Spirit Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ach @Freekie je mag best even medelijden met jezelf hebben. Herkenbaar ook: normaal kon je dit soort situaties benevelen. Komt ff hard aan nu.
bolletje Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ach de ene geloofd in God de ander in Allah, weer een ander geloofd dat de aarde plat is en weer een ander geloofd in Donald Duck. Ik heb een heerlijke paasbrunch gehad. Dat is geen geloof maar een wetenschap. karin123 reageerde hierop 1
Freekie Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik hou van wetenschap @bolletje! En @Spirit je hebt gelijk, ik dacht net nog, ik heb 5 maanden thuis gezeten met ook allerlei gevoelens, dit kan ik ook nog wel aan bolletje reageerde hierop 1
karin123 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 4 uur geleden zei Amalia: 5 uur geleden zei karin123: Dan heb je een flinke tas op je bezemsteel Ben je besodemieterd. Dat is zo jaren '80. Ik heb nu deze. Razend snel en heel lief! Bob en Amalia reageerden hierop 2
Amalia Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 2 uur geleden zei Jannigje: Ach ja, ik ben protestant opgevoed, dus blijkbaar niet helemaal goed op de hoogte. Dank voor de correctie Een soort stadhouder? Dit bedoel ik niet oneerbiedig, maar daar moet ik aan denken bij het woord plaatsbekleder (kende ik niet, dit woord) Ik ben ook van protestantse komaf hoor, maar heb wel wat van het roomse theater meegekregen. Stadhouder lijkt me wel een goede vergelijking: hij mag het stoeltje warm houden tot de ware (kerk)vorst terugkeert.
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @Freekie: ik ben gisteren naar huis gewandeld, half huilend en worstelend met emoties. En uiteindelijk denkend: ik heb nu een rot moment, maar het is geen rot dag. Er is ook deze wandeling, mooi weer, bloemen etc. Dat mag ik ook zien. Rosee en Spirit reageerden hierop 2
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Weer een AA meeting achter de rug. Ik kom nu tot de vaststelling dat ik nooit een doorsnee alcoholist was. Alchohol was of is voor mij zeker niet goed, maar ik werd er nooit opvliegend of zoiets door. Ook gramschap is voor mij zo goed als onbekend. Ik besef nu wel weer dat mijn tijd in de verslavingskliniek helemaal niet nuttig was. Ik sla veel belangrijke raadgevingen volledig in de wind. Zoals een weekplanning opmaken en opvolgen. Dit proberen te doen zou mij alleen maar stress bezorgen. Het lukt blijkbaar ook niet met de geadviseerde ontmoetingsplaats voor wat daginvulling.
Jannigje Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @Claudius ik heb een flink stuk gemist.Begrijp het goed dat jij weer thuis bent en van daaruit naa de AA Gaat?
Jannigje Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik heb te weinig gelezen om te weten waar iedereen is, hoe het gaat ed. @Lika mag ik vragen? Oud verdriet, nieuw verdriet of allebei? Ik kom zo maar weer een keer binnenvallen dus je hoeft me natuurlijk helemaal niet te antwoorden.
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @Jannigje, betrekkelijk nieuw. Mijn moeder is opgenomen vanwege dementie. Gaat allemaal eigenlijk heel goed, ik ben óók blij daarom want een zorg minder, maar soms is de onmacht toch erg groot….
Jannigje Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ach @Lika wat verdrietig. En zo dubbel!! Natuurlijk ben je blij dat ze ergens is waar ze goede zorg krijgt, maar de reden voor die zorg is zo verdrietig. Je moet weet van een stukje afscheid nemen, weer een confrontatie met het onvermijdelijke. Ik wens je kracht, mildheid en liefde. 🩷 Lika reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s @Jannigje Ik ben zeer lang opgenomen geweest, maar ondertussen ben ik al meer dan 5 maanden weer thuis.
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Ik ben helemaal niet gelovig maar met het overlijden van deze paus heeft kennelijk een goed iemand ons verlaten, en dat raakt mij wel. Nu wordt er gespeculeerd over de opvolging (beelden van het onnozele schoorsteentje waar de rook uit gaat komen). Prachtig eeuwenoud spektakel in de Sixtijnse kapel zogenaamd zonder contact met de buitenwereld, maar gisteravond was er op het franse nieuws een dame die ijskoud analyseerde dat de grote financiers van de rk kerk al hard aan het pushen zijn. Volgens de huidige trend zal het wel weer een antipathieke antirevolutionair worden die een en ander een eeuw of wat terug in de tijd zal schuiven. Dus dat was dan weer dat. Ook ik had gisteren een k dag waar ik mezelf gigantisch in de weg zat. Volkomen kansloos gedoe maar lastig om uit die spiraal te komen. Wel netjes niks gedronken erbij. De Stier doet dat beter, die is based. Ze stelde gisteren dat ze weinig energie had (zoals zo vaak) en lag dus een uur of 12 aan een stuk door voor Netflix en als je er dan wat van zegt dan krijg je lik op stuk. Oh ja ze heeft nog wel een half uurtje de mos van het balkon gekrabt. Gekrabd. (Waar is mn kofschip? Beide zien er fout uit) %s om %s bewerkt door bumperjim
Yana Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 23 minuten geleden zei bumperjim: gekrabt. Gekrabd Daar heb ik het kofschip ook even voor afgestoft. Ik weet niet wat er beter is aan 12 uur Netflix, nogal afstompend lijkt me en voor jou ook niet erg inspirerend. Straks ben je nog blij als je weer naar je werk mag.
