Spring naar bijdragen

Dinsdag 28 mei 2024


Aanbevolen berichten

Hahaha, ik doe het niet voor de slakken hoor @bumperjim, als het aan hen lag dan bleven ze lekker in de tuin, overdag ergens verstopt tussen de bladeren, 's nachts smullend van allerlei lekkers ..... nu moeten ze een verrekt eind terugglibberen in de nacht om bij de lekkere hapjes te komen....🤪

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
De lucht was blauw vanochtend maar het is inmiddels weer helemaal dicht getrokken

Hoop dat het droog blijft vandaag want wil toch nog even naar de tuin
Peultjes oogsten, want die zijn klaar zag ik 😊

En eigenlijk een ochtend wandeling maken, want ik heb me voorgenomen omdat elke ochtend te doen
(Pfff...kost wel dicipline hoor)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, ik wil ook lkkr kunnen wandelen en tijd voor mezelf hebben, ipv op het werk zitten... 

Alhoewel ik niet mag klagen over mijn werk, alleen er gaat zoveel tijd inzitten.. 

Maar het makkelijkste is volgens mij jezelf er bij neerleggen, dat ergens het geld vandaan moet komen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge.

M'n vrouw zei dat ze vannacht om een uur of drie een vogel gekeeld hoorde worden door één van de zwerm katten hier uit de buurt.
Ikzelf hoorde vannacht ook wat rond die tijd en dacht meer aan een stel steenmarters die aan het rollebollen of ruziën waren.
Net even het geluid opgezocht van ruziënde steenmarters, en nu weet ik het zeker. Het waren díe kleine terroristen.
Toch wel blij dat ik de auto binnen heb staan. Hoor van verschillende kanten hier in de buurt over steenmarterschade. Kan lekker oplopen.

Maar al met al vind ik zowel vogels als katten als steenmarters toch prachtige creaties. (Slakken eigenlijk ook wel...)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een nieuwe afspraak gemaakt bij de pijnkliniek. De laatste behandeling heeft niets gedaan. Begin juli is dat.

jij hebt toch ook chronische pijn aan je been @Bob? Hoe ga je daarmee om zo zonder alcohol? Of herinner ik me dit niet juist? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die naaktslakken zitten bij mij ook in de keuken. Eerst kwamen ze op het kattenvoer af. Maar nu ontdek ik ook sporen op mijn aanrecht. Yuk. Ik zet ze meestal uit op een struik achterin de tuin. Of wip ze over de schutting naar de buurman. ^_^ Die is nooit buiten.

 

image.png.28ff2a93c8ae1887a0ba601420ffabe7.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Kohtje:

Wat zit de natuur toch mooi in elkaar, hè? :)

Ja, ik had speciaal vier soorten peperplantjes gekocht.|
Ik dacht dat de slakken geen pepers lusten.
Wel de larven van lieveheersbeestjes, blijkt nu.
Die zijn goed tegen luis, dacht ik ook.
Maar ze happen er flink op los.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slakken, slakken, overal slakken, her en der in huis, over de ramen, onder m'n slippers (iieeks)... de wereld gaat aan slakken ten onder denk ik. De tuin is een slakkenoceaan. Koffieprut, gebroken eierschalen en de voor hun stinkende plantjes helpen geen bal, de bieslook die de slakken zou moeten verjagen vreten ze gewoon tot aan de grond toe af. Ik geef me over, geen groentes en weinig bloemen in de tuin dit jaar, het zei zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Reacher:

jij hebt toch ook chronische pijn aan je been @Bob? Hoe ga je daarmee om zo zonder alcohol? Of herinner ik me dit niet juist? 

Ik heb artrose, vooral in mijn linker heupgewricht en ook enigszins in mijn linker knie. Daardoor sta ik wankel op het linkerbeen en heb ik mij aangewend dat te compenseren door het gebruik van een wandelstok die ik met mijn rechterhand vast houd. De pijn is dragelijk. Lange wandelingen vermijd ik en een enkele keer gebruik ik een pijnstiller als het me uit mijn slaap houdt. Artrose is slijtage van het gewricht waarbij het kraakbeen dat de botten over mekaar doet glijden progressief verdwijnt. Ik accepteer het inmiddels als een ouderdomsverschijnsel waar best wel mee te leven valt, hoewel er nog overleg is over een evt. heupoperatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of eenden in je tuin gaan houden. Die schijnen verzot te zijn op slakken.

Ja, iieeks en yuk is het soms wel in die mooie natuur.. :D
Een jaar of twaalf geleden heb ik een zomer doorgebracht in een caravannetje op een campinkje in Bretagne als plaatsvervangend beheerder. Zo'n lekkere kletsnatte Bretonse zomer was het. Een yuk/iieeks moment was toen ik 's nachts wakker werd omdat er, toen ik me omdraaide, iets kleffigs tegen m'n wang aankwam. Toen ik daar naar greep bleek er ook zo'n enorme zwarte naaktslak over me heen te kruipen. Ik had toen nog lang haar (met staart) en dat beessie zat helemaal verknoedeld in m'n haar. Met veel moeite en een schaar heb ik 'm uiteindelijk van me af weten te krijgen. Sjongejonge, wat een plakzooi. En dat slijm is ook nog eens moeilijk van je af te krijgen, niet zomaar met een beetje koud water. Gelukkig heb ik er geen trauma aan overgehouden en was ik toen al een jaar of vier van de drank af.. maar ik kan me voorstellen dat ik er, toen ik nog wel dronk, een fikse borrel voor de schrik op genomen zou hebben... :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...