Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
3 uur geleden zei bumperjim:

Zo, bar gedaan, restaurant gedaan, alles met spa rood. Dat was toch een beetje teleurstellend want er stond niks leuks alcoholvrijs op de kaart, terwijl het verder natuurlijk tig bieren en wijnen en whisky en wat niet al was. Deze tent was toch een beetje ouderwets.

Was wel erg gezellig en van de 5 zaten er maar liefst 3 aan de fris 😜

Ik ga ook weer aan de spa rood. Kan je lekker van boeren :D

Geplaatst

Jij bent niet echt het zonnetje in huis hè Karin? Hoewel ik een boel pessimisme deel heb ik er niet echt last van. Ik maak me niet druk over datgene waar ik geen invloed op heb. En van waar ik wel invloed op heb probeer ik het beste te maken. En dat lukt best aardig.

Wellicht is een flinke portie rampspoed wel goed voor de mensheid. En als wij het niet overleven komen gewoon de beerdiertjes aan de macht. Moet je eens kijken wat een frisse wind er dan gaat waaien!

Geplaatst
17 minuten geleden zei Mariposa:

Ach @karin123, we kunnen het nog zo hard roepen maar ik vrees dat de oogkleppen gesloten blijven tot het echt te laat is. En dan nog… Mensen worden graag voorgelogen en genaaid waar ze bij staan. Helaas. 

Stel nou dat die oogkleppen ineens allemaal weg waren en iedereen vol aandacht naar je zou luisteren: wat zou je hen dan heel concreet adviseren?

Geplaatst

Aja. Een geruststellend begin: eerst even lekker mensen executeren. Maar welke schade heb je het precies over eigenlijk? En als jij onze hypothetische wereldleider bent: wat voor beleid ga jij voeren om ons te redden?

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb nooit gezegd dat ik een wereldleider ben. Wat ik wel zeg is dat we keihard voorgelogen worden en heel veel pech hebben dat we (lees te veel van jullie) dit veel te laat zien. Heb je niet door hoe ze ons langzaam aan  aan het vergiftigen zijn. Alle goede mest vervangen door kunstmest (waardoor de bodem uitgeput raakt), kraanwater raakt steeds meer verontreinigd, batterijen onder ons reet onder het mom van goed voor het milieu (totdat de auto’s in de fik staan en ze in een bad van chemicaliën gedoofd moeten worden. Om maar te zwijgen van de bossen die we moeten kappen en volkeren die hun gebied daardoor kwijtraken maar wat niemand ons verteld, om aan de grondstoffen voor de accu’s te komen en erger nog, waar laten we de accu’s als ze op zijn) heerlijk toch milieubewust te zijn. Minder vlees eten want dat is slecht voor het milieu door de uitstoot van CO2,  wat een f*cking bullshit) en vervolgens lekker groenten eten dat is platgespoten met gif en sojamelk drinken in de koffie ( nee sojabonen kweken en importeren is goed voor het milieu). Niet teveel cash ivm witwassen, alles digitaal graag ivm controle en let op, je wordt straks volledig afgesloten als je stout bent. Goed bezig jongens! Niet te vergeten jezelf platspuiten met vaccins (onder het mom van je doet het voor een ander) omdat je je eigen lichaam niet voldoende vertrouwd en daarna lijdzaam toezien hoe alle k*nkers zich in een razendsnel tempo ontwikkelen, waar of niet waar, we kunnen niet ontkennen dat ineens heel veel mensen aan (nieuwe soorten) k*nker doodgaan. (oh sorry, ga ik nu een grens over??). Ik kan nog wel even doorgaan maar ik denk wel mijn mening te hebben gegeven. Mijn mening he? Jullie mogen gewoon geloven, maar kom straks niet janken als het te laat is. 
You will own nothing but be happy… read my lips… (mij niet gezien, geen schaap hier. Question everything…) X

bewerkt door Mariposa
Geplaatst (bewerkt)

Het is wel een beetje een bibimbap geworden het hele verhaal 😁

Ik denk dat er een hoop dingen zijn scheefgegroeid met name het feit dat een klein deel van de wereldbevolking het overgrote deel van de rijkdommen heeft ingepikt. Overigens horen wij daar zelf ook nog steeds een beetje bij hè als je ons vergelijkt met de gemiddelde Indiër of Nigeriaan. Maar mensen die miljarden of honderden miljarden verdienen, zoveel dat ze het niet eens meer kunnen uitgeven, en elk jaar komt er 10-20% bij, dat moet echt ophouden wat mij betreft. Tegelijkertijd hebben we het zo ver laten gaan dat er nu weinig meer aan te doen is want ze zijn machtiger dan sommige landen. Het is gewoon terug naar de Middeleeuwen, karel de grote en zo. Straks zijn we zelf een kolonie en zijn de rollen omgedraaid, te beginnen bij Groenland.