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) 1 uur geleden zei Yana: Daar heb ik het kofschip ook even voor afgestoft. Ik weet niet wat er beter is aan 12 uur Netflix, nogal afstompend lijkt me en voor jou ook niet erg inspirerend. Straks ben je nog blij als je weer naar je werk mag. Ja als ik er naast ga zitten dan doe ik ook de hele dag niks meer, dat is dodelijk. Maar ja als iemand een ziekte heeft en daardoor nul energie, kan/mag je die een beetje stimuleren om van haar luie gat.... sorry correctie, van de bank te komen? Na 6000 ruzies over ditzelfde onderwerp met nul resultaat heb ik nog steeds niet het definitieve antwoord hierop. Op mn werk heb ik er stukken minder last van, das in ieder geval zeker. Over 2 weken komt haar zus weer logeren (de Draak), de enige persoon naar wie ze luistert, dan leeft ze meestal een tijdje op. Zo'n lang weekend samen kan leuk zijn als we wat gepland hebben dwz op stap. Plannen we niks dan eindigt het altijd in netflix en frustratie. %s om %s bewerkt door bumperjim
Freekie Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen, nou ik val met de boter in de Netflix neus pot, waar ist kofschip, dit klinkt niet goed.... Het doet me goed, jullie te lezen, ik voel me net zo slecht zei de dove tegen de blinde Ik kon me gisteren niet verzetten naar een wandeling, kon me niet verzetten naar een ontspannende sauna en tussendoor baantjes in buitenbad te zwemmen.. En ik denk nu, opeens tijdens het typen.. Ja dat mag gewoon, wat is daar mis mee? Nouja idd de 12-10 Netflix of soortgelijks iets. Nog wel even met zuslief een uur gebeld, die zit op het randje, van te ver door gaan in je energie opmaken.. Dat noemen ze overspannenheid geloof ik. Ik heb van 10 tot 9 geslapen, ik heb net 1 vensterbank afgestoft terwijl de koffie bezig is en nu ligt dit veenlijk in bad. Ik heb in tijden niet meer zo lang op bed gelegen omdat ik me ook behoorlijk aan slaaprestrictie schema hou, niet langer dan 8 uur slapen, anders lig ik tussen 2 en 4 weer wakker
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 45 minuten geleden zei Freekie: Het doet me goed, jullie te lezen, ik voel me net zo slecht zei de dove tegen de blinde Haha alle handicaps zijn hier welkom 🤣🤣🤣 Spirit reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Weet ook niet wat het is. Voelt wel fijn, dat ik niet de enige ben hier, met dit onbestemde gevoel. Ik kan het ook geen naam geven. Kan me nergens toe zetten, terwijl ik van alles kan doen. Fietsen, zwemmen, wandelen. Gisteren ons bed weer in de andere slaapkamer gezet. Weer wennen, maar wel beter. Geeft wel weer een hoop zooi met zich mee. Allemaal dingen, waar ik niet tegen kan.Heb ik heimwee, of geen heimwee, ik weet het gewoon even niet.
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik zeg altijd tegen mezelf (al 30 jaar of zo) dat je eerst in beweging moet komen en dan volgt de rest vanzelf. Dat werkt. Niet wachten tot je zin hebt om in beweging te komen.
Lonster1 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ja dat geldt voor jou, maar niet voor de mensheid in het algemeen. Je kunt dit niet afdwingen bij iemand anders.
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Dooddoener die ik overigens niet geloof, maar dat mag iedereen zelf uitproberen. Ik dwing niemand ergens toe.
Yana Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei Lonster1: Ja dat geldt voor jou, maar niet voor de mensheid in het algemeen. Je kunt dit niet afdwingen bij iemand anders. Huh? Ik dacht toch zeker te weten dat dit voor bijna iedereen geldt. Als je in een dip zit en nergens zin in hebt en je zet swingende muziek op en gaat dansen en springen dan voel je je toch geheid levendiger daarna? Ik ga me al instantly beter voelen als ik alleen al een lach op mijn gezicht zet. Er zijn vast mensen met hevige depressies bij wie het niet helpt maar het is toch bekend dat in beweging komen, juist als je er geen zin in hebt, helpt bij neerslachtigheid?
karin123 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 11 uur geleden zei bumperjim: gisteravond was er op het franse nieuws een dame die ijskoud analyseerde dat de grote financiers van de rk kerk al hard aan het pushen zijn. Tsja, het Vaticaan is ook gewoon een bedrijf dat op allerlei manieren probeert voort te bestaan.
Spirit Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Tegenwoordig ga ik er niet meer tegenin. Wacht heeft het voor nut? Een gevoel van onbehagen mag er ook zijn. Ik doe al een paar dagen heel rustig aan. Zo min mogelijk prikkels. Als ik wil rusten, kan ik rusten, dan gaat het huishouden hier gewoon door. Ik zal hier best doorheen komen, maar nu gewoon niet. Blij dat ik een begripvolle vriend heb.
Jannigje Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 14 uur geleden zei Claudius: @Jannigje Ik ben zeer lang opgenomen geweest, maar ondertussen ben ik al meer dan 5 maanden weer thuis. En hoe gaat dat? Lukt het een beetje?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden