Spring naar bijdragen

Zaterdag 10 augustus 2024


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers , 
Het is nog bewolkt en heerlijk koel buiten. 
Alle deuren staan tegen elkaar open zodat het lekker kan doorluchten. 
De dieren hebben hun natje en droogje gehad, 
inmiddels is de thee getrokken en staat er een potje verse koffie klaar. 
Kom dus maar op met dan zomerse weekend. 

image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Weinig bijgelezen ivm vakantie.

Hoop dat alles goed/redelijk gaat met een ieder.

Vandaag worden 3 van de 4 laatste kittens opgehaald. Vind het lastig maar het is nogmaals goed, ze gaan naar leuke liefdevolle kattenliefhebbers.

Ik hou er zelf maar 1 dan heb ik er 4 in totaal inclusief mijn eigen katten en dat is meer dan genoeg.

Kisteren Mimi gesteriliseerd, normaliter zou ik hier vroeger om kunnen gaan drinken nadien maar dat lost niks op.

Fijne dag allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @Smaragdie, ik hoop dat je een fijne vakantie hebt (gehad). 
En ja, het zal een stuk rustiger worden bij jou na vandaag. Kan me best indenken dat het je wat doet dat die kattekopjes weggaan, 
maar fijn dat ze een gouden mandje gaan krijgen. 
En hartstikke goed dat je Mimi hebt laten steriliseren, er zijn al zo verschrikkelijk veel ongewenste kittens in de asielen, dit jaar schijnt zelfs een ongekend topjaar te zijn op dat gebied. 
Goed dat je het droog hebt gehouden hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren afscheid van de receptiedame die 9 maanden heeft ingevallen bij ons. Leuk mens, veertiger, met een bariton stem en een charmant accent uit het diepe zuiden. Ze is minder-valide want haar rug is aan gort, maar aan de receptie zitten/staan kan ze wel. Ze was een beetje overgekwalificeerd voor de job en ze was voortdurend bezig van alles te verbeteren met gekleurde stickertjes en dingen organiseren en opruimen enz enz.

Ik had bij een bedrijfsfeestje al opgemerkt dat ze ze wel heeeuul snel naar binnen goot. Maar ze ziet er altijd heel strak en verzorgd uit, ongetwijfeld iemand die ervan overtuigd is dat niemand het door heeft....... gisteren zei ik bij het afscheid, ik ga je ff zoenen en ik dacht nu ff goed opletten... ja hoor, het bekende luchtje, zwakjes maar onmiskenbaar voor de collega alcoholist. Ik zie t wel een beetje voor me het type mens, overdag alles geven, ondanks pijn in de rug en zo, en dan eenmaal thuis als een lekke ballon in elkaar op de bank en de fles open.

Jammer hè 😬 zo zijn er veel hoor. En nou zit ze een periode zonder werk, dat gaat niet helpen, maar goed ik laat het gaan.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, @bumperjimpijnlijk. Ik heb het nog nooit geroken. Gek. Misschien geen goede neus.

Ik heb eindelijk na twee weken weer eens heerlijk geslapen. Ben inmiddels super moe, maar toch wat verkwikter. Denk dat het de overgang is. Ik val gewoon niet in slaap. Toch altijd al lastig, maar wakker liggen tot half twee iedere nacht ben ik niet gewend.

Vandaag lunchen met vriendin in Leiden. Leuk!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Weer een stralend blauwe lucht, maar vanmiddag komt er bewolking hoorde ik

Straks, vogel schone kooi, weekeinde boodschappen, stofzuigen en vanmiddag wat aan keutelen
misschien even wat drinken in het dorp

Beeldend geschreven @bumperjim, zie het zo voor me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik heb ff geaarzeld maar dat is wel ineens heel confronterend en de receptie is geen plek voor privé gesprekken. En ik ga ook geen afspraakje maken ergens om eens goed te gaan zitten praten, daar krijg je misverstanden van.

Ik heb tijdens het bedrijfsfeestje op een gegeven moment gezegd kap nou eens met zuipen! Maar dat kwam ook niet over.

Dus ja willen helpen en geholpen willen worden vallen niet altijd samen...

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei bumperjim:

kap nou eens met zuipen! Maar dat kwam ook niet over.

Je hoort het als je het wilt horen. Sommige drinkers zien het licht en hebben de kracht en moed om er iets aan te doen. Soms moet er eerst iets gebeuren. Of moet je om hulp durven vragen etc etc.

In mijn vriendenkring zijn gelukkig de meeste zuipschuiten ook min of meer tot inkeer gekomen en is het gesprek over alcohol vaak open gevoerd (al dan niet met een glas alcohol in de hand :unsure: . Maar er zijn wel aardig wat kennissen of vrienden van vrienden die blijven doorgaan. 

Ouder worden helpt, tenminste, bij mij heeft dat zo gewerkt. Ik ben tegenwoordig 's avonds vaak thuis, in plaats van continu de hort op te willen en bang te zijn van alles te missen. Ervoor en erna kon ik thuis ook flink drinken, maar dat hoeft niet meer en geeft een weldadige rust. Nu ben ik liever vroeg en fris op, en heb ik zin in de dag.

Nog even wat opruimen thuis en dan lekker een ochtendwandeling met vriendin maken en koffie drinken ergens. Verder hoef ik niets vandaag. Wat een weldaad op de zaterdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het heftige van gisteren deze ochtend toch iets leuks meegemaakt. Wat ik hier ook wil delen.

Ik wandel elke ochtend dan is de wereld nog niet helemaal wakker en dan zie ik de leukste dingen altijd. Tenminste dat denk ik.

Vandaag zat er een jonge kauw midden op de weg. Kon nog niet vliegen maar ik weet dat deze aan de grond ook wel verzorgd worden dus afblijven is mijn motto altijd. Maar ja midden op de weg, leek me niet zo een goede plek om verder verzorgd te worden. Dus ik heb deze toch opgepakt om deze in de berm te zetten. En heel grappig toen leek het even alsof ik die horror film zat van Alfred Hitchcock, Birds geloof ik. Van alle kanten kwamen kauwen aan die mij aanvielen.

Nu ben ik niet zo bang van vogels en ik wist waarom het was. Eigenlijk vond ik het wel heel tof! Dus ik dat kauwtje op een tak gezet, vond ik een beter idee dan op de grond in de berm. En toen weer mijn wandeling voort gezet. Ik had het niet meteen door maar ik ben de rest van de wandeling gevolgd door kauwen en toen ik voorbij de plek kwam waar ik dat jong op die tak gezet had, leek het wel of ik hartelijk ontvangen werd. Kauwen kunnen niet zingen maar dit leek er behoorlijk op. 

Kauwtje heb ik niet meer gezien, maar dit deed me erg goed. Een stukje familiaire trouwheid waar de mens nog iets van kan leren. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rosee:

Ja dat snap ik ook wel weer @bumperjim. Blijft lastig, wel of niet aankaarten. 

Ja. Ik denk altijd wat zou ik er zelf van gevonden hebben? Je moet het dan echt heel helpend doen en geen beschuldigend vingertje uitsteken. Als de persoon er zelf nog niet klaar voor is heeft het weinig zin. Lastig ook om iemand te "laten stoppen" met drinken zonder alle onderliggende shit aan te kaarten.

Ik heb er nou ook eentje op de hondenclub bij wie ik wat rook (ik zweer ik zit niet expres te snuffelen 🤣), misschien dat ik die ooit op een dag ga redden maar ik probeer de mensenredders drang maar een beetje in te houden, heb zelf genoeg werk te doen nog...

De voorgaande voorzitter van de club was ook een drankorgel, er zijn er zo veel hier in t land en het is vrijwel normaal...

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

20 minuten geleden zei bumperjim:

misschien dat ik die ooit op een dag ga redden maar ik probeer de mensenredders drang maar een beetje in te houden

Ik was zelf toen ik nog veel dronk eens met een ander, die zelf ook dronk, aan het praten over hoe verslavend alcohol eigenlijk is en hoe vanzelfsprekend je je dagelijks gebruik ook tegen beter weten in stand houdt. In dat gesprek kwam die ander met een suggestie die me is bijgebleven. Hij zei zo iets als "drink dan eens gewoon drie maanden helemaal geen alcohol, gewoon om te ervaren of dat lukt en hoe dat bevalt." Ik realiseerde me dat dit a) eigenlijk best een goede suggestie van hem was en b) ik het als een bijna onmogelijke opgave ervaarde. Dat zette me aan het denken en deed me realiseren dat ik echt wel behoorlijk verslaafd was geraakt aan die drank. 

Bij dat gesprek was er bij mij een zaadje geplant dat uiteindelijk tot helemaal stoppen heeft geleid, al zat daar nog heel wat tijd tussen.

Het was geen afkeuring, geen direct advies maar gewoon een suggestie die me aan het denken heeft gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het goed is om je af te vragen waarom je iemand anders zou moeten helpen of redden. Het klinkt al snel nogal arrogant. Een goed voorbeeld zijn werkt naar mijn idee sterker. Doe het eerst zelf maar eens goed.

Zelf maak ik me er overigens ook soms schuldig aan, dat redders-syndroom. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag.

Gistermiddag teruggekeerd van een rondreis met het campertje door Zweden. Voor het eerst sinds jaren de volledige vakantie volgemaakt. Dit keer eens niet eerder terug wegens zwaar tegenvallend weer waardoor we verlangden naar een droog en lekker warm huis met al het comfort dat daarbij hoort. O ja, ook dit keer was het koud en nat en waaide het flink toen we in Jokkmokk (net boven de poolcirkel) waren, maar op de een of andere manier konden we ook daar dit keer van genieten. Onze nieuwe aanwinst, een zes jaar oud teefje, deed het fantastisch tijdens de reis, de 'eerste' hond vond het daardoor dit keer ook leuker, leek het wel. Al met al vinden we het dit jaar jammer dat de vakantie er weer zo goed als op zit.
Vorig jaar voor het eerst en dit jaar wederom kozen we op de terugweg de veerboot over de Elbe bij Glückstadt. Daar stonden we beide jaren wel twee uur in een langzaam opschuivende rij voor de de boot op konden, maar die twee uren waren/zijn zoveel leuker dan twee uur in de file bij Hamburg. Misschien gaan we volgende keer ook op de heenweg maar eens langs die route. Hamburg richting Zweden is nog erger/vervelender dan Antwerpen richting Frankrijk ;).
Wat ook een winstpunt was, dit jaar, was dat we voor het eerst een scheidingstoilet aan boord hadden, wat betekent dat je geen chemicaliën nodig hebt, geen water gebruikt voor het doorspoelen en vooral, dat je niet steeds op zoek hoeft naar loospunten. In Frankrijk zijn die loospunten er volop, maar in Zweden zijn deze stations dunner gezaaid en moesten we soms meer dan 100 km 'omrijden', alleen om de toiletcassette te kunnen legen. Bovendien heb je, in tegenstelling tot het chemisch toilet, ook totaal geen geuroverlast. Zegt mijn vrouw. Zelf ruik (en proef) ik sinds half maart niets meer na een griepje.

Volgend jaar is mijn vrouw (ook) gepensioneerd en denken we erover om al in juni naar Zweden te gaan om de festiviteiten rond Midsommar (zonnewende  21 juni) mee te maken. Nu is ze door haar werk nog aan Nederlandse schoolvakanties gebonden, wat betreft onze vakantie, maar ondanks dat ze na haar pensionering mag blijven doorwerken (op haar eigen verzoek) kan ze wel afwijkend gedrag gaan vertonen wat betreft haar vakantieperiode. En dan misschien ook een weekje langer.

O ja, ook niet onbelangrijk om te vermelden op dit forum: absoluut geen enkel moment de behoefte gehad aan een alcoholische versnapering. En dat is wel eens anders geweest. Ik weet nog, zo'n 25 jaar geleden op weg naar de Noordkaap (of de terugweg, dat weet ik niet meer precies), dat de fles whisky die we van huis hadden meegenomen, leeg was omdat we allebei bijna elke avond (ik élke avond) een glaasje namen, ik vaak twee of stiekem nog een extra slok. In Zweden 'moest' er dus een nieuwe fles komen. Kwamen we terecht in een soort van apotheek waar je een nummertje moest trekken en voor een balie moest opgeven wat je wilde hebben. Een medewerker haalde je bestelling dan van achter een ondoorzichtige glaswand op, daarna betalen (veel betalen)... je hoefde nog net geen recept in te leveren, en de medewerkers liepen niet in witte jassen rond, maar het was een kille bedoening. Net als de loospunten voor het toilet zijn ook deze 'drankapotheken' een opluchting dat we er niet meer naar op zoek hoeven...

Gezien de lengte van de dagdraadjes heb ik gisterenavond besloten om vanaf 20 juli terug te gaan lezen. Ben nu weer redelijk 'bij' en ga jullie gewoon weer verder volgen. Het is en blijft interessant om alle struggles rond het stoppen (of sterk minderen) met drankgebruik te lezen en het voorkomt dat ik helemaal vergeet waar ik vandaan kom en doorgemaakt heb. Aan de ene kant natuurlijk prettig, maar misschien aan de andere kant ook wat zorgelijk hoe vaag, bijna onzichtbaar m'n alcoholverleden in de loop der jaren wordt.

Bedankt voor jullie bijdragen en succes allemaal met het alcohol-de-baas worden/blijven.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi om te lezen @Kohtje, dat lijkt me een heerlijke vakantie!! En wat fijn dat jullie twee BFDB het zo goed kunnen vinden samen!

Die alcohol apotheek doet me denken aan onze vakantie vorig jaar in Noorwegen. Al bij aankomst op het vliegveld zagen we dat vrijwel iedereen zich naar de duty-free haastte, wij niet, wij wisten van niks. Blijkt dat je in Noorwegen alleen in 1 winkelketen alcohol kunt kopen, op gezette tijden en ontzettend duur! 😱

Helaas was dat toen geen reden voor mij om dan maar even kalm aan te doen, wel een hoop gedoe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei bumperjim:

..., en dan eenmaal thuis als een lekke ballon in elkaar op de bank en de fles open.

Jammer hè 😬 zo zijn er veel hoor. 

Ja, ik ook tot voor kort...🫤

En hoewel ik denk ik best open zou kunnen staan, misschien, voor een onverwachte helpende hand, denk ik dat die eigenlijk niet van een collega zou hebben moeten komen. De reputatie alcoholist op je werk is (in Frankrijk) denk ik heel moeilijk om te dragen. Zeker als vrouw...

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje!!! Zo leuk je weer te lezen. Mijn dochter heeft Midsommar meegemaakt in Zweden. Ik zag haar met krans in het haar aparte dansen verrichten:-) Ze heeft een paar maanden op een boerderij gewerkt daar. Volgens haar is het een land voor ons . Dus ook maar eens heen…

Nu een klein tukje. Dat eerst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond, leuk om weer wat mensen te lezen die een tijdje 'weg' waren. Gelukkig met leuke redenen :D.

Wij hebben een leuke dag in Slagharen gehad. Van half 12 tot half 7. Toen waren we allemaal moe haha. Nog even ergens op de terugweg een schnitzel gegeten met zijn allen. 

Pa (opa) en ik aan de 0.0, Weizen. Lekker! 

Morgenochtend Rattenkooi schoonmaken en dan maar ff zien wat de dag brengt.. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...