Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Mogge mensen. Gisteren op mijn werk voor dertig man een kerstdiner gekookt. Mensen van de straat, verslaafden, terminaal zieken. Ik zag er als een berg tegenop omdat mijn pijp aardig leeg is na weken dubbele diensten draaien wegens personeelstekort. Normaal kuier ik tamelijk zorgeloos door het leven, maar gisteren kon ik van allerhande stress en spanning nauwelijks slapen. (Ik droomde dat mij gevraagd werd een vliegtuig te landen. Kijk daar moet-ie heen. Zwetend werd ik wakker. Soms overdrijft mijn onbewuste wel een beetje.)

Maar ziet. Gaandeweg kreeg ik ineens de geest. Elke gang op tijd in oven en op tafel. Het vliegtuig keurig aan de grond gezet. De mensen waren ook erg dankbaar. Zo ontroerend. We werden zelfs toegezongen. 

Gek hoe dat werkt tussen de oren. Ik stroom ineens weer vol goede moed. Vandaag heb ik helemaal niks. Geen verplichting, geen bezoek, geen plan. Wat is dat toch heerlijk. We weten nog niet eens wat we gaan eten. Dan alleen het weekend nog werken en daarna een volle week vrij!

bewerkt door knakker
Geplaatst (bewerkt)

Stoppen met anderen de schuld geven. Je eigen fouten erkennen. Vergiffenis vragen. Ons werkelijk inleven in het lijden van anderen. Solidair zijn met de zwakken. Als we dat allemaal doen zal de wereld veranderen. Zo sprak Leo gisteren. Ik vind dat wel wijze woorden.

De mensen die ik hier op hoorde reageren knikten instemmend maar begonnen meteen over Trump en de politiek. Kijk, zo schiet het niet op. 

bewerkt door knakker
Geplaatst

🙂 

Goedemorgen. Ook hier vandaag niets. Man brengt nu dochter naar een bus die haar ver weg meeneemt. Maar ze is wel even hier geweest. Ik heb genoten. Ze heeft haar eigen leven en ik zie haar niet vaak. Prima. Des te heerlijker als ze er even is.

kerstdiner met de uitgebreide familie was eergisteren. Ook dat goed doorstaan. Wat wordt daar veel gedronken! Maar niet door mij. Weer vragen daarover. Weer uitgelegd. Dit keer het woord verslaving er maar eens bij gebruikt. Wie weet volgend jaar geen vragen ( na 8 jaar…).

Morgen weekje naar de Wadden. Alcoholvrije bubbels staan klaar. Het was een aanbieding en ik vind dat soms heel feestelijk. Ik voel me rijk. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...