Adri03 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden 2 minuten geleden zei Yvonne: [...] Nu zijn mijn weken vol [...] Toch echt vaker 'nee' gaan zeggen @Yvonne!
Yvonne Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden 2 minuten geleden zei Adri03: Toch echt vaker 'nee' gaan zeggen @Yvonne! Klopt, dat ben ik zeker van plan..
Musashi Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Goeie morgen, ik ga niet zeggen dat dit forum me ah wankelen brengt want dat is het zeker niet maar ik ga straks ook weer naar de zwemles en begin door dit draadje nu ook al te twijfelen aan mijn eigen motieven daarvoor. 😅 Het kind zit in de voorlaatste groep, die ze opnieuw moet doen. Diploma van 25 meter heeft ze al en ze kan eigenlijk wel zwemmen: schoolslag, rugslag en 2 kanten crawl. Alleen mist ze nog wat kracht en uiithoudingsvermogen, volgens de lesgeefster. We gaan nu al 2,5 jaar trouw elke zaterdag en daarvoor had ze ook al les. Zij is de zwemles beu maar ik vind het goed dat ze toch iets van sport doet want voor iets anders is ze niet te motiveren (wel heel enthousiast over tekenles). En natuurlijk wil ik dat ze zich in het water zo vrij voelt als een zeemeermin, omdat ik dat zelf een fantastisch deel van het leven vind, dat zwemmen. Enfin, even invoelen of het dus mijn eigen angst en verlangen is waar we dit doorzettingsvermogen voor inzetten 😅. Maar wat dan nog eigenlijk als het zo is? En o ja, nieuwe hobby’s, ik heb het kleuren op nummer ontdekt, ik kan me bijna geen bejaardere activiteit inbeelden (niet beledigend bedoeld naar ouderen) maar ik heb gisteren mijn eerste helemaal afgewerkt en eigenlijk feitelijk moet ik toegeven dat ik dat dus best heel fijn vind, rustgevend, no-brainer en tegelijk toch een beetje creatief en met resultaat. Hoe fijn kan het zijn? en @Mormel tuurlijk mag je hier schrijven als je nog drinkt. Allez, mijn inziens toch, anders wordt het hier echt wel heel saai en is er ook geen herkenning voor als het mislukt, want dat kennen we toch allemaal niet? Al is het van in een ver verleden of enkel in gedachten. Appeltje, eitje, dan zou er geen forum (hoeven) zijn. In ‘falen’ zit verbinding. Wie gaat er nu graag met perfecte mensen om? Zelfs de perfecte mensen hebben dat graag want dan kunnen die zich lekker perfect blijven voelen 😁 Zo, dat was weer mijn ochtendlijke spraakwaterval die ik er even moest uitbraken precies. MaryArt reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden @Renaldo, kom als de donder jouw bed uit, ga douchen en kom tot jezelf. Eet een boterham en drink een bak koffie. Ik lees net de draad van gisteren even en de reactie van @MaryArt aan het eind, ze heeft gelijk. Er komen buiten de mensen die jou een zeur vinden meer dan genoeg bemoedigende berichten jouw kant op. Kijk daarnaar, hou je daaraan vast. Zo, en nu ga ik aan de slag. MaryArt, Fonny en lady jane reageerden hierop 3
knakker Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden 36 minuten geleden zei Mormel: Mag ik hier eigenlijk wel reageren als ik nog niet gestopt ben? Dat is net zoiets als aan de fietsenmaker vragen: mag ik hier wel komen als mijn fiets kapot is? Ik weet dat jouw drankzucht diep zit, en de schijn van urgentie groter is dan bij mij, maar ben jij ook wel eens nieuwsgierig hoe jouw leven zou blijken als je de zwarte benzine eruit verbannen hebt? Je zou er best nog eens van kunnen opkijken. Van harte trouwens.
knakker Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Dat klinkt niet als een zorgeloos pensioen @Yvonne. Die ziekenhuisbezoekjes kunnen je natuurlijk niks aan doen helaas. De rest wel. Theoretisch dan. Zo ongeveer alle mensen die ik ken beklagen zich over hun overvolle agenda. En nemen zich steeds voor kalmer aan te gaan doen. Maar niemand doet dat.
MaryArt Geplaatst 10 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 10 uur geleden Klopt dat mensen dat maar moeilijk kunnen. Ik ken ze ook om me heen. Dan zeg ik kennen jullie het verhaal van de zuurstofmaskers als een vliegtuig dreigt neer te storten? Eerst zelf je kapje op zetten want dan kun je pas een ander helpen. Mensen vinden dat egoïstisch maar het is een waarheid als een koe! Dus @Yvonne dat geld ook voor jou. Een beetje egoïsme is noodzakelijk om steun te kunnen zijn/blijven voor een ander. 🌻 Ik schat zo in dat jij dat wel weet, maar er nu nog naar handelen. Ikzelf lijd niet aan het gebrek aan egoïsme maar dat komt omdat ik kind nog kraai heb denk ik. En mensen zitten vaak niet te wachten op mijn bemoeienissen. lady jane en Fonny reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden goeiemooiemorgen frummers Ik geloof dat mijn pensionada-leventje wel goed in evenwicht is hoor @knakker. iets te lui soms, maar ook weer niet want gelukkig sport ik graag. Maar helaas laat mijn gezondheid meer te wensen over dan ik zou willen. Dus ook hier ziekenhuis bezoeken af en toe, wat een vreselijk wereldje daar zeg. Natuurlijk blij dat het er is waar nodig, en ik zie er veel ergere situaties en ben dan blij weer naar huis te kunnen. En naar dat vermaledeide zwembad om het herstel te bespoedigen. Eind dec. een herseninfarct gehad en voor het eerst van mijn leven slik ik nu pillen. Ze redden mijn leven waarschijnlijk, dus dankbaar nu dat ze er zijn. Maar 3 x per dag word ik dus even met de werkelijkheid geconfronteerd, dat ik er met 2 soorten waarschijnlijk levenslang heb. Maar ook, afgelopen week weer voor het eerst gevolleybald en ondanks de angst voortdurend, ging het niet slecht. Mn maatjes komplimenteerden me zelfs, maar door de stress kon ik niets binnenlaten. Wat is drinken/niet drinken ineens onbeduidend hier. Maar ook wat ben ik ontzettend blij dat ik niet meer drink. En nog voel ik schuldgevoelens, alsof ik het over me afgeroepen heb, of zoiets. Gelukkig zijn de eerste 3 extra spannende weken bijna om nu, en dan hoop ik wat rust in mijn kop te krijgen. Er mogen dan 2 pillen af en mijn lichaam moet denk ik wat harder werken om er wat taken van over te nemen. En half feb. afd. cardiologie in. Want afd, neurologie kan geen oorzaak vinden. Dus het blijft spannend en ik vermoed dat er dan weer een andere pil bij komt. Ook hier slaat de aftakeling toe. Maar het zwemmen is gek genoeg een nieuw soort verslaving geworden. Terwijl ik daar ook vreselijke hekel aan had vroeger met dat lessen. En dochter die al dik een jaar herstelt van een schouderoperatie, en ook niet meer kan volleyen dus, is woensdag voor het eerst wezen zwemmen, en ook zij vindt het gelukkig rustgevend en niet saai. Maar wat een lessen hebben we toch te leren he. Drinkend zowel als niet drinkend. Niet drinkend zijn ze een stuk makkelijker. En ja, natuurlijk kom je hier ook, juist nog als je nog drinkt. De intentie/motivatie hier is adb te worden. En te blijven. bumperjim en MaryArt reageerden hierop 2
Lonster1 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Een activiteit in de agenda van Yvonne betekent nog niet per se een dag lang intensieve arbeid of doorbrengen met meerdere hulpbehoevende aandachtvragende mensen, toch. Er wordt niet vermeld wat die activiteiten zijn, maar blijkbaar kosten deze meer energie dan dat ze opleveren. 4 Dagen in de week erop uit klinkt niet per se intensief, maar dat is dus allemaal heel relatief. Sommige van mijn activiteiten in de kalender leveren ook ontspanning op, deze vind ik niet enkel thuis. Ja van die bejaarden-activiteiten. Héél ontspannend. Ik ben een legpuzzel aan het maken. Daarvoor moet je echt goed kijken naar het plaatje en dat is heel mindful. Pfoe ja de gezondheid Lady Jane. Gelukkig ben ik nog zonder medicijnen maar dat is tegenwoordig een zeldzaamheid inderdaad. MaryArt en lady jane reageerden hierop 2
Spirit Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden 3 uur geleden zei knakker: Zeker. Wij bungelen hier met de voetjes in de Biesbosch. Dus we kunnen straks zonder verdrinkingsgevaar met een kano door de kreken. En we wonen tegenover een zwembad. Kan dat jong mooi zonder ons met zijn vriendjes gaan zwemmen. Ken jij het biesboschlied? Wij bungelen ook tegen de biesbosch aan
Spirit Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden (bewerkt) Ik heb de kriebels. Weet van gekkigheid niet, wat ik nu eerst wil gaan doen. Eerst maar wandelen met de hond. Verder wil ik mijn fiets gaan uitproberen. Vanavond zijn we uitgenodigd bij mijn zoon om daar te eten. Whaha, vriend ligt nog te snurken. Weet nog niets van mijn woeste plannen . 9 uur geleden bewerkt door Spirit
Lika Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden O @lady jane, wat fijn je weer zo te lezen! En ik ben 1 van degenen die altijd in de valkuil van te veel werken stapt…. Gelukkig neem ik tegenwoordig vaker even vrij en hoef ik minder van mezelf. Ik leer wel… Vanochtend lekker buiten gelopen. Dat ga ik vanmiddag ook doen. En lekker haken. Het wordt heel leuk! Ik heb trouwens erg genoten bij mijn moeder vanochtend. Ze telt steeds wat ze in haar tas heeft, heeft het op een briefje geschreven en lees het dan voor. Belangrijk: 7 (!) pennen, twee kammen, een schaartje en een potlood. Nou jullie weer!
