bumperjim Geplaatst 27 december 2025 Rapport Geplaatst 27 december 2025 Meestal bij dat soort trips is de voorpret het leukst. Daar heeft ie het al een half jaar over. Dan hoef je er al bijna niet meer daadwerkelijk heen 🤣
bumperjim Geplaatst 27 december 2025 Rapport Geplaatst 27 december 2025 Intussen zitten we hier in Parijs. Gisteren was ik niet lekker, is de Stier met de anderen de stad in geweest. Vandaag is het haar beurt. Ik lig als een zandzak op de bank. Ik doe niks nuttigs dezer dagen. Vroeger had ik van alles gemoeten hier maar nu even niet. Heerlijk 🤣 Straks even de afwasmachine leegruimen, dat nog net wel.
Lika Geplaatst 27 december 2025 Rapport Geplaatst 27 december 2025 Voorpret is zo fijn. Ik ga in juni met een aantal mensen naar Berlijn. Heb een huis gevonden en nu al de hele tijd lol. Zij gaan dan uit en nachten door. Ik redelijk op tijd mijn bed in. Allemaal prima. En dat gebrek aan verbinding eenzaam maakt: zo! Dat was het geval tijdens het Kerstdiner en het vragen of ik echt ook geen biertje drink, want ik vond het toch ook lekker altijd. Aaaaaarrggghhh . Je maakt me al bijna 30 jaar mee en de laatste 8 jaar zonder.
Spirit Geplaatst 27 december 2025 Rapport Geplaatst 27 december 2025 Mijn vriend lijkt zich iets beter te voelen. Weet nooit zo goed wat ik daarmee aanmoet, met zo'n dag als gisteren. Ik word er wat opstinaat van. Ieder moment viel hij in slaap gisteren. Dan doe ik mijn ding wel, maar samen is toch altijd leuker. Moet ook uitkijken, dat ikzelf niet in zo'n bui raak. Straks even mijn grote ronde met de hond maken. Wilde ook gaan fietsen vandaag. Wil zo snel mogelijk naar het andere dorp kunnen fietsen. Daar is het zwembad Bewegen wil ik!! MaryArt reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 27 december 2025 Rapport Geplaatst 27 december 2025 12 minuten geleden zei Lika: En dat gebrek aan verbinding eenzaam maakt: zo! Dat was het geval tijdens het Kerstdiner en het vragen of ik echt ook geen biertje drink, want ik vond het toch ook lekker altijd. Aaaaaarrggghhh . Je maakt me al bijna 30 jaar mee en de laatste 8 jaar zonder. Ja, hoevee verbinding heb je dan idd. Of mensen bij wie je al 20 jaar op de koffie komt en nog steeds niet weten of je suiker neemt. Een beetje barista heeft het na 2 keer onthouden... MaryArt reageerde hierop 1
Zbb Geplaatst 27 december 2025 Rapport Geplaatst 27 december 2025 Goedemorgen, ik plak er nog een derde en vierde kerstdag aan vast. Zou naar een klus gaan maar heb afgezegd vanavond komt er een vriendin op de boot eten. morgen ga ik weer met andere vriendinnen de hort op,zo het er nu naar uitziet. het leven is zo slecht nog niet 😊 lady jane, karin123, rapilos en 1 andere reageerden hierop 4
Lonster1 Geplaatst 27 december 2025 Rapport Geplaatst 27 december 2025 Dat klinkt gezellig. Ik heb vandaag een lummeldagje. Morgen ook weer een etentje, met een vriendenclub. Deze tijd kun je extra behoefte voelen aan verbinding. Terwijl jezelf terugtrekken juist ook erg fijn is in deze periode. Het voordeel en nadeel van een hond is dat je er op uit moet. Ik moet mezelf even opporren om naar buiten te gaan. Gewoon even een rondje. Ik hoor steeds meer gesnotter en zieken om me heen, extra mijn best doen om gezond te leven maar. Hupsakee. Lika en Zbb reageerden hierop 2
Etty Geplaatst 27 december 2025 Rapport Geplaatst 27 december 2025 Even na zitten denken over verbinding, het is denk ik iets wat er is als beiden in dezelfde ontmoeting moeite doen om af te stemmen op het geluid van de ander, in plaats van alleen te zenden. En als er nieuwsgierigheid is. Hoe is het het om het leven en de wereld vanuit het perspectief te zien? En het onder woorden brengen van je eigen gedachten brengt ook altijd weer wat nieuws, zeker als een ander er met interesse vragen over stelt. Als er balans is tussen praten en luisteren, dan voelt dat fijn. We leren dat niet als we opgroeien, of je moet toevallig ouders hebben die er op letten. De meeste mensen praten vooral graag over zichzelf, maar niet perse omdat ze zichzelf zo interessant vinden denk ik, maar omdat ze niet weten waar ze het anders over moeten hebben om de leegte op te vullen. Interesse tonen en vragen stellen is best eng, moet je een beetje zelfvertrouwen voor hebben. Is bij mij een beetje gegroeid de laatste jaren wat dat betreft. Mensen doen het vaak niet terug merk ik, ze hebben het niet zo geleerd. Ook prima vaak, zolang ze het leuk vinden om mijn vragen te beantwoorden vermaak ik me wel. Rosee reageerde hierop 1
Smaragdie Geplaatst 27 december 2025 Rapport Geplaatst 27 december 2025 Hoi hoi, Nachtdiensten gehad met kerst, fijn, wel blij dat deze dagen voorbij zijn. Beladen sinds mijn ouders niet meer leven. En ook een beladen dag vandaag omdat het 5 jaar geleden is dat ik mijn C dood aangetroffen heb in zijn tuinhuis en mijn nichtje is 16 geworden vandaag. Bijzondere mooie intense verdrietige momenten/flashbacks. Dat is het leven natuurlijk ook vaak/weleens. Mooie draad trouwens. Denk dat ik mijzelf alleen en eenzaam voel als ik het contact met mijzelf verlies, ongeacht het contact met anderen. Als ik op mijzelf aankan dan kan ik alles/veel aan en heb het liefst zo min mogelijk mensen nodig dan. Hier thuis met vriendin, ze is veel weg. Heb het vermoeden dat zij zichzelf meer en meer met prostitutie bezig houdt, dat moet zij zelf weten. Ze deelt in alle kosten mee en zelfs x 3 wat ik niet nodig heb maar dat wil zij. Maak mij wel zorgen om haar maar moet dat aan haarzelf overlaten. Zolang ik er geen hinder heb van in mijn huis. Ben bezig met Hongarije. Volgende maand leuke huizen aldaar gaan bezichtigen en grote stukken grond daar erbij. Gaat steeds serieuzer worden. Eng maar ook uitdagend en spannend. Wel een grote droom van mij. Fijne avond allen. Muziek en dan lekker slapen. Heerlijk 6 dagen vrij. Lika en karin123 reageerden hierop 2
knakker Geplaatst 28 december 2025 Rapport Geplaatst 28 december 2025 (bewerkt) 22 uur geleden zei bumperjim: @knakker Maar je treft toch ook wel snoeshanen die op je lijken? Genoeg om verbinding te krijgen maar niet te veel op je lijken dat het ook interessant blijft? Jawel hoor, snoeshanen genoeg. Wat lullen over je werk, de politiek of wat je bezighoudt dat lukt ook allemaal wel natuurlijk. Maar het verwoorden van de echt diepere gevoelens of ervaringen die je betoveren dat is al een hele klus. En daar dan ook nog weerklank mee vinden bijna onmogelijk. Kijk, dat hoeft natuurlijk ook allemaal niet persé. Sommigen vinden een gesprek over het weer of de nieuwe aanbouw van hun huis al meer dan voldoende. Maar ik mis dat bij vlagen wel, dat ik hoeveel ik ook klets, schrijf of onder de mensen ben, dat een bepaald deel van mijzelf altijd onontsloten of onbegrepen blijft. 28 december 2025 bewerkt door knakker MaryArt reageerde hierop 1
knakker Geplaatst 28 december 2025 Rapport Geplaatst 28 december 2025 15 uur geleden zei Etty: We leren dat niet als we opgroeien, of je moet toevallig ouders hebben die er op letten. De meeste mensen praten vooral graag over zichzelf Mij is juist vooral aangeleerd naar anderen om te kijken en jezelf niet zo belangrijk te vinden. Zodoende werk ik nu in de zorg en blijf met mijn eigen onverkochte zieleroerselen zitten 🙃
knakker Geplaatst 28 december 2025 Rapport Geplaatst 28 december 2025 (bewerkt) Overigens merk ik in alcoholische praatgroepen en in mindere mate ook op dit forum dat het helemaal niet op prijs wordt gesteld als je interesse toont. Want dan is het weer de bedoeling dat je alleen deelt over je eigen struggles. Het valt allemaal nog niet mee. 28 december 2025 bewerkt door knakker
renaldo61 Geplaatst 28 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 28 december 2025 33 minuten geleden zei knakker: Overigens merk ik in alcoholische praatgroepen en in mindere mate ook op dit forum dat het helemaal niet op prijs wordt gesteld als je interesse toont. Want dan is het weer de bedoeling dat je alleen deelt over je eigen struggles. Het valt allemaal nog niet mee. Ik luister naar anderen hoor. Ik ga zeker niet beweren dat alles wat hier op het forum verschijnt dat ik dat lees. Maar ik leef zeker met anderen mee. MaryArt reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 28 december 2025 Rapport Geplaatst 28 december 2025 (bewerkt) 50 minuten geleden zei knakker: Mij is juist vooral aangeleerd naar anderen om te kijken en jezelf niet zo belangrijk te vinden. Zodoende werk ik nu in de zorg en blijf met mijn eigen onverkochte zieleroerselen zitten 🙃 Het leek me dat je dan juist met collega's in de zorg verbinding zou kunnen hebben, of zijn die beroepshalve al zo verbonden dat ze er geen puf meer voor hebben? 28 december 2025 bewerkt door bumperjim
Mormel Geplaatst 28 december 2025 Rapport Geplaatst 28 december 2025 1 minuut geleden zei bumperjim: Het leek me dat je dan juist met collega's in de zorg verbinding zou kunnen hebben, of zijn die beroepshalve al zo verbonden dat ze er geen puf meer voor hebben? Ik heb een korte tijd als vrijwilliger (tuinonderhoud in een opvanghuis) binnen de zorg gewerkt en wat mij opviel: - wat werd daar veel gerookt door medewerkers - zowat iedereen hield zich daar sterk en zelfs tijdens de pauzes ging het leeuwendeel van de gesprekken over cliënten en bepaalde situaties (werd natuurlijk niet met mij besproken, maar als je buiten bezig bent en ze komen roken vang je natuurlijk ook veel op)
Etty Geplaatst 28 december 2025 Rapport Geplaatst 28 december 2025 35 minuten geleden zei knakker: Mij is juist vooral aangeleerd naar anderen om te kijken en jezelf niet zo belangrijk te vinden. Zodoende werk ik nu in de zorg en blijf met mijn eigen onverkochte zieleroerselen zitten 🙃 Ik bedoelde meer dat we misschien niet leren dat er balans kan zijn tussen delen over wat er bij onszelf is en interesse in de ander. Het is in het gesprek vaak of het één of het ander. De rolverdeling lijkt vast te staan. Mensen die interesse tonen en vragen stellen blijven vaak met een leeg gevoel achter, en de ander, die lekker leeggelopen is, met een schuldgevoel of het gevoel net een kruisverhoor achter de rug gehad te hebben. Je kunt het denk ik wel wat naar je hand zetten. Meer vragen stellen als je een kletskous bent, en wat gebeurt er als je ongevraagd zelf over je zieleroerselen zou beginnen in een gesprek? Dat hoeft niet op uitnodiging. Dieper contact bestaat denk ik ook uit het op de hoogte zijn van elkaars zieleroerselen. Je moet je wel kwetsbaar opstellen, en de eerste durven zijn. En soms grandioos de plank mis slaan daarmee, ik heb vaker meegemaakt dat iemand naar me keek met een blik van : hoe kon je denken dat ik hierop zat te wachten? Nou jou, het kaf van het koren scheiden zeg maar:) MaryArt en lady jane reageerden hierop 2
bumperjim Geplaatst 28 december 2025 Rapport Geplaatst 28 december 2025 (bewerkt) 59 minuten geleden zei knakker: Overigens merk ik in alcoholische praatgroepen en in mindere mate ook op dit forum dat het helemaal niet op prijs wordt gesteld als je interesse toont. Want dan is het weer de bedoeling dat je alleen deelt over je eigen struggles. Het valt allemaal nog niet mee. Ik denk dat veel mensen in dat soort groepen tot hun nek in de eigen problemen zitten, die moeten eerst hun eigen zuurstofmasker opzetten. Interesse hebben en veel vragen stellen komt overigens niet persé overeen. De Stier stelt weinig vragen (wordt haar weleens verweten zelfs) maar weet van de familie wel wie hoe heet van de aanhang en wie er in de verwachting is en wat ze allemaal doen en wat voor kado's de kids onder de kerstboom hadden enz enz. Terwijl mijn NL ex-schoonzus je altijd onder een spervuur van vragen hield maar het was het meest egoistische en manipulatieve mens dat ik in jaren ontmoet had. Dusssss 😬 Maar ja simpel is anders idd. Ik heb er ook heel weinig van dat soort vertelvrienden. Oh ja en dan heb je nog mn baas, die stelt nooit vragen, ratelt urenlang door en denkt alles van iedereen te weten (maar hoe 🤣). Toch is het geen slechte vent, schijnt. 28 december 2025 bewerkt door bumperjim
Mormel Geplaatst 28 december 2025 Rapport Geplaatst 28 december 2025 52 minuten geleden zei knakker: Overigens merk ik in alcoholische praatgroepen en in mindere mate ook op dit forum dat het helemaal niet op prijs wordt gesteld als je interesse toont. Want dan is het weer de bedoeling dat je alleen deelt over je eigen struggles. Het valt allemaal nog niet mee. Dat vond ik een hele moeilijke bij de AA. Gewoon je bek houden als een andere iets vertelde en er niet op reageren.
bumperjim Geplaatst 28 december 2025 Rapport Geplaatst 28 december 2025 7 minuten geleden zei Etty: Je moet je wel kwetsbaar opstellen, en de eerste durven zijn. Mmmja dat dus....
Etty Geplaatst 28 december 2025 Rapport Geplaatst 28 december 2025 Zojuist zei bumperjim: . Terwijl mijn ex-schoonzus je altijd onder een spervuur van vragen hield maar het was het meest egoistische en manipulatieve mens dat ik in jaren ontmoet had. Ik heb er ook zo één, maar dan geen ex helaas. In elke vraag zit al een verpakt commentaar verborgen. Vroeger antwoordde ik braaf, maar tegenwoordig behandel ik het als wat het is: commentaar. Waarom hebben jullie altijd... ? dan vraag ik : wil je kwijt wat je ervan vindt? lady jane, bumperjim en MaryArt reageerden hierop 2 1
Etty Geplaatst 28 december 2025 Rapport Geplaatst 28 december 2025 8 minuten geleden zei Mormel: Dat vond ik een hele moeilijke bij de AA. Gewoon je bek houden als een andere iets vertelde en er niet op reageren. Het is denk ik ook uit armoe, om te voorkomen wat er zou gebeuren als de regels er niet zouden zijn. Oh dat heb ik ook, laatst nog... Weet je wat jij moet doen... En dat steeds dezelfde mensen aan het woord zouden zijn. Ik ben aan het proberen of een meditatiegroep me bevalt, waarbij ook een deelrondje is met de regel niet op elkaar ingaan. Het is ook een oefening in zorgvuldig spreken. Op zich wel aardig maar het vervult niet de behoefte aan contact, integendeel. Dus als ik dat wil, moet ik nog iets anders doen waarbij dat er wel kan zijn.
bumperjim Geplaatst 28 december 2025 Rapport Geplaatst 28 december 2025 De hobby die me het meest intense contact met anderen gaf was impro theater. Tip 😁
Etty Geplaatst 28 december 2025 Rapport Geplaatst 28 december 2025 Dat lijkt me superenig maar ook doodeng!
bumperjim Geplaatst 28 december 2025 Rapport Geplaatst 28 december 2025 De verbinding krijg je vanwege dat doodenge Etty reageerde hierop 1
Etty Geplaatst 28 december 2025 Rapport Geplaatst 28 december 2025 ja, dat geloof ik graag, heb veel dingen gedaan met rollenspelen, dat lijkt er natuurlijk op, heerlijk om te doen. Maar dat had meestal een sociaal kader rondom persoonlijke ontwikkeling, als het helemaal vrij is, brrr, dan kan er van alles gebeuren:) Maar wel fijn dat je het weer noemt, want ik denk dat het echt iets voor mij kan zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden