MaryArt Geplaatst gisteren om 04:40 Rapport Geplaatst gisteren om 04:40 (bewerkt) Dagpact: MaryArt Goeiemorgen allemaal! gisteren om 04:42 bewerkt door MaryArt
Etty Geplaatst gisteren om 06:15 Rapport Geplaatst gisteren om 06:15 Goedemorgen, Ik ga beter slapen merk ik. Het laatste jaar ben ik flink aangekomen, en het gaat er heel moeizaam af, terwijl ik er goed op let nu. Ik heb helemaal geen zin om van die muizehapjes te eten de rest van mijn leven, zoals mijn schoonmoeder deed die als levensmotto had: beter dood dan dik. Toen ze wat in de war begon te raken, begon ze opeens de schade in te halen, begon ze te schranzen en te genieten, een prachtig gezicht. Ik vind lekker eten heel erg belangrijk. Maar heb nu opeens een buik die me in de weg zit. Misschien moet ik me maar suf gaan bewegen weer. MaryArt en Spirit reageerden hierop 2
Marij Geplaatst gisteren om 06:26 Rapport Geplaatst gisteren om 06:26 Goedemorgen, en zo is het ineens weer donderdag! @Etty, naast letten op je eten is gewoon meer bewegen al prima hoor .. je hoeft je niet meteen suf te bewegen Ook muizehapjes volgens het schoonmoeder-motto lijkt me weer een te extreme variant. Fijne dag!
bolletje Geplaatst gisteren om 06:50 Rapport Geplaatst gisteren om 06:50 Goeie morgen allemaal, Fonny reageerde hierop 1
MaryArt Geplaatst gisteren om 06:57 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 06:57 @Etty ik weet niet of je nog op de sportschool zit want ik kreeg daar heel veel trek door. Ik heb dat hier toen al geschreven. Ik begon heel veel te snaaien, vooral 's avonds. En ik dacht juist dat dat wel kon omdat ik veel bewoog dus mocht ik meer eten ook! Allemaal spieren zeiden mijn mede-sporters. Maar 4.5 kilo spieren in 2 maanden was natuurlijk onzin. En ik was al 5 kilo te zwaar toen ik begon met sporten. Dus ben ik op een dieet gegaan van veel kwark en fruit. Ik viel uiteindelijk 9 kilo af in een paar maanden. Nu ben ik weer 3 kilo gegroeid omdat ik veel minder fiets dan in de zomer. Dus die trap ik er straks wel weer af..
Etty Geplaatst gisteren om 07:54 Rapport Geplaatst gisteren om 07:54 @MaryArt dank je. De Egym en ik zijn uiteindelijk geen goede match geweest, om verschillende redenen. O.a. te ver. Ik zoek iets anders voor wat meer spierkracht. Ik wandelde me tot voor een jaar geleden suf, heerlijk, dat is door omstandigheden minder geworden, logisch dat als ik hetzelfde blijf eten ik weer aankom. En ook de leeftijd, hormonen. Ik merkte vroeger als ik was aangekomen dat het er ook snel weer afging, dat is nu afgelopen merk ik. Aanpassen aan de omstandigheden, het is niet anders, of accepteren dat ik wat meer ruimte inneem:) MaryArt reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst gisteren om 07:55 Rapport Geplaatst gisteren om 07:55 Als het er heel langzaam af gaat wat je schreef, dan gaat het toch de juiste kant uit? Of heb je bikini ambities later in 2026? Etty reageerde hierop 1
Etty Geplaatst gisteren om 07:59 Rapport Geplaatst gisteren om 07:59 Daar heb je gelijk in @bumperjim, het is ook een kwestie van geduld. En de app van het voedingscentrum er weer bij pakken, meten is weten. Dan kan ik mezelf ook niet in de maling nemen.
Etty Geplaatst gisteren om 08:01 Rapport Geplaatst gisteren om 08:01 Ik lig overigens wel elke week in het zwembad met kleinkind, wel in een zwempak. En elk nadeel heeft zijn voordeel: die lubbert niet meer maar zit weer lekker strak. MaryArt reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst gisteren om 08:07 Rapport Geplaatst gisteren om 08:07 goeiemooiemorgen frummers hier zit de verloren kilo er ook al weer dubbel aan. Dit weer tovert troosteten naar binnen. 2 x naar appie geweest voor postzegels en 2 x buiten gekomen met een heerlijk kaneelbroodje. En dat zijn de duidelijke kleine zondes, de rest in 2 x zoveel eten. eindelijk ben ik onderdeel van een sprookje; the neverending story................pffffft Spirit, Etty en MaryArt reageerden hierop 3
Mariposa Geplaatst gisteren om 08:25 Rapport Geplaatst gisteren om 08:25 Goedemorgen ☀️! ik houd mijn mond met goedbedoelde adviezen vwb dieet… Dagpact: MaryArt Mariposa
Spirit Geplaatst gisteren om 10:32 Rapport Geplaatst gisteren om 10:32 Ben heel bewust gaan eten. Zo min mogelijk uit de Frietpan zoals ze dat hier noemen. Toen ik verleden week vroeg aan vriend of de Fritteuse al op temperatuur was, kreeg de buurvrouw haast een rolberoerte . Kan ook niet tegen vet eten, dus dan is de keuze om gezond te eten niet zo moeilijk. Hier nu blubber, dus een wandeling met de hond stel ik nog even uit. Het sneeuwbanjeren gaat hem niet worden vandaag. MaryArt reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst gisteren om 10:52 Rapport Geplaatst gisteren om 10:52 We eten hier langzaam de vriezer leeg, daar ligt nog zo verschrikkelijk veel te eten in... Spirit reageerde hierop 1
Lonster1 Geplaatst gisteren om 11:05 Rapport Geplaatst gisteren om 11:05 Ik ben mijn zelfgemaakte kimchi van afgelopen augustus aan het opmaken. Erg geslaagd. Met dit weer eet ik ook meer dan normaal, met minder beweging. Daarom eet ik veel bonen, dat vult lekker. Straks voor de lunch bloemkoolsoep met kikkererwten. Gisteren was ik even naar de drogist en meteen zo'n grote koker chips meegenomen en meteen opgegeten. daar ga je met je goeie gedrag. lady jane, Musashi en MaryArt reageerden hierop 3
Fonny Geplaatst gisteren om 11:33 Rapport Geplaatst gisteren om 11:33 3 uur geleden zei Mariposa: Goedemorgen ☀️! ik houd mijn mond met goedbedoelde adviezen vwb dieet… Dagpact: MaryArt Mariposa Fonny🌞
MaryArt Geplaatst 23 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 23 uur geleden Het enige wat helpt is om geen chocolade, chips en andere zoet- en vettigheid in huis te halen! Maar ja, ik ben bijna alle dagen wel ff in een supermarkt dus moet je wel heel sterk in je schoenen staan. En dan zeg ik tegen mezelf dat ik al niet meer drink, dus dan mag het!
Spirit Geplaatst 23 uur geleden Rapport Geplaatst 23 uur geleden Boerenkool!!! Zelf maken! Ben al die liflafjes zo zat. De plaatselijke supermarkt had het gelukkig op voorraad. De frietpanbuurvrouw was gelukkig zo lief om mij even daar af te zetten. In de tussentijd kon zij een cliënt helpen, dorp verderop. Ze werkt in de thuiszorg. Nog jus over, spekjes, rookworst! Verheug me er nu al op!
renaldo61 Geplaatst 21 uur geleden Rapport Geplaatst 21 uur geleden Blijkbaar moet ik op de een of andere wijze erg grappig zijn. Vroeger als kind werd ik zeer veel gepest. Ik was ook iemand die nooit wat durfde te zeggen. Maar ergens waar ik me nu thuisvoel zoals de herstelgroep, durf ik hetgeen wat op mijn lippen komt eruit flappen en blijkbaar is dat dikwijls grappig. Mijn herstelgroep is een groep mensen die op een halve dag per week nog begeleid worden en vooral praten. Mariposa reageerde hierop 1
Spud Geplaatst 21 uur geleden Rapport Geplaatst 21 uur geleden Ze hadden hier vandaag goed gestrooid dus ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om vandaag wat gasflessen te gaan hamsteren met fiets en hondenkar. De straatvegers, die ik passeerde heb ik even hartelijk bedankt voor hun fijne werk en die vonden het ook wel grappig om mij steeds opnieuw voorbij te zien komen. De voorraad is weer binnen, dus laat de volgende sneeuw maar weer komen! Tsja, ik weet niet? Ondanks dat ik vroeger op moet staan omdat ik er nu langer over doe om op mijn werk te komen, ik overal spierpijn heb, mijn voeten pijn doen en ik ook nog eens snip verkouden ben, geeft het mij heel veel positieve energie. Beetje anticiperen op het weer en roeien met de riemen die je hebt, en dingen even laten gaan als je er de juiste riem niet voor hebt geeft rust in de bovenkamer. En daardoor maak ik me nergens meer zo druk over en geniet meer van de dingen die op mijn pad komen. En omdat ik dat weer meer opmerk, lijkt het op dit moment ook veel makkelijker om met mijn verslavingen om te gaan. Ik houd er natuurlijk wel rekening mee dat dat ook de euforie kan zijn van het net gestopt te zijn, want dat herken ik inmiddels ook wel van eerdere pogingen. Al voelt het nu wel anders, natuurlijk ervaar ik nog altijd trek en twijfel ik soms. Maar wat nu anders voelt in tegenstelling tot voorgaande keren, dat er me niks afgenomen wordt als ik niet drink of rook. Maar dat ik voor mezelf opkom en zorg en me de ervaringen die ik nu meemaak, leuk of minder leuk, open en bloot ervaren mag. Zonder rookgordijn of benevelingen, dus heel erg puur, en ik niet hoef te twijfelen aan of ik dit nu echt leuk vind of helemaal niet? En of mijn reactie nu heel erg overtrokken is of niet? Tot nu, is mijn conclusie voorlopig over mezelf, ja ik kan nog steeds behoorlijk overtrokken reageren en impulsief ook. Dus ik heb nog heel wat te leren. Zo ploeteren en genieten in de sneeuw helpt me daar enorm bij. (hihi, en korte berichten schrijven kan ik ook nog steeds niet , dus scrollen maar!) Moeps reageerde hierop 1
Kohtje Geplaatst 18 uur geleden Rapport Geplaatst 18 uur geleden 3 uur geleden zei Spud: (hihi, en korte berichten schrijven kan ik ook nog steeds niet , dus scrollen maar!) Nou @Spud, dat moet je niet zeggen. Dit bericht past zomaar in z'n geheel op m'n beeldscherm. Dus scrollen hoeft niet... 🙂 Mariposa en karin123 reageerden hierop 2
renaldo61 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Nu zal ik maar gaan proberen te slapen.
MaryArt Geplaatst 9 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 9 uur geleden Slaap lekker @renaldo61 Ik zit aan mijn eerste koffie..
renaldo61 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden 36 minuten geleden zei MaryArt: Slaap lekker @renaldo61 Ik zit aan mijn eerste koffie.. Het gaat toch nu niet meer lukken hoor, ik vrees dat ik teveel korte dutjes in mijn zetel heb gedaan;
Musashi Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 19 uur geleden zei Lonster1: Ik ben mijn zelfgemaakte kimchi van afgelopen augustus aan het opmaken. Erg geslaagd. Wil je mss eens receptje delen? Heb ik ook al wat mee ge-experimenteerd en resultaat niet slecht maar ook niet wauw, terwijl ik dat wel heb met andere fermentatie-receptjes. Dankjewel bij voorbaat! 🙏
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden