Claudius Geplaatst gisteren om 03:06 Rapport Geplaatst gisteren om 03:06 Goeiemorgen iedereen Dagpact Claudius
Yvonne Geplaatst gisteren om 06:53 Rapport Geplaatst gisteren om 06:53 Goedemorgen Claudius, goedemorgen frummers, Even snel een bakje neerzetten en dan weer terug naar mijn logees..
Lika Geplaatst gisteren om 07:57 Rapport Geplaatst gisteren om 07:57 Goedemorgen. Kinderlogees @Yvonne? nieuwe dag. Buikpijn. Overgang is niet fijn.
bolletje Geplaatst gisteren om 08:16 Rapport Geplaatst gisteren om 08:16 Met je voeten in warm water gaan zitten Lika dat ontspant. Goeie morgen Claudius, Yvon en Lika.
lady jane Geplaatst gisteren om 08:32 Rapport Geplaatst gisteren om 08:32 goeiemooiemorgen frummers Nee @Lika, ik herinner me die periode zelfs als zwart vaak. Zo zwart dat ik soms de lichtpuntjes te snel vergat. Gelukkig gaat ze over die overgang, t zit al in de naam he
Roberto Geplaatst gisteren om 08:42 Rapport Geplaatst gisteren om 08:42 Goedemorgen allemaal, A.s. donderdagmiddag heb ik een intakegesprek bij Solutions in Zwolle voor eventuele maandopname een een nazorgtraject. Al eerder heb ik een telefonische screening gehad. In eerste instantie werd ik telefonisch afgewezen. Na meer uitleg werd er alsnog een datum geprikt voor een intake gesprek. Donderdagochtend komt mijn vaste hulpverlener van VNN altijd. Met hem ga ik dit intakegesprek voorbereiden. Voelt als en sollicitatiegesprek. ps Gisteren heb ik een aantal reactie gelezen over mijn buurman. Bedankt daarvoor, ga ik straks nog op reageren. Moest dit even laten bezinken, om zorgvuldig op te kunnen reageren.
Roberto Geplaatst gisteren om 08:44 Rapport Geplaatst gisteren om 08:44 LJ, het valt mij de laatste tijd vaak op dat als ik inlog om iets te schrijven jij ook net iets geschreven hebt. Blijkbaar hebben wij hetzelfde biologische ritme.
Emmy Geplaatst gisteren om 09:36 Rapport Geplaatst gisteren om 09:36 Goedemorgen, Nog in bed met een knallende hoofdpijn. Wilde eigenlijk vanmorgen hardlopen, maar misschien moet ik dat maar overslaan en straks lekker een eindje gaan wandelen. Eerst koffie en joghert…. Verder gaat het hier met ups en downs de laatste tijd. Vertel er later op mijn eigen draadje nog wel meer over.
Dyem Geplaatst gisteren om 10:18 Rapport Geplaatst gisteren om 10:18 3 uur geleden zei Yvonne: Dagpact Claudius Yvonne Dyem Goeiemorgen allemaal.
Lonster1 Geplaatst gisteren om 10:25 Rapport Geplaatst gisteren om 10:25 Gisteren kreeg ik een lieve opkikker van familie. Dat heeft me zo goed gedaan, dat mijn rugpijn die ik al meer dan een week had weg is. Toeval of niet? lady jane en Lika reageerden hierop 2
Bob Geplaatst gisteren om 12:13 Rapport Geplaatst gisteren om 12:13 (bewerkt) Noorse kust tussen Bodø en Tromsø. Prachtig hier. 17 uur geleden bewerkt door Bob IJsvogel, bumperjim, karin123 en 3 anderen reageerden hierop 6
Spirit Geplaatst 23 uur geleden Rapport Geplaatst 23 uur geleden Over solutions heb ik goede verhalen gehoord @Roberto Lijkt mij net zoiets als ready for change en voor de rest moet je er zelf voor 100 procent achter staan. Mag niet klagen voor vandaag. De buikpijn is stukken minder, geen diaree meer, maagpijn stukken minder, alleen een ontzettend kort lontje en erg huilerig.Maar huilen mag. Gisteren veel gehuild, alle verdriet kwam eruit en dat lucht enorm op. Ik eet nog steeds niet al te vet en dat bevalt goed. Ook weer meer zin om iets aan te pakken. Woensdag gaan we bij een zangclubje hier in de buurt even luisteren tijdens hun repetitie. Je kan van Brabanders vinden wat je wilt, maar ze zijn wel heel gastvrij en als ze je eenmaal kennen, kan je ook niet meer stuk. Ook het fabeltje dat ze zoveel zuipen vind ik wat overtrokken. Straks wel carnaval natuurlijk en sommigen drinken dan best wel wat, maar dat is nu eenmaal hun jaarlijks gebeuren en het is niet verplicht om mee te zuipen toch? Ikzelf hou niet van carnaval, ga dit jaar wel naar de optochten kijken. Al met al, gaat het me aardig af hier. Soms een paar dagen naar mijn huisje en daar verheug ik me dan ook weer op. Moet nog een keer naar de huisarts vanwege het overgaan op de andere Antidepressiva en nog wat dingen bespreken. Vriend gaat dan mee. Ik ben verleden week ook meegeweest naar zijn huisarts. Al met al: Ik mag niet klagen!!
Lika Geplaatst 23 uur geleden Rapport Geplaatst 23 uur geleden Wederom een onrustige, blij dat ie voorbij is dag. Met name doordat mijn moeder de telefoon maar steeds niet opnam. Uiteindelijk de buurman op haar af gestuurd. Ze lag in bed. Kwam eruit. Vertelde een onsamenhangend verhaal. Wilde weer naar bed gaan. Dacht dat het nacht was. ( het was twee uur ‘‘s middags). Om 16.00 uur belde ik weer. (Een keer of 10) om te kijken of ze een beetje terug op aarde was. Ze nam de telefoon niet meer op. Het vreet aan me. Getwijfeld of ik erheen zou gaan . Dik half uur rijden. Niet gedaan. Want wat zou ik toevoegen/ kunnen doen. Ik vind het zo vreselijk dit. Zo verschrikkelijk vreselijk. Zowel om er te zijn als om dit te verduren. Zo. Dat is er weer uit. Niet gedronken, niet overmatig gesnoept. Niet geschreeuwd. Gisteren gehuild. Vandaag zat mijn keel dicht. lady jane reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 22 uur geleden Rapport Geplaatst 22 uur geleden Waarschijnlijk heb ik een poosje niets meegekregen @Likawat er precies aan de hand is, met je moeder. Dat het zorgelijk is, begrijp ik goed uit je verhaal. Woont ze zelfstandig? Goed dat je niet bent gaan drinken of snoepen. Ik snap je machteloosheid. Huilen mag ten aller tijden. Lika reageerde hierop 1
Lika Geplaatst 22 uur geleden Rapport Geplaatst 22 uur geleden Dank. Ja, oud en dementerend en nog op zichzelf wonend. Er komt zorg ( die ze vaak wegstuurt) maar niet in het weekend. Ze staat eerste op de wachtlijst voor een huis hier in de buurt. Ik hoop zo dat ze ‘ja’ zegt. Uiteindelijk moet alles vrijwillig ( begrijpelijk). Ik heb vorige week ruzie gehad met het servicebureau dat de plaatsing regelt. Of mijn moeder wel ‘ja’ zou zeggen als ze een aanbod zou krijgen. Hoe weet ik dat nou? Ze is dementerend. Ik denk het wel, maar ik weet het niet. Bah! Anders moet er uiteindelijk een rechterlijke machtiging komen om haar gedwongen op te nemen. Dat hoop ik te voorkomen. Morgen maar eens bellen of er wellicht ook op zondag iemand kan komen. Nú komt er door de week twee keer iemand op een dag soms. In het weekend niets. lady jane reageerde hierop 1
Bob Geplaatst 21 uur geleden Rapport Geplaatst 21 uur geleden (bewerkt) Het Noorderlicht. 17 uur geleden bewerkt door Bob Maja, bumperjim, Yana en 6 anderen reageerden hierop 8 1
bumperjim Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden 8 uur geleden zei Lika: Wederom een onrustige, blij dat ie voorbij is dag. Met name doordat mijn moeder de telefoon maar steeds niet opnam. Uiteindelijk de buurman op haar af gestuurd. Ze lag in bed. Kwam eruit. Vertelde een onsamenhangend verhaal. Wilde weer naar bed gaan. Dacht dat het nacht was. ( het was twee uur ‘‘s middags). Om 16.00 uur belde ik weer. (Een keer of 10) om te kijken of ze een beetje terug op aarde was. Ze nam de telefoon niet meer op. Het vreet aan me. Getwijfeld of ik erheen zou gaan . Dik half uur rijden. Niet gedaan. Want wat zou ik toevoegen/ kunnen doen. Ik vind het zo vreselijk dit. Zo verschrikkelijk vreselijk. Zowel om er te zijn als om dit te verduren. Zo. Dat is er weer uit. Niet gedronken, niet overmatig gesnoept. Niet geschreeuwd. Gisteren gehuild. Vandaag zat mijn keel dicht. Moeilijk als het langzaam je kind gaat worden 😬 ipv langzaam loslaten moet je nu langzaam gaan vasthouden, maar ook weer niet te snel... Sterkte 💐 Lika reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Och @Lika wat een zorgen. Wat verschrikkelijk moeilijk allemaal. Zelf niet lekker in je vel zitten en dan ook nog de verstikkende zorgen en angst om jouw moeder.... Het lijkt me dat er ook in het weekend gewoon zorgmensen kunnen komen, dat was indertijd bij mijn eigen moeder zo en ik zie het nu hier in het dorp ook gebeuren. Het tijdstip van de zorg kan wat verschillen op zaterdag en zondag, maar verder is de zorg hetzelfde...
Claudius Geplaatst 12 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 12 uur geleden Bij mij kwamen er ook mensen in het weekend hoor, voor een probleem.
Spirit Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Wat een vervelende situatie. Sta je er alleen voor, of heb je nog meer broers en of zussen, die mee kunnen denken. Rot voor je, om je moeder zo achteruit te zien gaan. Maar als ze echt dementerende is, kan het dan niet als niet toerekeningsvatbaar gezien worden? Het zou zo fijn, als ze dat plekje aannam, wat nu vrijkomt. Wat een gevecht ook voor je. Ik wens je heel veel sterkte, in deze schrijnende situatie. Ik woon ook in een 55 plus woning en heb al veel mensen naar de verzorging zien gaan. Vaak voornamelijk dementerende.Het is levensgevaarlijk voor de mensen zelf, maar ook voor hun omgeving. Kan je echt niet zorgen, desnoods met hulp, dat ze dat vrije plekje aanneemt. Haar overtuigen, dat het echt nodig is? Sterkte ermee @Lika
Lika Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Ik ben er volop mee bezig. Gaat vast lukken. En ik ben alleen. Naast mij heeft ze niemand. En ze is een soort van zorgweigeraar. Ik weet hoe alles zit, maar als dochter mijn moeder en de zorg voor mijn moeder regelen vind ik lastig. Dat ik het hier gewoon mag delen is fijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden