Spring naar bijdragen

Zaterdag 16 November 2024

Claudius

Aanbevolen berichten

Ik ben vaak belachelijk vroeg wakker, maar tegen jou kan ik niet op @Claudius 😉 Maar goeiemorgen allemaal.

Wat wel fijn is aan niet drinken is de terugkeer van de levenslust. Dat ik er weer lol in heb om iets van de dag te maken. En met een vrij weekeinde voor me zit ik nu godbetert om vijf uur in de ochtend al te bedenken wat ik allemaal voor leuks kan gaan doen.

Pluk de dag mensen, want voor je het weet is ze verdort.

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen 

goed geslapen vannacht maar ik blijf zwaar vermoeid. 

maargoed met eerst griep en daarna nog een verkoudheid eroverheen zal niet meegewerkt hebben aan een goed energie level. 

straks misschien even naar de Markt even ertussen uit. 

gisteren weer naar de NA geweest waar ik een kleine groep van de mensen ken uit de kliniek. 

maandag weer naar de motivatie groep,dat is iets soortgelijks maar dan van antes verslavingszorg zelf zonder de 12 stappen maar met een professionele zorgverlener die de boel dan een beetje leidt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Welkom weer @Ettyen gefeliciteerd nog als ik je goed lees?

En ja @Oskar met drank op is een volgende dag een stuk zwaarder aan te vangen. 

Ik had gisteren een bijzondere dag, de huisarts belde omdat ze weer een recept voor antidepressiva langs zag komen. Hoe het ging. Ik heb haar pas sinds we hier kwamen wonen maar ben zo blij met haar! Verteld over mijn angst en paniek/ depressies. Dàt ik al 30 jaar slik. Niet durf te stoppen. Dat ik nu wel snap dat bang/boos/verdriet etc niet iets zijn om van te schrikken. Etcetera. 
Over mijn overgewicht. De relatie met anti-depressiva. Ze gaat kijken iom psychiater hoe ik verantwoord zou kunnen afbouwen. Ik ben zo blij. Met haar durf ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel fijn dat jouw huisarts je zoveel vertrouwen geeft @Lika. Net als jij slik ik ook al 30 jaar antidepressiva. Geen overgewicht omdat ik mateloos ben in sporten en gezond eten (behalve als ik begin met 1 hapje van iets ongezonds dan gaat de hele doos/zak/bak leeg) Ben ook bang om te stoppen, gezien alle horrorverhalen (paroxetine) denk weleens om heeeeeel voorzichtig af te bouwen, maar durf het toch niet. Terwijl het ook in veel gevallen goed kan gaan heb ik begrepen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers

Ik schrik er toch wat van @Etty
je was niet vaak hier, maar als je er was
was het wijs, oprecht en mooi voor aan wie je schreef
maar over je rommelen met drank niks dus. Schaamte?
Ik was zelf ook gesloten over drinken destijds en heb heel
wat jaren afgerommeld. Maar had dit bij jou zo niet gedacht hier.
Net als Oskar nu, wel opgelucht dat de 0 er weer is. Nu hopelijk
geen gerommel meer nodig komende tijd. (had bijna jaren geschreven)

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt @Wendy75. Vind dat de schrijver met een aantal dingen een punt heeft, maar dat hij het vooral over milde depressie/somberheid heeft en niet weet hoe het is om in een echte depressie te zitten waarin je totale uitzichtloosheid ervaart en er het liefst een punt achter wilt zetten. Voor mij is de antidepressiva destijds de redding geweest. Alleen durf ik er niet mee te stoppen omdat ik bang ben om dat gevoel weer te ervaren (en de angst voor de ontrekkingsverschijnselen) jaren geleden eens geprobeerd en dat ging meteen mis. Dus schuif het nu steeds voor me uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei lady jane:

goeiemooiemorgen frummers

Ik schrik er toch wat van @Etty
je was niet vaak hier, maar als je er was
was het wijs, oprecht en mooi voor aan wie je schreef
maar over je rommelen met drank niks dus. 

Echt wel: op 9 juni: "een flinke kater na het feest, gedronken en teveel.  Brak en misselijk.  Plan om het na drie glazen voor gezien te houden en over te gaan op cola zero grandioos mislukt.   En ik wist het.  En toch doen, vertel mij maar waarom. Het wordt zo'n dag, blegh.  Zonde.  Laat ik vandaag nu eens niet mezelf vreselijk gaan zitten afwijzen.  Beetje lief zijn.  En gewoon beetje in beweging komen. Tukje doen.  Deze ervaring optellen bij de vorige, en me open stellen om ervan te leren. "

Bijvoorbeeld.  Ik heb nog wel meer geschreven volgens mij.  Een jaar geleden nam ik het eerste glas en (hopelijk) afgelopen donderdag het laatste. Tussendoor heb ik pogingen gedaan van weken, een maand. Ik heb nooit met een halve schudder mijn wijsheden aan de man gebracht hier. 

34 minuten geleden zei lady jane:

Schaamte?
Ik was zelf ook gesloten over drinken destijds en heb heel
wat jaren afgerommeld. 

Wat jij gesloten noemt herken ik niet.  Maar je hebt kennelijk mijn berichten gelezen in de veronderstelling dat ik geen druppel drink, en ik kan me voorstellen dat je je dan een beetje belazerd voelt, kan dat?  Dat was niet mijn bedoeling, om je op het verkeerde been te zetten, ook niet om je te laten schrikken. 

Ik schaam me niet. Die ben ik voorbij gelukkig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, ik mis hier meer kennelijk dan ik dacht/denk.
Mijn hersens werken anders de laatste jaren.
Ouderdom of drankbeschadiging weet ik niet.
Maar ik dacht jou altijd aandachtig te lezen dus.
Want ik kijk daardoor net iets anders dan mn eigen vastgeroeste manier van denken.
Maar dingen beklijven nog nauwelijks.

6 minuten geleden zei Etty:

Ik heb nooit met een halve schudder mijn wijsheden aan de man gebracht hier. 

die begrijp ik niet. bedoel je dat ik mn schrijven daarover bagateliseer of niet serieus neem?
Ik was wel idd in de veronderstelling dat je niet meer dronk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze verhalen lijken denk ik op elkaar @Rosee. Ook paroxetine, ook al 30 jaar, afbouwen 35 jaar geleden ging mis. Mijn huisarts begon gelijk over heel langzaam en dan mogelijk taperingsstrips. Ik ga eerst eens het gesprek aan. Maar haar blik op de zaken bevalt mij. Dat scheelt.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...