Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
5 uur geleden zei Rosee:

@Francoiseik begreep dat die combi vaak voorkomt. Bij m'n  jongste zoon ook. Maar je bent niet je diagnose, je bent gewoon Francoise. :heart: (alhoewel dat ben je natuurlijk ook niet, maar wel op het forum:P) En je staat toch maar mooi acht jaar droog. Vind je het nog wel eens lastig? Of is dat nu voorbij?

Nee niet meer lastig , maar gebruik wel MDMA op festivals! Dat werkt heel goed voor mij ! Huisarts is daarvan op de hoogte en begrijpt dat dit middel het voor mij mogelijk maakt , sociale contacten aan te gaan !  Word tegenwoordig ook vaak ingezet voor PTSS ! Het is niet mijn bedoeling om dit middel hier te promoten , maar ik wil daar wel eerlijk over zijn !  Misschien dat ik hierdoor ook de alcohol geen seconde mis ! Wat een ellende was dat, brrrr 

Geplaatst
3 uur geleden zei Francoise:

Nee niet meer lastig , maar gebruik wel MDMA op festivals! Dat werkt heel goed voor mij ! Huisarts is daarvan op de hoogte en begrijpt dat dit middel het voor mij mogelijk maakt , sociale contacten aan te gaan !  Word tegenwoordig ook vaak ingezet voor PTSS ! Het is niet mijn bedoeling om dit middel hier te promoten , maar ik wil daar wel eerlijk over zijn !  Misschien dat ik hierdoor ook de alcohol geen seconde mis ! Wat een ellende was dat, brrrr 

Oef, ik vind dat vreselijk fout klinken, drank vervangen door ecstasy, maar goed, als het je helpt uit je dak te gaan omdat je dat kennelijk heel graag wilt, ga je gang.

(En je gaat in de euforie van dat spul kennelijk ook vreselijk veel uitroeptekens tikken :D?)

Geplaatst (bewerkt)

Ik vind dat vreselijk goed klinken, drank vervangen door om het even welke haluciogeen. Het zijn tegenover elkaar staande waarden: het ene afstompend, verdovend en verslavend. Het andere openend, helend, bevrijdend en niet verslavend. Ik begrijp je heel goed Francoise, maar ik wil ook geen gebruik promoten. voor wie geintreseerd is zou ik de volgende Netflix serie willen aanbevelen:

https://www.netflix.com/watch/81164526?trackId=284616272&tctx=0%2C0%2C02aae602-a999-472b-9aec-6e985b33ccfd%2C02aae602-a999-472b-9aec-6e985b33ccfd|%3DeyJwYWdlSWQiOiJiNGE3MTAwMS01ZjU1LTQ2MzUtYWI0Mi0yYWIwY2UwM2NmMGUvMS8vaG93IHRvIHZoYW4vMC8wIiwibG9jYWxTZWN0aW9uSWQiOiIyIn0%3D%2C%2C%2C%2CtitlesResults%2C80229847%2CVideo%3A81164526%2CdetailsPageEpisodePlayButton

overigens zijn de andere afleveringen ook interesant!!!1😉

bewerkt door Artax
Geplaatst
12 minuten geleden zei Artax:

Ik vind dat vreselijk goed klinken, drank vervangen door om het even welke haluciogeen. Het zijn tegenover elkaar staande waarden: het ene afstompend, verdovend en verslavend. Het andere openend, helend, bevrijdend en niet verslavend. Ik begrijp je heel goed Francoise, maar ik wil ook geen gebruik promoten. voor wie geintreseerd is zou ik de volgende Netflix serie willen aanbevelen:

https://www.netflix.com/watch/81164526?trackId=284616272&tctx=0%2C0%2C02aae602-a999-472b-9aec-6e985b33ccfd%2C02aae602-a999-472b-9aec-6e985b33ccfd|%3DeyJwYWdlSWQiOiJiNGE3MTAwMS01ZjU1LTQ2MzUtYWI0Mi0yYWIwY2UwM2NmMGUvMS8vaG93IHRvIHZoYW4vMC8wIiwibG9jYWxTZWN0aW9uSWQiOiIyIn0%3D%2C%2C%2C%2CtitlesResults%2C80229847%2CVideo%3A81164526%2CdetailsPageEpisodePlayButton

overigens zijn de andere afleveringen ook interesant!!!1😉

Djw Artax !!!!🫶

Geplaatst
51 minuten geleden zei Adri03:

Oef, ik vind dat vreselijk fout klinken, drank vervangen door ecstasy, maar goed, als het je helpt uit je dak te gaan omdat je dat kennelijk heel graag wilt, ga je gang.

(En je gaat in de euforie van dat spul kennelijk ook vreselijk veel uitroeptekens tikken :D?)

Een festival met 20000 man en iedereen is lief , aardig en in verbinding met elkaar! Ook na afloop begeeft iedereen zich heel gemoedelijk naar de uitgang !  Zie dat maar eens gebeuren na een evenement waar de alcohol rijkelijk vloeit!

Enfin ik laat me uit de tent lokken door jou , zoals ik al zei , ik ben hier niet om jullie over te halen het ook eens te proberen.  Ik geef alleen antwoord op een vraag van Rosee !! 

Ps toen ik zag @Adri03 citeerde je in een discussie wist ik al dat het een negatieve reactie zou zijn ! Jij hebt nog nooit iets positiefs over of tegen mij gezegd ! Dacht, het ligt aan mijn Brabantse tongval maar nu zijn het mijn uitroeptekens !! 

Geplaatst

Ik heb nog nooit een drug gebruikt, hoe onschuldig ook (behalve dus alcohol), dus MDMA durf ik echt niet aan, maar ik ben me wel sinds een tijdje aan het inlezen over CBD-spul. De stap nog niet durven zetten....

Het 'even afstand van mezelf nemen' blijft zeer zeker trekken, helaas eigenlijk. Ben er nog niet uit of ik daar nou wel of niet aan wil toegeven.

Geplaatst (bewerkt)
7 minuten geleden zei Francoise:

Een festival met 20000 man en iedereen is lief , aardig en in verbinding met elkaar! Ook na afloop begeeft iedereen zich heel gemoedelijk naar de uitgang !  Zie dat maar eens gebeuren na een evenement waar de alcohol rijkelijk vloeit!

Dit is zo waar(uitroepteken). En de mensen die wel drinken vallen zo uit de toon. opeens zie je het: de lompe afgestomptheid..

bewerkt door Artax
Geplaatst
30 minuten geleden zei Artax:

Ik vind dat vreselijk goed klinken, drank vervangen door om het even welke haluciogeen. Het zijn tegenover elkaar staande waarden: het ene afstompend, verdovend en verslavend. Het andere openend, helend, bevrijdend en niet verslavend.

Hmmm, niet verslavend? Was het maar zo'n feest.

Geplaatst

Je kan er zelf even op googelen en je inlezen, maar over het algemeen geldt voor alle haluciogenen ( dus ook mdma) dat de tolerantieopbouw zo hoog is dat veel ( of 2x achter elkaar) gebruiken zinloos is. lees: geen efffect heeft. verslaving is daardoor niet mogelijk. maar goed. ieder zijn ding. ik ben geen ambassadeur.

Geplaatst

connection-sggz.nl/verslaving/mdma-verslaving

dat lees ik toch echt anders,
en onderschat niet de psychische verslaving aan gelukshormonen.
Ik kan me voorstellen dat als je het  alleen op festivals gebruikt, dat
dat geen problemen geeft, maar hoe verleidelijk is het niet om een
kleinere hoeveelheid vaak te gebruiken, en dan breidt zich dat echt wel uit,
(net als bij koffie, daar sjoemel ik ook mee)

Geplaatst

Ik lees net op ad.nl dat na de euforie, een depressieve dip volgt,
lijkt dat dan niet op de kater na doorzakken?
Ik zou er toch maar heel erg voorzichtig mee zijn
onze drank-afhankelijkheid is ook niet van de ene op de andere maand ontstaan.

Geplaatst

Je hebt mn laatste post kennelijk niet begrepen, maar dat geeft niet. ik hoef niemand ergens van te overtuigen. ik hoop dat je de serie kijkt,die is echt wel boeiend.

Geplaatst

Als iemand af en toe een avond met zo'n pilletje fijn vindt en het leidt niet tot steeds meer gebruik, wat is dan het probleem volgens jou @Adri03?

Ieder z'n hobby. Het is niet dat als je nooit iets geestverruimends tot je neemt dat het leven dan per definitie sprankelend waardevol is ofzo.

Geplaatst
1 uur geleden zei Yana:

Als iemand af en toe een avond met zo'n pilletje fijn vindt en het leidt niet tot steeds meer gebruik, wat is dan het probleem volgens jou @Adri03?

Ieder z'n hobby. Het is niet dat als je nooit iets geestverruimends tot je neemt dat het leven dan per definitie sprankelend waardevol is ofzo.

Ik vind, door schade en schande wijs geworden, nu eenmaal alle middelengebruik onverstandig, zeker voor mensen met verslavingsgevoeligheid, en ben allergisch voor het goedpraten ervan. Aan de andere kant mag iedereen zich van mij natuurijk best de vernieling inwerken. Wat je zegt: ook ik gun ieder zijn hobby.

Geplaatst

Iemand die ik kende gebruikte het regelmatig. Een jong persoon, festivals enzo. Er kwam altijd een (grote) dip en de persoon kreeg slaapproblemen en depressies. En daar weer therapie en pillen voor. Het zal bij iedereen net iets anders werken. Ik ben blij dat ik nooit aan zoiets ben begonnen. Ik zou er niet mee kunnen ophouden denk ik.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...