Wat er nu aan het gebeuren is is dat het welvarende Europa zn financiële voorsprong op de rest vd wereld kwijtraakt omdat we liever van de VS en van China kopen dan het zelf produceren. Het maffe is dat de gemiddelde Amerikaan of Chinees helemaal niet zo'n geweldig leven leidt maar de inkomstenverschillen zijn daar zodanig dat het klootjesvolk het werk verzet zonder ziekteverzekering terwijl de elite het goed heeft. Dat wilden we hier niet meer sinds een eeuw of zo, we hadden het mooi voor elkaar in west Europa maar dat stelsel rammelt tegenwoordig steeds harder door de mondialisering. We concurreren tegen mensen die 6 of 7 dagen per week moeten werken.

En nog steeds blijven we chinese auto's kopen en op amazon kopen en onze eigen economie gaat kapot. We doen het allemaal zelf.

bewerkt door bumperjim
Geplaatst
2 uur geleden zei Etty:

Ieder z'n eigen doemscenario toch? 

Haha, en ondertussen op jouw beurt door jouw gedrag weer deel uitmaken van het doemscenario van een ander :D. We zijn gewoon met te veel.

Geplaatst
3 uur geleden zei bumperjim:

en onze eigen economie gaat kapot

Nee hoor, het gaat juist goed met onze economie en de meeste mensen hebben het erg goed in Nederland. 

Als je mensen die het positief bekijken beschuldigt van oogkleppen kun je dat van doemdenkers natuurlijk ook zeggen. Het is maar net hoe je het bekijkt. Er is geen waarheid en er zijn geen duistere machten die ons kapot proberen te maken.

Geplaatst

In op grote schaal georganiseerde duistere machten waar alle journalisten van alle gerenommeerde kranten bij betrokken zijn en zowat alle artsen in alle ziekenhuizen enz. dat lijkt me onmogelijk. Het is gewoon een rommeltje in de wereld, chaotisch en onbestuurbaar en er zijn enge mannen met veel macht en sowieso veel teveel mensen.

Ik begrijp die cynische boosheid van mensen zoals @Mariposa niet, niemand verplicht jou toch om soja te eten? Andere mensen lijkt dat wel een goed idee. Meer accu's, minder vlees eten... dat is niet bedacht om jou dwars te zitten, het lijkt veel mensen een goed idee om op die manier de aarde te ontzien en dat daar allerlei haken ogen aan blijken te zitten is omdat dingen nou eenmaal niet simpel zijn, dat maakt het nog niet meteen een bewust gestuurd complot. En als jij wel vlees wilt eten en in een benzineauto wilt rijden of cash wilt betalen, dan kan dat toch allemaal?

Corona is ook zo'n verhaal. Ik heb zelf in het begin 1 vaccinatie gehad en ben nu sinds 4 maanden na een coronabesmetting verschrikkelijk ziek terwijl ik toch op mijn immuunsysteem vertrouwde. Veel mensen zijn al jaren ziek, nog van voor er überhaupt vaccinaties waren en er zijn in het begin veel mensen aan dood gegaan. Dus ja, ik vind het een kutvirus en ik vind het logisch dat alles op alles werd gezet om een remedie te vinden. Dat die vaccinaties ook allerlei bijwerkingen hebben is zeker, maar waarom zou dat opgezet zijn door 'hun' om 'ons' er onder te krijgen? Mensen doen hun best, mensen proberen veel geld te verdienen, mensen proberen te redden wat er te redden valt, mensen zijn uit op macht, mensen vertrouwen en wantrouwen... het is gewoon een rommeltje met al die mensen. Niks niet groot vooropgezet plan, gewoon een zooitje.
Van het idee dat we nooit meer van die vaccinatiebewijzen zouden afkomen, dat dat het begin zou zijn van steeds meer dwang, daar is toch ook niks van gebleken? 
We worden door 'hun' voorgelogen zeg je, maar waarom dan opeens wel vertrouwen op de mensen die dat beweren? Het is in mijn ogen te ingewikkeld, je kan de wereld niet overzichtelijk opdelen in wij en zij, zo simpel is het niet. 

Als ik m'n oogkleppen af doe dan zie ik vooral heel veel mensen om me heen die lief zijn voor elkaar, die hun best doen om er iets moois van te maken en ik zie crocussen in het geknipte gazonnetje van de buren en het licht dat zo mooi door de bomen valt. Ik zie een onbekende die me groet en ik zie een schaal vol krasloten en cash geld ☺️

Kunnen we niet gewoon van elkaar houden Mariposa en hand in hand oplopen? Jij en ik. In plaats van zo boos te zijn? In jouw ogen ben ik een schaap maar je snapt toch hopelijk wel dat ik ook gewoon mijn best doe in het leven? 

Geplaatst
33 minuten geleden zei Mariposa:

Geen reactie van @knakker? Dat vind ik wel n beetje jammer. Het is eigenlijk voor jou geschreven 

Oh pardon mevrouw. Ik was met mijn vragen oprecht benieuwd naar hoe jij die boze wereld dan eventueel zou willen verbeteren. Maar er kwam vooral zo'n boze kluwen van ergernis en wantrouwen terug dat ik niet wist waar ik een antwoord aan vast zou moeten knopen. Daarbij vermoedde ik dat wij dermate ver van elkaar zijn verwijderd qua standpunten dat ik meende dat een vruchtbare discussie er niet in zou zitten.

Maar Yana heeft het hierboven heel mooi verwoord. Dat is ook zo ongeveer hoe ik het zou hebben willen zeggen.

Geplaatst

@Mariposaer is bijna geen land ter wereld waar mensen het zo goed hebben als in Nederland. Er is vrijheid van meningsuiting, voor mensen die het niet breed hebben zijn er allerlei toeslagen. Helaas zijn er wel 9,96 miljoen varkens in Nederland opgepropt in megastallen omdat mensen zo graag vlees willen eten.

Geplaatst

@knakker Het zijn en keiharde feiten en een deel mijn mening. Daar vroeg je om. 
@Rosee megastallen ben ik onwijs tegen, die moeten absoluut verdwijnen ja. Maar dat hoeft dan toch niet te betekenen dat we helemaal geen vlees meer mogen eten? Ik koop geen vlees uit de supermarkt, maar van duurzame boeren. 

Geplaatst
12 minuten geleden zei Mariposa:

megastallen ben ik onwijs tegen, die moeten absoluut verdwijnen ja. Maar dat hoeft dan toch niet te betekenen dat we helemaal geen vlees meer mogen eten? Ik koop geen vlees uit de supermarkt, maar van duurzame boeren. 

Leuk dat we het eens zijn over de megastallen maar van wie mag jij helemaal geen vlees eten? Dat mag en kan en doe je toch?

Geplaatst (bewerkt)
5 uur geleden zei Lonster1:

Nee hoor, het gaat juist goed met onze economie en de meeste mensen hebben het erg goed in Nederland. 

Als je mensen die het positief bekijken beschuldigt van oogkleppen kun je dat van doemdenkers natuurlijk ook zeggen. Het is maar net hoe je het bekijkt. Er is geen waarheid en er zijn geen duistere machten die ons kapot proberen te maken.

Als ik zeg "onze", lees dan maar Europese want ik hoor hier natuurlijk veel meer over de franse economie dan over de nederlandse. In frankrijk mag je gewoon klagen (de fransen doen dat met veel passie), in nederland is dat een beetje taboe want in nederland gaat altijd alles prima en anderen hebben het altijd slechter 🤣 zo ben ik ook opgevoed hoor. Toen ik 30 geleden in Antwerpen werkte hadden de Vlamingen het er al over (met nauwelijks verholen bitterheid) het "nederland waar het laatste probleem al lang geleden is opgelost" 🫠

Ik schreef dit met name na het zien van het journaal waar gemeld werd dat vrijwel alle traditionele kleding-ketens hier op sterven na dood zijn, de industrie heeft het erg moeilijk (in Nederland ook), financiële problemen in de zorg, bij de gemeentes, bij de politie, mensen in NL hebben de grootste moeite om een huis te betalen, enz. Het is moeilijk vol te houden dat het economisch prima gaat, maar er zijn natuurlijk oneindig veel manieren om naar de economie te kijken. Het zijn geen oogkleppen, het komt gewoon doordat niemand een totaalbeeld heeft.

"Duistere machten die ons kapot proberen te maken", ik denk inderdaad dat met name Rusland en China proberen Europa kapot te maken of iig tot een dictatuur te maken via hybride oorlogsvoering en beinvloeding via sociale media en er is nu ook een oranje macht bezig. We moeten gewoon als Europa weer onze eigen broek kunnen ophouden en ook dat kost weer geld en gaat weer ten koste van de energietransitie helaas.

Ach hoe meer ik schrijf hoe minder het wil zeggen 😁 ik ga thee zetten.

bewerkt door bumperjim

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...