Lika Geplaatst 18 uur geleden Rapport Geplaatst 18 uur geleden Andy van de headspaceapp🥰 Je beschrijft het mooi en treffend @bumperjim. Ik ga de honden uitlaten en dan met Andy ervandoor.
Lika Geplaatst 18 uur geleden Rapport Geplaatst 18 uur geleden Trouwens @knakkerik heb één keer zo’n hypnose gedaan. Niet met lampjes overigens. Weet nog steeds niet wat ik ervan vond, maar denk er geregeld aan terug. Het was geen nare ervaring.
Mormel Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Geen ervaring met hypnose maar vroeger wel met meditatie. Voor mij heeft dit eigenlijk weinig zweverigs en is het nut daarvan voldoende onderbouwd om het niet in twijfel te trekken. Zou het terug moeten doen in feite. Op dit moment probeert mijn psychologe met mij te werken aan ademhalingsoefeningen (wat ook weer terugkoppelt aan meditatie) om mijn stressniveau wat te reguleren, maar paradoxaal genoeg ben ik de laatste tijd zo gespannen dat ik er niet aan toe kom om de oefeningen te doen. Toch maar eens werk van maken en het proberen in te laten slijten als een gewoonte.Â
bumperjim Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden 1 uur geleden zei Mormel: paradoxaal genoeg ben ik de laatste tijd zo gespannen dat ik er niet aan toe kom om de oefeningen te doen. Herkenning 💀
lady jane Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Ik ken maar heel weinig mensen die genoeg discipline hebben om regelmatig oefeningen te doen, zeker meditatie. Als dat het hardst nodig is, kost het de meeste moeite. Terwijl het wel helpt. Maar nadat het helpt denken vele mensen dat de stress nu wel weg is en ja dan hoeft het niet meer, toch?. Ook herkenning hier dus. Zoals het ooit met stoppen ging. Als het stoppen me hielp, dacht ik dat een beetje wel weer kon. Inmiddels zijn yoga, sauna en zwemmen mijn nieuwe meditatiemomenten geworden en is mijn leven in evenwicht. En omdat dat hobby en passie in zich heeft kost het me geen/weinig discipline. Ik bouw geen stress meer op, en ben gelukkig ook in rustig vaarwater vergeleken met destijds toen omstandigheden van buiten af vreselijk waren. Een en ander heeft vast met elkaar te maken ook. Veel vrije tijd hebben is ook niet verkeerd, en geen financiele zorgen meer ook. Mormel reageerde hierop 1
knakker Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 7 uur geleden Even kort via youtube geluisterd naar Andy van Headspace. De toon doet mij wel degelijk denken aan mijn hypnosesessies. Ook maar steeds alles loslaten enzo. Wat mij verbaasde aan de hypnose is dat je er de hele tijd bij bent, ook al zak je in door een soort geconcentreerde aandacht enigszins weg in een zeer ontspannen toestand. Ik heb nooit getaald naar meditatie omdat ik vond dat ik van mezelf al zo relaxed was. En als ik wat onrust in de kop had ging ik liever wandelen in de Biesbosch. Dat werkte prima. Maar ik hou er intussen rekening mee dat er misschien wel degelijk ruis en spanning in mijn hoofd is. Ik ben daar alleen zo aan gewend dat ik het niet eens meer opmerk. Ook omdat het zich in de wat diepere aardlagen bevindt waarover zich decennia lang zich allerlei sedimenten hebben afgezet. Denk ik. Misschien. Anyway. Ik onderga het maar even. Niet geschoten is mis. En ik voel me verder prima vooralsnog. lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Het kan ook geen kwaad knakker. Ik heb ooit na een paar sessies aan mijn hypnotherapeute gevraagd of ze voor mij een zelfhypnosebandje kon maken als onderhoudsbeurten En dat heeft ze gedaan, dus ik heb daar na de sessies nog lang profijt van gehad.
knakker Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden 3 uur geleden zei lady jane: Het kan ook geen kwaad knakker. Ik ben ook niet bang dat ik er iets aan overhou. Maar het kost wel 169 euro per sessie. Daar kan een gemiddeld dorp in Ethiopië een dag van eten.
