Spring naar bijdragen

Dinsdag 24 december 2024

Aanbevolen berichten

Pfff, op sommige momenten in mijn leven denk ik toch dat ik foute beslissingen heb gemaakt. Voor vandaag had  ik graag mijn droom uit willen laten komen om dierenarts te zijn. Want ik vind het maar lang duren voordat de praktijk open is. Mijn aanloop zwerfkat is wederom in de problemen geraakt, geen idee wat er gebeurt is? 

Hij kwam deze nacht binnen met een duidelijke hulpvraag, een open wond op zijn flank en schijnt wel erg pijnlijk te zijn want de wond verzorgen mag ik niet. Ik voel me dan machteloos, omdat ik niet zoveel meer kan doen dan hem pijnstilling geven en we dan beide gaan wachten totdat de dierenarts open is. Op zulke momenten zou ik graag zelf dierenarts geweest zijn om dat beestje te helpen. Maar ergens is het ook wel goed dat ik het niet geworden ben, met mijn gevoel wat betreft dierenwelzijn en onrecht. Het zou onbetaalbaar zijn om een praktijk te hebben zoals ik zou willen. Omdat ik mijn kunstje gewoon liever weggeef en daar zakelijk liever niet over wil nadenken. 

En dan waren het weer wijze lessen, toen ik als assistente werkte voor een dierenarts die uiteindelijk ook de praktijk moest sluiten omdat ze meer om welzijn gaf dan centjes te verdienen. 

De kat slaapt nu, ik wacht totdat de dierenarts open is en ik een afspraak heb en dan pas raak ik deze weer aan. Meer kan ik gewoon niet doen. Wel lastig, maar inmiddels heb ik zoveel meegemaakt met dieren dat pas op de plaats en even wachten ze beter helpt dan continu ze willen helpen. Ik vind het wel heel moeilijk, ik zou het liefst nu meteen het probleem opgelost zien zeg maar. Maar is dat voor mij of voor die kat het beste? 

Op zich is het eigenlijk al heel speciaal dat hij mij om hulp is komen vragen, hij had net zo goed zich kunnen verstoppen. Dus misschien maak ik dit wel groter dan dat het is. En is het gewoon gedeelde smart, wat uiteindelijk halve smart is. Gehecht worden kan waarschijnlijk niet meer en die kat wist blijkbaar dat deze bij mij moest zijn met mijn eerste hulp kit. Zo te denken maakt het wel makkelijker om nog even te wachten om de praktijk te bellen. Bijzonder weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers
redelijk geslapen maar idd dat hoesten (van Yvonne ook) is voorlopig nog niet weg.
en mijn eetlust nog niet terug, dat is ongekend, maar best positief voor mij en de kilokiller;)
elk nadeel hep sijn foordeel he, met dank aan Cruijf.
Gisteren helemaal niet buiten geweest, dat is jaren en jaren geleden. Vandaag maar weer wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Bijna kerst.
Morgen vieren we het ergens in Brabant
dan terug weer helemaal naar huis rijden
Tweede kerstdag samen met alle kinderen en kleinkinderen
daar kijk ik erg naar uit, met z,n allen bij elkaar (14 mensen )
normaal houd ik niet zo van drukte, maar dit is zo lekker "eigen "he.
bovendien is het vanaf 16.00 dus gelukkig geen hele dag, want dat vind ik dan weer teveel ha,ha

nog 1 week dan is het gelukkig weer januari.
Ga ik weer gezond eten, want inmiddels drie kilo aangekomen geloof ik 😒
Ook het vele bewegen schiet er nu bij in, want tja, ben toch al verkeerd bezig he...
Wat zit dat toch altijd raar tussen mijn oren ha,ha

Nou @lady jane, hoop dat je je toch wat beter voelt met de kerst, want dit is niet fijn he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer terug van de dierenarts, helaas niet de dierenarts die mij kent, anders zou ik bij de narcose geweest zijn en de operatie ook gewoon meegemaakt hebben. Nu zit hij daar in een kooitje totdat ze tijd hebben en mag ik zitten afwachten. 

Ik mag zeggen dat ik dit nog minder fraai vind dan afgelopen nacht, maar weer een wijze les is. 

Door de feestdagen ben ik allang blij dat mijn zwerfkat geholpen kan worden, ik ben ook blij dat deze praktijk bekend is met mij en mijn passie voor dieren, al moet ik altijd wennen bij de nieuwe dierenartsen die ze aannemen want dan moet ik altijd opnieuw beginnen, zo lijkt dat.

Ik mag dus weer assertiever worden wat dat betreft, ik heb namelijk de meeste vertrouwen opgebouwd met mijn dieren als ze in slaap gingen en ik ook bij hen was als ze weer wakker werden. De wereld veranderd en dit ook en dit vind ik nog lastiger dan vannacht eerlijk gezegd. Afwachten totdat ik die kat weer kan komen ophalen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen mensen, ik stap in de arreslee en ik vind het heel spannend.

Wil mezelf niet meer teleurstellen.

Heb ook de griep gehad.Flink in de lappenmand gelegen maar s'avonds toch drinken.

Zo jammer elke keer.

Vanavond begint de kerst hier.

We starten rustig.

Mooi moment om geen drank in huis te halen!

Het is toch het feest van licht en niet vd duisternis.

Wann ik door blijf drinken wordt het steeds donkerder. Dat laat ik niet gebeuren. Ik wil weer stralen!

Dus....bol wol erbij en breien maar!!!

Alvast fijne lichte dagen iedereen!

Doe wat goed voelt.🥰

Ik zal me regelmatig melden hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, volgens mij ben ik verslaafd aan me zorgen maken... Zwerfkat is weer opgelapt net opgehaald. Zou eigenlijk mogen revalideren en wondverzorging mogen krijgen maar daar had hij geen zin in want hij is met de noorderzon weer vertrokken en heeft als bedankje ook het verbandje achtergelaten. 

Vind ik niet zo fijn, want ik had het graag opgevolgd maar zo ging het de vorige keer met het amputeren van zijn teen ook dus ergens weet ik ook dat hij goed voor zichzelf kan zorgen en uiteindelijk wel weer op de stoep staat. Maar dat wil niet zeggen dat ik  er nu rustig bij zit en me geen zorgen maak. Voelt toch niet echt prettig te weten dat ie net uit narcose is en nu weer buiten rondloopt in de kou. 

Maar ach, ik heb gedaan wat ik kon en respecteer zijn vrijheid ook dus het is een kwestie van leren loslaten en niet altijd overal de controle over willen houden en vertrouwen en geloof hebben dat het wel weer goed komt. Voelt nog niet helemaal zo, maar verder kan ik niet zoveel meer dan mijn best doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Vanochtend 20 kilometer over hei en door bos gelopen, het was nevelig, rustig, en prachtig.  Conditie neemt weer toe. Weekje wandelen boeken in het voorjaar. Van hotel naar hotel en bagagevervoer.  Waar zullen we heengaan? 

Moet wel iets met loslopende honden die enthousiast (of is het agressief, ik zie het niet altijd) op me af komen en om me heen blijven hangen. baasje nog niet in zicht.  De stuipen zijn al op mijn lijf gejaagd.   'Hij doet niks hoor' . 'Dat geloof ik meteen, maar ik schrok me rot, ik ken uw hond niet'. 'ik zou hem toch niet laten loslopen als hij wat zou doen?' Zucht....  (150.000 bijtinncidenten per jaar waarvan 30 % ernstig).  Zal me moeten verdiepen in hondentaal, wanneer er niets aan de hand is en wanneer ik me moet beschermen, want nu vind ik ze vaak eng terwijl er misschien niets aan de hand is.  Loop straks ook met kleindochter over de hei, die moet ook leren wat ze wel en niet moet doen. Zijn daar cursussen voor? 

Man is iets aan het maken  met zuurkool en venkel, ben benieuwd. Het ruikt lekker. Vanavond lekker niks, morgen kerstdiner bij zus, en dan is het kerstleed weer geleden.  

@Zbb jammer, hopelijk kom je er snel weer uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zbbik hoop ook dat je er snel weer uit komt. 

en @Etty. Ja. Hondenangst. Ik heb het niet, altijd honden gehad zelf. Maar ik zal nooit een andere hond dan die van mezelf zomaar aaien. Ik zag vroeger vaak ouders van kinderen hun kleine kind naar mijn hond sturen en dan zeggen : vraag maar of ie lief is. Ja. Hij is lief, maar kleine kinderen doen vaak onverwachte dingen en ik wil ook niet dat iemand zomaar aan mij zit, dus ik begrijp en begreep dat nooit.

Mijn advies: honden lekker laten. Niet naartoe, niet wegrennen. Niets. Ik ken trouwens weinig honden die echt op iemand die ze niet kennen afstormen. Vervelend dat uitgerekend jij dat dan meemaakt als je het niet wil. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was ik nog vergeten, fijne kerstavond allemaal en fijne dagen die erop gaan volgen. 

(de foto die ik wilde plaatsen is te groot en ik grijp deze kans aan om het dan gewoon erbij te laten) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Lika:

Mijn advies: honden lekker laten. Niet naartoe, niet wegrennen. Niets. Ik ken trouwens weinig honden die echt op iemand die ze niet kennen afstormen. Vervelend dat uitgerekend jij dat dan meemaakt als je het niet wil. 

Wat raar, het gebeurt dagelijks.  En ik ben niet de enige die het niet kan waarderen. Misschien ligt het eraan dat het gebied hier waar de honden los mogen lopen heel uitgestrekt is. Voorheen woonde ik bij de duinen waar het allemaal veel strenger is, daar maakte ik het niet mee.  Op zich vind ik het een heel leuk gezicht al die honden, zolang ze een beetje op afstand blijven.  De eigenaren laten het gewoon gebeuren ook, roepen ze niet bij zich als ze het zien.  Ook als hun hond op andere honden die aangelijnd zijn afrent.   

Als je zegt: niets doen, is gewoon rustig doorlopen dan wel oke? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei rapilos:

Nou @lady jane, hoop dat je je toch wat beter voelt met de kerst, want dit is niet fijn he

Nee dit is beslist niet fijn. Maar ik ben al jaren liefst alleen met de Kerstdagen en plan dan iets tussen de feestdagen in met dochter en zoon, en nwe schoondochter nu.
Willen zij het anders dan pas ik me wel aan. Maar nu hebben we zaterdag gepland, en dan hoop ik wel dat dat hoesten acceptabel is, want anders heeft er niemand trek:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Etty:

Als je zegt: niets doen, is gewoon rustig doorlopen dan wel oke? 

Bij sommige honden wel en bij anderen niet. Als een hond op mij afrent blijf ik stil staan en geen oogcontact schijnt ook te helpen. Ken zat honden die dat doen, op je afrennen. Het hondje van een vriendin is zo'n schattig fluffy hondje dat ook op mensen afrent en kinderen willen haar aanhalen. Vragen dat meestal wel en halen dan best onverwacht uit, maar dat hondje reageert er prima op. Ik zou nergens op rekenen.

Ik doe ook graag rustig aan met de kerst, morgen wat kleins met familie en tweede kerstdag werken. Dat vind ik ook wel gezellig. Normaal ben ik twee weken vrij rond de kerst, bij dit werk is de kerst juist een drukke periode.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Honden die niets doen, nou in mijn fam. zijn er drie bijtincidenten geweest met zulke honden. Oom zijn oog kwijt, zus in de buik en dochter 2 mm onder haar oog (toen ze 2 was). En zelf ben ik ook vaak door honden achterna gezeten op fietsvakanties, traumatisch vond ik dat, want ik was te bang om ze raak te schoppen. Hier in de binnenstad er al 3 voor mn fietswielen gehad. Maar ik geef de baasjes altijd de schuld, die moeten geen honden los laten lopen. Ik geloof best dat ze meestal lief zijn.

@Zbb joh ik gun jou zoveel meer dan dit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Zbb:

ik heb een terugval 

Sjee, je willde graag een paar drankjes doen met de kerst of oud & nieuw, maar nu dus al voor de kerst voor gaas. En nu? Hopelijk heb je weinig in huis en wil niemand bier voor je halen. Dan kun je het uitzieken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kerstavond met schoonouders en onze kinderen met aanhang. Allemaal jong volwassen ondertussen (of bijna).

Ik ben de enige die niets drinkt. Ik merk dat ik het lastig vind dat zelfs de jongste een glas champagne heeft. Ik doe er niks mee, ga zeker niet drinken, maar voel me wel een beetje een buitenbeentje.....🫤

Nou ja.... even slikken en gewoon een leuke avond ervan maken maar. 

Jammer @Zbb, had je bewust gekozen om een paar glazen te drinken zoals je wilde en is het uit de hand gelopen of toch in een opwelling overstag gegaan. Ik hoop voor je dat je op tijd gaat stoppen om erger te voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ettyhet moeilijke is dat honden het voelen dat je bang bent. Ik loop altijd door zonder ze aan te kijken. Maar ben voor grote enthousiastelingen ook best angstig. Ingewikkeld. Misschien heb ik er minder last van omdat ik mijn eigen honden om me heen heb. Die leiden af natuurlijk. ( en ik moet zorgen dat ze niet opgegeten worden…) 

We roepen @bumperjimte hulp. Die zit toch thuis met de hond te niksen. (Of stiekem naar Parijs vertrokken?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...