Fonny Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden 1 uur geleden zei renaldo61: Dagpact: Mormel renaldo61 Fonny🌞 Goedemorgen allemaal en alvast een mooi weekend!🌞 MaryArt reageerde hierop 1
MaryArt Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Dagpact: Mormel renaldo61 Fonny🌞 MaryArt
renaldo61 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Gesprekken bij de psychologe die mijn psychiater aanbevolen had stop gezet.
Yvonne Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Goedemorgen frummers. Na een dag vol mist lijkt het nu wat helderder, maar nog wel sombertjes, echt herfstweer. En kkkkoud. Bakje eerst maar even.
Mormel Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden 10 minuten geleden zei renaldo61: Gesprekken bij de psychologe die mijn psychiater aanbevolen had stop gezet. Reden waarom?
knakker Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Tagwohl Het ziet er veelbelovend uit buiten. Veel naar buiten dit weekend. Dan blijf ik ook mooi helder in mijn kop. Gunpowder nu eerst.
lady jane Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden goeiemooiemorgen frummers buiten uitbuiten idd er komen nog genoeg binnen-dagen.
renaldo61 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden 48 minuten geleden zei Mormel: Reden waarom? Het klikte gewoon niet. Dit heb ik al bij verschillende psychologen gehad, bij andere dan helemaal niet. We leken steeds over verschillende dingen te praten.
Spirit Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Pfff, we zijn allebei snipverkouden. We lopen tegen elkaar op te hoesten. Maar ach, gaat wel weer over. Kleindochter slaapt nog, dus lekker rustig nog even. Koffie zit er al in, daar zal ik vast van opknappen. Tegenwoordig begin ik ook maar meteen met koffie, wat ik voorheen nooit deed. Hele andere gewoontes ga ik krijgen. Of het goede gewoontes zijn, moet nog blijken. Een gewoonte heb ik afgeleerd en daar dank ik God op mijn blote knietjes voor. Geniet van deze mooie zonnige herfstdag mensen . Momentum reageerde hierop 1
Spud Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Goedemorgen deze morgen! Ik heb er niks over gelezen en eigenlijk ook niet opgezocht, maar ik geniet de afgelopen dagen heel erg van de sterk verlichtende maan. Hiermee kan ik zonder zaklamp gewoon van mijn bosrijke omgeving genieten en dat is zo leuk! Wederom was ik deze morgen alweer om 4 uur klaar met slapen en omdat ik vandaag niet hoefde te werken en dus geen tijd in de gaten hoefde te houden ben ik het bos ingedoken. (wel met een zaklamp, maar alleen aangezet als ik een schim zag) Ik heb reeën gezien, uilen die overvlogen, jammer dat ik de soorten nog niet herken. Helaas geen zwijnen of wolven gezien, maar gewoon de stilte en daarmee het geritsel horen was heel fijn. Ik heb de wereld weer wakker horen worden, wat kunnen wij mensen toch een herrie maken. Ik stond er eigenlijk niet zo bij stil. Nu ja, ik heb genoten en heb er al een halve dag opzitten dus vandaag gewoon lekker rustig aan doen, veel omgevingsgeluiden weer, niet erg, maar niet zoveel goesting om eraan mee te doen. Vandaag doe ik alleen maar stille klusjes, en sta stil bij de mooie en rustige ochtend die ik vandaag heb gehad. Spirit, Fonny en karin123 reageerden hierop 3
Reacher Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Hello! Gaaf @Spud, zo’n mooie bosrijke omgeving. Het meest wilde wat ik hier zie zijn egeltjes met een verslaving aan kattenbrokken. Wat ga je doen met die gunpowder @knakker. Je hebt geen gun toch.
Reacher Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Ik ben aan het opruimen en leg alle spullen keurig op een andere plek. En dan leg ik het volgende week weer terug. Volwassen doen is nog niet zo moeilijk. Lika reageerde hierop 1
Reacher Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 5 minuten geleden zei Reacher: Wat ga je doen met die gunpowder @knakker. Je hebt geen gun toch. Gegoogled. Het gaat over thee. Ik ervaar een mengeling van opluchting en anti-climax. knakker reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden @Spirit Hoe is het met de voet of been?
knakker Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 50 minuten geleden zei Reacher: Gegoogled. Het gaat over thee. Ik ervaar een mengeling van opluchting en anti-climax. Neenee, geen thee. Toch een gun. Sinds ik niet meer rook en drink doe ik in mijn vrije tijd een beetje aan genocide.
knakker Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Buiten is de herfst op zijn mooist. De verkleurende bladeren in een gouden licht. Ik wou dat ik een impressionistisch schilder was.
Etty Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Hallo, Ontspanning hier na een paar maanden naar deadlines toewerken. Heb nu tijd om de dingen te gaan doen die ik wil doen. Ben al begonnen met een meditatiegroep en een filosofiecursus gericht op levenskunst. Dat vind ik zo ontzettend leuk, dat het zeker een vervolg gaat hebben. En die prachtige herfst....
Kohtje Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 1 uur geleden zei knakker: Buiten is de herfst op zijn mooist. De verkleurende bladeren in een gouden licht. Ik wou dat ik een impressionistisch schilder was. Kun je altijd nog worden, toch? Beetje oefenen, oefening baart kunst en voilà, jij je zin. En niet bang zijn dat de herfst dan alweer voorbij is, impressionistische schilders doen het ook goed in de winter, het voorjaar en de zomer. Succes en veel plezier vooral. 😉
Spud Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 3 uur geleden zei knakker: Neenee, geen thee. Toch een gun. Sinds ik niet meer rook en drink doe ik in mijn vrije tijd een beetje aan genocide. Waar schiet je dan op? Ik stel me namelijk dan zo voor dat je met losse flodders zo een middeleeuwse oorlog speelt met andere mensen.
Spud Geplaatst 52 minuten geleden Rapport Geplaatst 52 minuten geleden Ik ben vandaag even met de camper boodschappen gaan doen, mijn aanloop zwerfkat stapte ook in dus we hebben hem maar mee laten rijden. Eigenlijk hoopte ik dat hij zou leren om niet meer in een auto te stappen maar hij vond het spannend en ook leuk! Ik vond het wel heel erg leuk, om zo met die kat op stap te zijn en dat wederzijdse vertrouwen te voelen, maar mijn plannetje om hem juist af te leren om in vreemde auto´s te stappen is mislukt. Gelukkig is ie gechipt, dus als het chipsysteem werkt, kan ik er rekening mee houden dat ik hem weleens op mag gaan halen in een plaats in Europa waar ie zelf niet met de benenwagen gekomen kan zijn. Maar voor nu ben ik aan het sparen voor zo´n camerabandje want ik ben heel benieuwd naar zijn leventje naast het leven bij mij. Volgens mij heeft hij namelijk best wel veel andere vrienden in de omgeving die hem ook kunnen waarderen. Ik zag hem gisteren namelijk nog in een weiland zitten naast een boer die zijn knolveulen aan het verzorgen was. Iets van een km van mijn huis, het was een leuk gezicht. Ik heb inmiddels afgeleerd om hem dan te roepen, omdat ik de automobilisten niet zo vertrouw. Maar 10 minuten nadat ik thuis gekomen was, kwam meneer mij weer goede dag zeggen. En dan weet ik pas zeker dat ik mijn huisvriend juist gespot heb. Tsja ik weet niet hoe ik dat gevoel het beste kan omschrijven? Hartverwarmend, dat deze kat mij tussen al zijn andere vrienden ook uitgekozen heeft om een vriend van hem te mogen zijn.
Spud Geplaatst 32 minuten geleden Rapport Geplaatst 32 minuten geleden 7 uur geleden zei renaldo61: Het klikte gewoon niet. Dit heb ik al bij verschillende psychologen gehad, bij andere dan helemaal niet. We leken steeds over verschillende dingen te praten. Herkenbaar! Ik heb het altijd vooral lastig gevonden dat ik verantwoording af moest leggen omdat ik geen samenwerking zag met die persoon. Dan kwam toch altijd de opmerking, dat ik mijn ontwikkeling in de weg zou staan. Tsja voor zover ik mezelf ken, als ik bij voorbaat al geen vertrouwen voel bij iemand dan ga ik zeker niet mijn diepere lagen met zo iemand delen. En is het dus zonde van de tijd voor allebei. Om met die onzeker makende opmerking om te gaan, dat twijfels oproept, je staat je eigen ontwikkeling in de weg als je deze hulp niet aanvaart. Ben ik intake gesprekken met hulpverleners gaan zien als sollicitatiegesprekken. Daarin was ik zelf de baas en zag ik de therapeut als personeel. Zodoende heb ik wel gepaste hulp kunnen vinden, wat me diepgang heeft gebracht en me echt geholpen heeft. Was ook wennen voor de therapeuten om op die manier afgewezen te worden door mij. En nog steeds ligt de opmerking dat ik mijn eigen ontwikkeling in de weg sta gevoelig, ik twijfel dan echt aan mezelf weer. Maar mijn gevoel volgen ondanks de twijfels, heeft me meer geholpen dan wekelijks een gesprek hebben met iemand waarmee ik mijn dieptes qua denken niet toevertrouw. Top dus, dat je het afgeblazen hebt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden