Spring naar bijdragen

Donderdag 28 maart 2024


Aanbevolen berichten

20 uur geleden zei Zbb:

ik voel me er echt ingeluisd ....

Ik ben een paar jaar ouder dan jij @Zbb, en ik heb gerookt, veel gerookt, tot 12 jaar geleden. 
Maar ik wist heel goed dat het slecht was. 
Oók 'vroeger' al. 
Ik werd gewaarschuwd maar was eigenwijs. 
Ik bleef zelfs roken toen mijn vader longkanker kreeg en wist dondersgoed waar dat vandaan kwam. 
De term 'kankerstokjes' werd in mijn jeugd al veelvuldig gebruikt. 
Nee, ik ben het er niet mee eens dat jij, dat wij 'er ingeluisd' zijn. 
Het is onze eigen verantwoordelijkheid geweest, gewoon dom. 
Overigens: top dat je het volhoudt, het zal makkelijker worden. 
Ik heb 1 tot anderhalf pakje per dag gerookt heel lang. 
En ik ben heel blij dat ik ervan af ben hoewel ik het nog steeds lekker vind ruiken :wacko:
Hou vol hoor. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Prana:

Ik voel me wankel, baal ervan omdat ik het zelf heb veroorzaakt door terug te vallen. Nu doorzetten, dan wordt het vanzelf weer een gewoonte. Ik voel me zoveel fijner zonder drank. Ik blijf het beste uit de buurt van winkels en sociale gelegenheden vandaag. En op het dagpact!

Goed dat je de weg terug toch weer hebt gevonden Prana, volhouden hoor!!! 

@Freekie man, wat ga jij goed, top. En dat geldt ook voor @Jac.... 

Fijn jou weer te lezen hier @Yana, ik miste je al. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DAGPACT:
Alesto 
Okkie
Maja
Yvonne
Prana

Goedemorgen iedereen. Vandaag weer terug naar het huis en land om daar te werken. Fijn, lekker bezig zijn met de handen (en de rest van het lichaam) en geen tijd om te twijfelen. Het moment dat ik moet weerstaan is als we weer terug naar "huis" gaan en vaak nog even naar de winkel voor het eten.
Zo is de terugval begonnen, maar eerlijk gezegd, al die maanden daarvoor ging het goed. Dus vandaag ook. Ik drink niet. 

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, 

De woensdagavond goed doorgekomen (dat was altijd mijn break-in-de-week-smoes-avond en 'mocht' ik drinken) en vandaag dus weer een heerlijk heldere dag. Erg blij mee.

Trots kan ik nog niet zijn, maar vandaag wél ontzettend blij dat ik een week av ben. Dat geeft me hoop en kracht. 

Dus op naar weer een mooie nieuwe week. En vandaag een fijne dag!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Kort nachtje, maar toch uitgerust wakker. Eerst maar eens een bak thee van @Yvonne Ik heb mijn eigen mega mok meegebracht. Kan lekker veel in. Dan zet ik meteen de waterkoker aan voor de volgende pot thee. 

DAGPACT:
Alesto 
Okkie
Maja
Yvonne
Prana
Toos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Hier ook een donkere grijze lucht.
Was vroeg wakker vanochtend, maar lag er dan ook vroeg in
Was erg moe gisteren en dat kwam waarschijnlijk door de dag ervoor.
Ik had dinsdag een wandelvriendin van vroeger op bezoek.
Had haar lang niet meer gezien, dus uren gepraat over mijn ziek zijn , operatie enzovoort.
dat had me blijkbaar weer zo uitgeput dat ik die nacht heel slecht en onrustig sliep.
Vannacht ging weer een stuk beter gelukkig
Merk dat ik toch nog erg gevoelig ben voor van alles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal, 

Vanochtend had ik een goed gesprek met mijn VNN hulpverlener.
Dat ging over van alles en nog wat.

Een van de bespreekpunten was het doel van dit forum.
Dat is elkaar helpen en ondersteunen bij ons gezamenlijk probleem: alcohol.
Daarnaast ook rekening houden met diversiteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Vandaag en morgen komen leerlingen voor een dansles. Dat is altijd erg leuk om te doen. 
Mijn website is al een poosje offline, iets met domeinnaam wat niet klopt. Frustrerend vooral omdat ik er niets van snap.
Weer een leermomentje ofzo. 

Ik voel me wel stabiel, ik weet dat als ik elke dag mediteer dat het allemaal beter gaat, maar soms heb ik gewoon echt geen zin en het ad(h)d vogeltje wil dan vrij rondfladderen. Dat kan best een paar dagen maar dan is het risico dat ik roekeloos en rebels word en gierend uit de bocht vlieg. 
Meditatie helpt me goed om te focussen en beslissingen te nemen. Het geeft me wat ik zocht in alcohol, blowen en roken. 
(Dit voor mezelf, ik weet niet of dat voor anderen ook zo is). 


 

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klokje rond geslapen en blijkbaar was dat even nodig.Nu best wel weer fris en fruitig.

Rundvlees staat op. Ben al aardig thuis in m'n nieuwe huis.

Afgelopen maandag 14 kratten bier ingeleverd. We hebben er een lekker zakcentje aan overgehouden :).

Ik kijk uit naar de zomer. We zijn met ons buitenverblijfje bezig. Allemaal achterstallige rotzooi.

We willen ook een geïsoleerde oefenruimte gaan maken. Daar komt het drumstel en de zanginstallatie te staan. 

Momenteel een orgel en piano overschot. Een hele oude piano gaat gewoon naar de stort of iemand moet hier interesse hebben?:D

Echt een toetsenoverschot. Zowel bij mij, als hier, staan er mooie orgels. Daar is ook aan gesleuteld en klinken weer als nieuw.

We zijn beiden een beetje maf. Daarom klikt het zo goed tussen ons :P.Ben nu bezig om de bastpedalen eigen te maken. Een mooie uitdaging.

Ook wel fijn om nog 1 koor te hebben, wat ook vanuit Brabant goed aan te rijden is.

De laatste 2 dagen heeft de prinses op de erwt wel redelijk geslapen op het matras. Misschien ruilen we het gezellige ledikant met het hemelbed wel een keer om, zodat hij hier komt te staan. Heb nu natuurlijk een lekkere vent. Alleen in een hemelbed is het ook niet helemaal hé?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Roberto:

Goedemiddag allemaal, 

Vanochtend had ik een goed gesprek met mijn VNN hulpverlener.
Dat ging over van alles en nog wat.

Een van de bespreekpunten was het doel van dit forum.
Dat is elkaar helpen en ondersteunen bij ons gezamenlijk probleem: alcohol.
Daarnaast ook rekening houden met diversiteit.

@Robertoik zie al genoeg diversiteit, alles was welkom bruin, geel, wit, roze, oranje. zwart, transparant, blauw, single blended, single malt, combos, triples, cocktails  als je het maar te drinken was, divers genoeg toch

bewerkt door Jac
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Spirit:

Klokje rond geslapen en blijkbaar was dat even nodig.Nu best wel weer fris en fruitig.

Rundvlees staat op. Ben al aardig thuis in m'n nieuwe huis.

Afgelopen maandag 14 kratten bier ingeleverd. We hebben er een lekker zakcentje aan overgehouden :).

Ik kijk uit naar de zomer. We zijn met ons buitenverblijfje bezig. Allemaal achterstallige rotzooi.

We willen ook een geïsoleerde oefenruimte gaan maken. Daar komt het drumstel en de zanginstallatie te staan. 

Momenteel een orgel en piano overschot. Een hele oude piano gaat gewoon naar de stort of iemand moet hier interesse hebben?:D

Echt een toetsenoverschot. Zowel bij mij, als hier, staan er mooie orgels. Daar is ook aan gesleuteld en klinken weer als nieuw.

We zijn beiden een beetje maf. Daarom klikt het zo goed tussen ons :P.Ben nu bezig om de bastpedalen eigen te maken. Een mooie uitdaging.

Ook wel fijn om nog 1 koor te hebben, wat ook vanuit Brabant goed aan te rijden is.

De laatste 2 dagen heeft de prinses op de erwt wel redelijk geslapen op het matras. Misschien ruilen we het gezellige ledikant met het hemelbed wel een keer om, zodat hij hier komt te staan. Heb nu natuurlijk een lekkere vent. Alleen in een hemelbed is het ook niet helemaal hé?

 

Het lijkt wel een dokters roman, ik kijk al uit naar het volgende deel morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...