Etty Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Van wat we wegklokten ook denk ik:-) Heb ooit een paar sessies hypnotherapie gedaan, stopte helaas omdat ze ging verhuizen, maar dat was via ontspanning intunen op situaties en kijken of we terugkonden naar eerdere ervaringen waarbij dezelfde gevoelens speelden. De manier van bevragen maakte dat ik me dan op een gegeven moment aanwezig voelde in oude situaties en de impact van de emoties opnieuw of voor het eerst kon beleven en nu onschuldig kon verklaren voor de volwassene die ik was.  Ik heb later andere therapie gedaan waarbij dat ook gebeurde maar dat werd geen hypnotherapie genoemd.  Ik heb even gegoogled, is het AVE wat je doet? Klinkt wel geinig. Ik heb ooit een naar binaurale beats geluisterd en het leek wel alsof dat wat deed. Misschien weer eens doen, als ik behoefte heb aan ontspanning. Â
Sanity Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 47 minuten geleden zei knakker: Ik ben ook niet bang dat ik er iets aan overhou. Maar het kost wel 169 euro per sessie. Daar kan een gemiddeld dorp in Ethiopië een dag van eten. Ja maar daar kunnen de inwoners van dat dorp ook weer niet allemaal een hypno sessie voor krijgen (alleen al niet omdat die therapeut waarschijnlijk het loodje gelegd heeft door de honger). Dus dat is appels met peren en je bent geen Atlas. Bottom-line is natuurlijk of jij er zelf in gelooft. Ik heb dat met EMDR gehad. Duurde maanden voordat ik mij er aan over gaf (moest tussentijds ook wisselen van therapeut omdat ik in de eerste geen vertrouwen had). Kwam ook omdat ik het nogal iets vond om iemand tot het diepst van mijn ziel door te laten dringen. In mijn geval ging dat met een lichtbalkje. Had er in eerste instantie ook totaal geen vertrouwen in. Na iets van 13 sessies vroeg ik aan therapeut of het geholpen had, dat kan alleen jijzelf bepalen was haar veelzeggende (terechte) antwoord. Nu 5 jaar na dato denk ik van wel maar ietwat sceptisch blijf ik wel. Het is voor een ieder iets persoonlijks denk ik.
Lonster1 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Beetje flauw van de therapeut om alles weer bij jou te leggen: of het geholpen heeft mag jij zelf bepalen. Het is natuurlijk wel de waarheid, maar een therapeut kan je ook helpen met bv controlevragen waardoor het duidelijk wordt dat je anders denkt of voelt over situaties. Binaural beats ben ik ook fan van. Op youtube is daar aardig wat van te vinden. Je kunt daardoor ook makkelijker in een soort meditatieve staat komen. Net als het luisteren naar sommige barokmuziek, zoals Mozart en Bach.
Sanity Geplaatst 55 minuten geleden Rapport Geplaatst 55 minuten geleden @Lonster1 ja snap wel wat je bedoelt. Toch had zij ergens wel gelijk. Het was echt aan mij om te bepalen of het geholpen had. Die sessies waren niet leuk en ik werd er de 2 a 3 dagen daarna ronduit agressief van. Innerlijke woede en alles komt weer boven. Dat is ook de bedoeling van EMDR @Smaragdie heeft het ook gehad. Tja of het echt helpt, dat kun je echt alleen zelf bepalen. Ik kreeg het voor PTSS. En dat kun jijzelf dan bepalen aan dromen herbelevingen etc. Die dromen en herbelevingen heb ik nog steeds. Dat zal nooit weg gaan, alleen de scherpe randjes gaan ervan af. Daar ben ik wel eerlijk over.  Dromen en herbelevingen heb ik nog steeds (voordeur die eruit geramd wordt wegens valse aangite dat je je kind aan het vermoorden bent volgens je ex. etc.). Weet ook nog goed dat ik er uiteindelijk zelf maar voor koos om er een eind aan te maken. Kwam weer de politie, voordeur eruit. Weet nog wel dat ik zei, geef julie de sleutel wel voor de volgende keer. Vervolgens ging ik out en werd maar weer eens in het VU in Amsterdam wakker met een hoop slangen in mijn lichaam. Â
Sanity Geplaatst 38 minuten geleden Rapport Geplaatst 38 minuten geleden Maar @knakker is jouw draadje en je lijkt mij het wel goed te doen. Ga daar vooral mee door!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden