Spring naar bijdragen

Zondag 28 April 2024


Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen, 

Gisteren de drukte ontlopen en een heerlijk dagje sauna geboekt , want jongste is dit weekend logeren . 

Thuis hebben we ook een sauna , oudste wilde daar gebruik van maken. Hij woont sinds kort (begeleid) op zichzelf , maar is erg eenzaam.   Normaal komt hij dan een hele dag en doen we gezelschapsspellen met hem tussen de saunagangen door . Nu waren er dus weg en hij dus weer alleen.  Ik weet ook wel dat ik zijn eenzaamheid niet kan oplossen . Maar voel me nu toch ook best wel schuldig dat we niet thuis zijn gebleven met hem .  Zucht . 200 euro lichter en opgezadeld met een schuldgevoel.   

Je wilt je kinderen zo graag gelukkig zien . Daarom ook zo te doen met @ikkanhet.  Wanneer je dat mee moet maken dan breekt je moederhart:rose:.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers! Van voetbal weet ik niks, dus geen opmerkingen over Sparta @Oskar ;).

gisteren de oranjepret overgeslagen. Wel met vrijdag al gehaalde oranje tompoes naar tv-verslag Emmen gekeken en daar in slaap gesukkeld. Eerder die ochtend om 4.30 uur opgestaan voor de reeënwandeling in de duinen met de duinwachter. Score:  7 reeën gespot, 2 vossen, een groot nest van de rode behaarde bosmier,  1 nachtegaal, 2 muizen, de afdrukken van een damhert in draf, de doordringende geur van de urine van de vos geroken waarmee hij zijn territorium afbakent, de schuurplekken op de bomen van de reeën, uitleg over waterbeheer, gelopen in voor mij onbekend deel duinen (want voorbij de bordjes ‘geen toegang’). Genoten en tevreden. Wel bewust de oranjeviering ontlopen omdat ik hunker naar even vergeten, even ontspannen, even niets, de roes,.. Een uitnodiging om de antabus niet in te nemen om later, enz. Maar als de sluizen eenmaal open zijn, dan val ik diep en eindig in een patroon van dag en nacht doordrinken, problemen op werk en privé en staat een taai traject van fors ontwennen en scherven opruimen klaar. Ik probeer in andere zaken ontspanning en afleiding te vinden en te ontdekken waardoor ik zo wankel sta. Maar ondertussen… in elke tv-serie zie ik als eerste de wijn bier of sterke drank op tafel, idem dito op de terrasjes, in de schappen en in de boodschappenkarretjes van de klanten in de supermarkt, het reclamebord van de slijterij op straat… Kortom preoccupatie met alcohol en roes-verlangen dat ik moet omdraaien en snel ook. Stap 1 is mij dit realiseren. Stap 2 is adb volhouden, mijn gedachtenstroom keren (en de 5 mei-viering mijden). 

@Rosee: Je pakt de draad weer op en neemt weer een ervaring mee. :rose:
 

@Francoise: dat jouw zoons eenzaamheid jou door de ziel snijdt, is logisch. Er zijn apps met een bewaking van veiligheid waar jongeren met een beperking zich kunnen aanmelden voor activiteiten en/of een date. Misschien kan een coach van het begeleid wonen daar meer over vertellen of dit voor jouw zoon oppakken. 

dagpact

Fonny
Maja

 

bewerkt door Maja
Aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Maja:

Goedemorgen frummers! Van voetbal weet ik niks, dus geen opmerkingen over Sparta @Oskar ;).

gisteren de oranjepret overgeslagen. Wel met vrijdag al gehaalde oranje tompoes naar tv-verslag Emmen gekeken en daar in slaap gesukkeld. Eerder die ochtend om 4.30 uur opgestaan voor de reeënwandeling in de duinen met de duinwachter. Score:  7 reeën gespot, 2 vossen, een groot nest van de rode behaarde bosmier,  1 nachtegaal, 2 muizen, de afdrukken van een damhert in draf, de doordringende geur van de urine van de vos geroken waarmee hij zijn territorium afbakent, de schuurplekken op de bomen van de reeën, uitleg over waterbeheer, gelopen in voor mij onbekend deel duinen (want voorbij de bordjes ‘geen toegang’). Genoten en tevreden. Wel bewust de oranjeviering ontlopen omdat ik hunker naar even vergeten, even ontspannen, even niets, de roes,.. Een uitnodiging om de antabus niet in te nemen om later, enz. Maar als de sluizen eenmaal open zijn, dan val ik diep en eindig in een patroon van dag en nacht doordrinken, problemen op werk en privé en staat een taai traject van fors ontwennen en scherven opruimen klaar. Ik probeer in andere zaken ontspanning en afleiding te vinden en te ontdekken waardoor ik zo wankel sta. Maar ondertussen… in elke tv-serie zie ik als eerste de wijn bier of sterke drank op tafel, idem dito op de terrasjes, in de schappen en in de boodschappenkarretjes van de klanten in de supermarkt, het reclamebord van de slijterij op straat… Kortom preoccupatie met alcohol en roes-verlangen dat ik moet omdraaien en snel ook. Stap 1 is mij dit realiseren. Stap 2 is adb volhouden, mijn gedachtenstroom keren (en de 5 mei-viering mijden). 

@Rosee: Je pakt de draad weer op en neemt weer een ervaring mee. :rose:

dagpact

Fonny
Maja

 

Goed dat je zo een goede dag had. Voor mij is helaas de alchohol winkel veel te kort bij mijn woonst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Claudius:

Voor mij is helaas de alchohol winkel veel te kort bij mijn woonst

Bij mij ook @Claudius, maar je kunt er ook de andere kant oplopen, die richting vermijden. Zet m op! Ga je vandaag op het dagpact?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey @Rosee wij gaan beetje gelijk op. Heb ook weer eens een uitglijder gemaakt. Voel me er ook stom over en dan voelde ik niet de behoefte dat weer op te schrijven maar doe het toch maar. Geen zin om alle geijkte smoezen op te lepelen want dat zijn het: smoezen. 
Maar mag ik vragen waarom je twee uur moet sporten omdat je chips hebt gegeten? Dat klinkt echt als jezelf straffen.  Doe je een beetje lief voor jezelf? 
 

@Francoise ik kan mij dit zo goed voorstellen hoe je je voelt. Het is heel moeilijk als je kind niet helemaal in de maatschappij past, er net buiten valt, zich onbegrepen en alleen voelt. Wat kan je doen? Je klinkt als een lieve en betrokken moeder en het is echt oké om soms ook iets voor jezelf te doen. Maar rot dat blijft het. Heeft hij misschien online contacten, bv door online te gamen oid? Sterkte en een knuffel voor je moederhart 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik sluit aan in het rijtje geloof ik:-)

Ben weer op een vertrouw punt aanbeland. Na een jaar of twee niet drinken af en toe een glas in december, naar mateloosheid.  Van de week bij mijn zus anderhalve fles wijn opgedronken.  En verschrikkelijk brak, gatver. De week ervoor twee glazen wijn op een terras, en onderweg naar huis een fles gekocht en opgedronken.  Is het nu weer klaar? Ik denk het wel. Het voelt wel zo.

@Francoise:heart:

   

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Etty:

Goedemorgen,

Ik sluit aan in het rijtje geloof ik:-)

Ben weer op een vertrouw punt aanbeland. Na een jaar of twee niet drinken af en toe een glas in december, naar mateloosheid.  Van de week bij mijn zus anderhalve fles wijn opgedronken.  En verschrikkelijk brak, gatver. De week ervoor twee glazen wijn op een terras, en onderweg naar huis een fles gekocht en opgedronken.  Is het nu weer klaar? Ik denk het wel. Het voelt wel zo.

@Francoise:heart:

   

 

Knietjes schoon

kroontje recht

even vlug de mascara opnieuw

en door ;) 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik woonde vroeger in een huis hier in de stad, samen met mijn ex vrouw. Mijn wolfskeeshond sprong steeds op de vensterbank. En blafte naar voorbijgangers, die zich bijna alle verschoten. Ook op de postbode blafte hij steeds, ik woonde vroeger op het platteland. Ik wist dat er post was als mijn hond blafte. Ik moest het dier aan tafel zetten sinds Femke er was, anders pakte de Maltezer het eten af van hem. Alhoewel ze veel kleiner en lichter is liet hij dit toe. 

 

Okee ik ben aan t zeuren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

Ik ga zo vertrekken naar ouder-kind yoga en morgenavond doe ik Qi Gong. Gisteren heb ik niet gedronken en daar ben ik vandaag heel blij mee. Dat wil ik morgen ook want er staat een pittige week voor de boeg. Maar vanmiddag zal een lastig moment zijn want ik ga bij familie een zeer moeilijk gesprek voeren en ‘normaal’ zou daar wel zeker een borrel bijhoren. Maar dat wil ik dus niet en daarom bouw ik voor de zekerheid een zekerheid in.

I can do this, you can do this, we can do this.👊

sterkte aan iedereen! 🏆

(ooh en zoveel emoji’s, dat is nieuw toch? 😁)

dagpact

Fonny
Maja

Musashi

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Nou, van dat heerlijke buitenzitten in de zon met mijn cappuccino en stukje taart kwam dus niks, het was koud en het bleef koud.... 
Misschien vanmiddag dan, al is het maar een half uurtje, ach, we merken het wel. 

Jammer van de uitglijder @Rosee, maar het is een uitglijder, zie het als een waarschuwing: tot hier en niet verder.... meer niet. 
En @Etty, ja, je zegt het zelf al: het is weer klaar. Je laat het achter jou, sleutel omgedraaid nu en weggestopt... 

@Claudius, jij legt jouw drinkgedrag buiten jezelf: Je drinkt, want jouw vader leerde je drinken, je drinkt want de supermarkt met drank staat vlakbij jouw huis, je drinkt want je hebt nog veel te veel drank in huis. 
Je leest voor uit het grote smoezenboek Claudius. Het feit dat jouw vader jou jaaaaaaaaaaaaaren geleden heeft leren drinken mag nooit een reden zijn om NU te drinken. 
Dat de supermarkt drank verkoopt verplicht jou niet het dan ook maar in huis te halen. 
En het feit dat er veel te veel drank in huis is... dat heb jij zelf gedaan. En niks of niemand houdt jou tegen als je dat spul door de gootsteen giet omdat jij niet wilt drinken. 
....Omdat jij niet wilt drinken. 
Stop met die manier van denken, mik die rommel in vuilnisbak of gootsteen en zorg dat je weer nuchter wordt. 
Ga uitzoeken wat je met de rest van je leven wilt gaan doen in plaats van je te begraven in het verleden, ga voor jezelf zorgen Claudius. 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.  Dank voor de fijne reacties, doet me goed. Ik besef dat het misging, omdat ik van te voren geen waterdicht plan had gemaakt, evenals de vorige keer. Wat ik had moeten doen is: van te voren een besluit nemen: niet drinken en mezelf op het dagpact zetten. Of: 2 drankjes en me daaraan houden. (Dat kan ik, maar dan moet ik dat van te voren met mezelf afspreken) Nu was het te halfslachtig en dan gaat t mis. Leerzaam. 

@Ettyhad dit nu helemaal niet verwacht bij je, zo zie je maar dat het toch weer erin kan sluipen, ik blijf me daarover verbazen, naief van me maar ja. Ik hoop dat je goede moed hebt om de draad weer op te pakken. 'Gewoon ' de eerste niet nemen en jezelf niet veroordelen (haha moet je horen wie het zegt). Zet m op hoor!:rose:

@Francoiseik begrijp dit zo goed, wat moeilijk voor je, je kan dit niet voor hem oplossen en dat doet pijn. Mijn jongste zoon heeft ook weinig contacten, eigenlijk ook de reden dat ik gisteren nog naar vrienden in de stad ging, hij wilde zo graag mee. Je wil je kind zo graag gelukkig zien. Maar je kan zijn leven niet leiden en je bent er al zoveel mogelijk voor hem, meer kun je niet doen, voel jezelf ajb niet schuldig :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...