Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
17 minuten geleden zei stroumfke:

goedemorgen allemaal

ik heb gisteren gedronken

ik dacht toen ik terug nuchter was yes nu gaat het mij lukken

16 dagen heb ik het volgehouden

vandaag mij terug herpakken

Kom je niet op het dagpact ?

DAGPACT:
MaryArt 

Hub02

Maja

renaldo61

Geplaatst (bewerkt)

Goedemorgen, 

Maak me zorgen om iemand. Volkomen nutteloos.  Er is geen controle over wat een ander doet, voelt en denkt.  En uiteindelijk wijzen de zorgen toch naar iets voor mezelf, niet eens een altruïstische zorg voor de ander.  Ik wil zorgeloos zijn, me niet schuldig voelen, niet belast worden.  En in de piekermodus probeer ik me eruit te denken, door oplossingen te bedenken voor hoe iemand zijn problemen aan kan pakken.   Stel je voor dat iemand dat met mij zou doen. Er is niets irritanters dan iemand die je je lijden niet gunt. Die vindt dat je een bepaalde kant op moet. 

Er is een manier om niet te lijden onder het lijden van een ander.  Hoop ik. Denk ik. Ik kan helpen waar ik kan, als dat gewenst is, een luisterend oor zijn, maar ik mag zelf genieten van mijn leven.   Voor mensen die lijden is dat ook het pijnlijke denk ik: dat de ander wil dat je ermee stopt omdat hij zo'n last heeft van jouw zwaarte.   Bij mij zit het hardnekkig vast soms dat de ander juist wil dat ik me ook rot voel, als teken van liefde of betrokkenheid. Dat ik het voor mezelf ook zwaar maak. Mee lijd.  Oude boodschap.  Maar  in de realiteit is die ander helemaal niet met mij bezig, die heeft genoeg aan zichzelf. En het is een verademing als iemand dan gewoon bij je kan zijn, en je niet het gevoel geeft dat je met je pijn niet goed bent zoals je bent. 

Ik ben in mijn leven vaak begonnen met drinken om te ontsnappen aan de zwaarte die maar niet ophield. Ik heb me afhankelijk gemaakt van hoe het met anderen gaat.  Ik ga daar maar eens wat focus op leggen de komende tijd.  

bewerkt door Etty

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...