Rosee Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Jeetje @lady janewat heftig dat je een herseninfarct hebt gehad, dat is me helemaal ontgaan hier op het forum, of heb je er niet eerder iets over geschreven? Wat zal je geschrokken zijn, hopelijk voel je je snel weer de oude. lady jane reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ik heb wel iets gelezen van "lukt me nu niet meer om hetzelfde bericht op verschillende draadjes nog te volgen", dacht al van hee, maar dit is wel even heftig. Keep calm and carry on 😘 lady jane reageerde hierop 1
Freekie Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden De dag is te snel gegaan.... Of had ik gewoon teveel te doen..? Maandag moet mijn auto voor de beurt dus ik heb binnen schoongemaakt en uitgemest.. Jeetje, het niveau van vieze plak snoepjes op de vreemdste plekken Hij ziet er nu ook niet meer uit als mijn auto.. Het lijkt wel een auto uit de showroom Eigenlijk ben ik alleen maar aan het poetsen en opruimen geweest Het was nodig, super blij dat ik soms tenminste de energie weer kan vinden
Fonny Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 8 uur geleden zei lady jane: goeiemooiemorgen frummers Ik geloof dat mijn pensionada-leventje wel goed in evenwicht is hoor @knakker. iets te lui soms, maar ook weer niet want gelukkig sport ik graag. Maar helaas laat mijn gezondheid meer te wensen over dan ik zou willen. Dus ook hier ziekenhuis bezoeken af en toe, wat een vreselijk wereldje daar zeg. Natuurlijk blij dat het er is waar nodig, en ik zie er veel ergere situaties en ben dan blij weer naar huis te kunnen. En naar dat vermaledeide zwembad om het herstel te bespoedigen. Eind dec. een herseninfarct gehad en voor het eerst van mijn leven slik ik nu pillen. Ze redden mijn leven waarschijnlijk, dus dankbaar nu dat ze er zijn. Maar 3 x per dag word ik dus even met de werkelijkheid geconfronteerd, dat ik er met 2 soorten waarschijnlijk levenslang heb. Maar ook, afgelopen week weer voor het eerst gevolleybald en ondanks de angst voortdurend, ging het niet slecht. Mn maatjes komplimenteerden me zelfs, maar door de stress kon ik niets binnenlaten. Wat is drinken/niet drinken ineens onbeduidend hier. Maar ook wat ben ik ontzettend blij dat ik niet meer drink. En nog voel ik schuldgevoelens, alsof ik het over me afgeroepen heb, of zoiets. Gelukkig zijn de eerste 3 extra spannende weken bijna om nu, en dan hoop ik wat rust in mijn kop te krijgen. Er mogen dan 2 pillen af en mijn lichaam moet denk ik wat harder werken om er wat taken van over te nemen. En half feb. afd. cardiologie in. Want afd, neurologie kan geen oorzaak vinden. Dus het blijft spannend en ik vermoed dat er dan weer een andere pil bij komt. Ook hier slaat de aftakeling toe. Maar het zwemmen is gek genoeg een nieuw soort verslaving geworden. Terwijl ik daar ook vreselijke hekel aan had vroeger met dat lessen. En dochter die al dik een jaar herstelt van een schouderoperatie, en ook niet meer kan volleyen dus, is woensdag voor het eerst wezen zwemmen, en ook zij vindt het gelukkig rustgevend en niet saai. Maar wat een lessen hebben we toch te leren he. Drinkend zowel als niet drinkend. Niet drinkend zijn ze een stuk makkelijker. En ja, natuurlijk kom je hier ook, juist nog als je nog drinkt. De intentie/motivatie hier is adb te worden. En te blijven. Ik weet helaas wat het is...heb ook veel moeten inleveren...zorg goed voor jezelf lady♥️ lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 27 minuten geleden Rapport Geplaatst 27 minuten geleden Net terug met zus van bezoek aan tante. Zij heeft ook zware infarcten meegemaakt. 92 nu en nog net zo als vroeger. Oude verhalen gedeeld, soep met broodjes en veel dankbaarheid dat ze er nog is. Haar geheugen is niks aangetast, of goed hersteld. Dat geeft hoop. Ik vertrouw op mn genen en de kracht van mezelf.komt goed
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden