkt) Goedemorgen, Maak me zorgen om iemand. Volkomen nutteloos. Er is geen controle over wat een ander doet, voelt en denkt. En uiteindelijk wijzen de zorgen toch naar iets voor mezelf, niet eens een altruïstische zorg voor de ander. Ik wil zorgeloos zijn, me niet schuldig voelen, niet belast worden. En in de piekermodus probeer ik me eruit te denken, door oplossingen te bedenken voor hoe iemand zijn problemen aan kan pakken. Stel je voor dat iemand dat met mij zou doen. Er is niets irritanters dan iemand die je je lijden niet gunt. Die vindt dat je een bepaalde kant op moet. Er is een manier om niet te lijden onder het lijden van een ander. Hoop ik. Denk ik. Ik kan helpen waar ik kan, als dat gewenst is, een luisterend oor zijn, maar ik mag zelf genieten van mijn leven. Voor mensen die lijden is dat ook het pijnlijke denk ik: dat de ander wil dat je ermee stopt omdat hij zo'n last heeft van jouw zwaarte. Bij mij zit het hardnekkig vast soms dat de ander juist wil dat ik me ook rot voel, als teken van liefde of betrokkenheid. Dat ik het voor mezelf ook zwaar maak. Mee lijd. Oude boodschap. Maar in de realiteit is die ander helemaal niet met mij bezig, die heeft genoeg aan zichzelf. En het is een verademing als iemand dan gewoon bij je kan zijn, en je niet het gevoel geeft dat je met je pijn niet goed bent zoals je bent. Ik ben in mijn leven vaak begonnen met drinken om te ontsnappen aan de zwaarte die maar niet ophield. Ik heb me afhankelijk gemaakt van hoe het met anderen gaat. Ik ga daar maar eens wat focus op leggen de komende tijd. 8 uur geleden bewerkt door Etty Reacher reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Dat je de wekker zet om op tijd je medicatie te nemen. #lifegoals kijk mij eens volwassen zijn. Brinta, koffie, nicotine, pillen. DAGPACT: MaryArt Hub02 Maja renaldo61 stroumfke Quinn Reacher en lady jane reageerden hierop 1 1
lady jane Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden goeiemooiemorgen frummers bedankt voor de wekker-reminder @Quinn ik heb een pil daar moet persé 12 uur tussen zitten en mijn weerzin is zo groot dat die tijden steeds opschuiven naar onmogelijke momenten, brrrrrrrr
Quinn Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden It never hurts to help @lady jane Ik dacht, schrijf die pillen hier ook maar op, in het kader van serieus bezig zijn en er geen puinzooi van maken. Zorgen moet je doen, niet maken, maar nog liever voorkomen. lady jane en Etty reageerden hierop 1 1
Quinn Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Ik heb het koud en zit te trillen als een gek, dus eerst maar douchen.
Yvonne Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Goedemorgen frummers, Even een bakje neerzetten hier en dan de auto in, op bezoek. Heb er helemaal geen zin in, maar ja, soms kun je er niet onder uit. En ach, die mensen zijn zo blij dat ik weer eens langs kom... Buiten is het hartstikke koud, maar de zon schijnt, eindelijk 🤗 Quinn reageerde hierop 1
Reacher Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Ik zit hier bedolven onder een berg katten. My happy place 😌 Er zijn negen katten. #Lifegoals. Ik was gisteren zo hyper, ik ben er nu moe van. Mede lijden wil je liever omzetten in mede leven, en dan in eerste instantie naar jezelf toe @Etty? Of begrijp ik je verkeerd. Weer een dag doorgekomen Q. Spirit en Quinn reageerden hierop 2
Quinn Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Heb een poosje over je tekst na zitten denken @Etty. Soms is mee lijden niet anders dan een luisterend oor bieden, echte aandacht geven, er op dat moment helemaal zijn. Maar daarna is iemands lijden weer van diegene en kun je zelf weer naar huis, de focus verleggen naar hoe het met jouzelf gaat. Hoe gaat het met je?
Lonster1 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Luisteren, vragen stellen en het echt willen begrijpen. Het is niet gek dat je over die persoon blijft nadenken. Ik had het laatst met een vriendin, wiens moeder overleed. Ik wilde er voor haar zijn, maar zij gaf er de voorkeur aan zich even terug te trekken en in haar eentje te lijden. Haar goed recht uiteraard, maar het voelde toch wat kaal voor mij. Ik voelde me ook een beetje afgewezen. Dat moet je dan ook maar weer accepteren. Ik doe klusjes voor buurtbewoners die dat zelf niet kunnen en geen netwerk hebben. Gisteren weer zo'n klusje gedaan en dat verzet de zinnen. Al dat tobben daar wordt een mens ook niet beter van.
Quinn Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Je bent er voor haar door precies te geven waar ze om vraagt. Hoe waardevol is dat?
Lonster1 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Ja dat klopt. Als ik mezelf terug lees, lees ik: als jij mijn steun niet wilt, ga ik het wel ergens anders brengen. De behoefte om nuttig te zijn, om nodig te zijn, gezien worden. Het voelt een beetje kinderlijk. Maar ja, wel menselijk. Het 'gevaar' zit er in om zoals Etty al schrijft vooral met anderen bezig te zijn. Ik heb thuis ook genoeg klussen, maar ga liever iemand anders helpen.
Quinn Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Is het omdat de waardering die je krijgt wanneer je iets voor een ander doet, hardop wordt uitgesproken? Of is het misschien omdat andermans problemen gemakkelijker op te lossen zijn?
Lonster1 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Een bedankje hoeft niet per se. Het is een gevoel van verbondenheid, samen een klus opknappen, bij de community horen. Tevredenheid over het feit dat ik redelijk fit en gezond ben, soms voel ik opluchting dat ik niet zo in de ellende zit als sommige anderen. En afleiding van mezelf. Ok, eten nu en wat nuttigs doen van mijn to do lijstje dan maar.
Spirit Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 4 uur geleden zei stroumfke: goedemorgen allemaal ik heb gisteren gedronken ik dacht toen ik terug nuchter was yes nu gaat het mij lukken 16 dagen heb ik het volgehouden vandaag mij terug herpakken Snel weer op het dagpact en door. Hoe kwam dat nu ineens?
Spirit Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Weinig tijd om te schrijven hier. Zeker geen lange verhalen, maar dat vinden sommigen vast niet erg. Oma gaat zich omkleden en naar de speeltuin. Lekker schommelen!!! Eindelijk kan dat. In je uppie, als volwassenen op een schommel, staat zo raar
Marij Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Hoi, ik ben weer terug van een heerlijke week met zon, bergen, zee, warmte en veel lachen. Wat doet dat toch goed! Thuiskomen doet ook goed, heerlijk geslapen en lekker aan het lummelen thuis. bumperjim reageerde hierop 1
stroumfke Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 1 uur geleden zei Spirit: Snel weer op het dagpact en door. Hoe kwam dat nu ineens? ik weet het niet normaal kan ik een link leggen met een onderliggend probleem maar nu niks
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden