Spring naar bijdragen

Donderdag 14 maart 2024


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Yvonne:

Hahaha, @Djune, ik zat mezelf ook al af te vragen of ik jouw naam al die tijd verkeerd had gelezen.... 

Gisteren dacht ik, ben ik nu de enige die haar naam goed leest: Djoen.
Komt vermoedelijk omdat mijn vriend Engelssprekend is.
En ik half in het Nederlands / half in het Engels denk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Roberto:

Goedemorgen allemaal,

Zo meteen heb ik mijn wekelijkse afspraak met mijn VNN hulpverlener aan huis.
Zal voornamelijk gaan over mijn ernstig verslaafde buurman.
Hoe daar mee om te gaan en los te kunnen laten.

Goedemorgen Roberto 

Ik had het gisteren al gemist, het laatste nieuws van het one flew over the cuckoo's nest plein :D

bewerkt door Jac
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Lekker geslapen, wel last van m'n been, vorige week dry needling in m'n bil gehad, zere spier is weg, maar heb het idee dat hij een zenuw aangeraakt heeft... eerdaags even terug. Vandaag werkdagje, gelukkig en hoog/laagbureau, proberen weinig te zitten, maar dat is toch altijd moeilijker dan je denkt. 


@alestovoelt het niet heerlijk dat je je daar dan geen zorgen meer over hoeft te maken? Het wordt alleen maar beter, niet meer nadenken wie er moet rijden, gewoon de auto instappen. Niet meer bedenken of je de afspraak moet verzetten omdat je brak kan zijn, maar gewoon nuchter wakker worden!

Je doet het super hoor!

@Okkie niets is kansloos! Het is gewoon weer een nieuwe dag met nieuwe kansen.... :rose:


Fijne dag allemaal! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

DAGPACT:
Alesto
zbb
Jac
Yvonne
Prana
Toos
Jessje
Nienes

Ik heb nooit tijdens werktijd gedronken of overdag, maar was wel eens bang in de ochtend als ik wijn op had de avond ervoor of iemand het kon ruiken. 
 

Wat een heerlijk weer is het! Hopelijk kunnen jullie er ook van genieten! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, ik kan wat vertellen maar heb er geen zin/behoefte aan. Laat terug gisteren van mijn sociale controle zus na de bootcamp. Heel gezellig gehad, 7 uur ging de wekker en met 6 uur slaap wordt ik niet vrolijker. Gelukkig ebt dat laatste langzaam weg naarmate ik langer wakker ben. 

Kak, heb ik toch wat verteld... 

DAGPACT:
Alesto
zbb
Jac
Yvonne
Prana
Toos

Jessje
Nienes
Freekie 

bewerkt door Freekie
Mensen van dagpact gegooid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Okkie net wat onze Lady zegt,… kansloos wordt het als je opgeeft hè ….. verreweg de meesten van ons zijn wel ergens tijdens de rit gevallen….  Daarom ook het gezegde ‘vallen en weer opstaan’, … enne welke we hier graag bezigen: ‘opstaan, knietjes afvegen, kroontje rechtzetten en doorrrrrrrrr….’ 

Ik kan je niet vertellen hoe vaak ik hier weer huilend als een natgeregende kat die achterstevoren door een heg was getrokken met een natgepist kruis hier ben binnengevallen :wacko: en toch… en toch… lukte het me keer op keer om weer op het droge te raken… ben daardoor gegroeid en heb geleerd, veel en vaak. Dus geef niet op! Nooit!

 

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nooit op mijn werk gedronken.
Wel is het mij een keer gebeurd dat ik niet kon slapen.
En naast mijn vaste dosering thuis laat op de avond nog twee halve liters bier extra gedronken heb.

's Morgens om 9 uur kwam een goede collega binnen in mijn eigen werkruimte.
Zij rook een walm en vroeg of ik alcohol gedronken had.
Nee, zei ik, ik kon niet slapen.
En ging bijna door de grond van schaamte.

Wij hadden een kast vol met pr prullaria, waaronder doosjes met pepermuntjes met logo.
Zij was zo lief om wat pepermuntjes voor mij te halen.
 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Dune:

Djune is weer Dune, onrust moeten we niet hebben :D

Onrust lijkt op dit forum bij de letter "j" te horen. De wat ouder gedienden -of hoe dat heten mag- kennen nog wel het "gedoe" om een letter "j" die klein moest zijn maar met grote regelmaat groot geschreven werd. Die kleine "j" had te maken met nederigheid en dat gaf dan weer een hoop gedoe over het woord en begrip nederigheid.
Ja, ja... dat waren nog eens tijden. :huh::D

Je weet dat misschien nog wel, Dune. Je bent toch ook een ouder gediende -of hoe dat heten mag. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei alesto:

@Adri03 en @bumperjim lach maar, maar ik zit echt grotendeels alleen en anders loggen ze even in en zijn ze weer gevlogen, ook mijn leidinggevende en die had er echt wel wat van gezegd, geloof me. Ik ben een frisse verschijning (raar om te zeggen) raam op een kiertje en bakje fruit, zo nu een pepermuntje 

Haha je hebt geen idee hoeveel frisser je nog gaat worden dan :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje gut ja, ik ben ook een oud gediende, en zie mij nu,… (pas) 6 weken droog…. Maar voor het eerst echt het idee dat het echt lukt,.. wil niet meer terug, teveel meegemaakt. Het goede pad ingeslagen door de aanpak met meerdere ijzers in het vuur ; Forum + therapie online training + medicatie = succes 

met noch het een of het ander afzonderlijk is eerder niet gelukt. Nu voel ik het wel 

haleluja

Amen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn zus is ook eens aangesproken op een drankwalm op het werk. Daar was ze erg boos over. Het was nog van de vorige avond, ze vond dat ze zelf wel mocht bepalen wat ze in haar vrije tijd deed. In haar plaats zou ik me doodschamen. En als iemand maar half presteert vraag ik me af of het wel waar is, dat de werkgever er niets van mag vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dune:

@Roberto ik denk dat Freek bedoelde dat hij herstelde dát hij iemand van het dagpact had gehaald 

Ja, @Dune, had ik al begrepen, zo dom en ik nu ook weer niet.
Ging mij om de toelichting: dag voor dag, net zolang tot het niet drinken een gewoonte is geworden.
Naar mijn idee stoppen veel mensen hier te vroeg met het dagpact.

Of ze denken na een uitglijder of terugval dat ze weer terug bij af zijn.
Dat is niet zo.
Je kunt de draad weer oppakken en verder gaan met waar je gebleven was.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dune:

@Roberto wanneer kom jij een keer op het dagpact? Of is dat flauw? B)

@Dune, dit is voor mij niet flauw.
Ik heb goed contact met mijn huidige hulpverlener.
En ik ben  in afwachting op een aanvullende autisme coach.
Om met z'n drieen te kijken hoe verder.
In combi met een ambulante detox en goed plan, inclusief terugvalpreventie.

Op dit moment blijf ik steken in mijn kauwspierprobleem, Is zeer ernstig.
Als ik wakker word is er niets aan de hand en voel ik mij prima.
Zodra ik opsta begint het en wordt erger als ik buiten kom.
Als ik op bed ga liggen trekt het weer weg.
Maar ik heb geen zin om de hele dag op bed te gaan liggen.

Met mijn hulpverlener heb ik het ook gehad over of dit uit het Grote Smoezenboek komt.
Daar zeg ik geen ja of nee op, voelt voor mij niet als een smoes.
Ook al snap ik wel dat niet iedereen lichamelijke problemen zit weg te drinken.
Dat is geen oplossing, maakt het alleen maar erger.

ps Als ik terugkom op het dagpact wordt het weer met puntjes, zeker weten.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Yvonne:

@alesto, je schrijft dat jouw vriend ook heel veel drinkt. Ook op zijn werk? 
Weet hij dat jij op jouw werk drinkt om de dag door te komen? 
Weet hij dat je 3 liter rosé per dag wegtikte? 
Als ik dit allemaal zo lees dan lijkt het me heel verstandig om eens heel ernstig over de situatie te praten te vertellen hoe jij je erbij voelt. 
Overigens kan ik je omeprazol aanraden, zowel bij drogist als supermarkt te verkrijgen.

Nee! Hij neemt alleen in het weekend! Nee, hij weet niet dat ik op het werk “dronk”, maar als hij door zou denken en ik al tril en onrustig ben als ik ‘s morgens niet begin had hij het kunnen weten. We leven een beetje langs elkaar heen. Gisteren wel een soort van goed gesprek gehad.
Dank je voor de tip, maar het gaat de goede kant op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Freekie:

Goedemorgen, ik kan wat vertellen maar heb er geen zin/behoefte aan. Laat terug gisteren van mijn sociale controle zus na de bootcamp. Heel gezellig gehad, 7 uur ging de wekker en met 6 uur slaap wordt ik niet vrolijker. Gelukkig ebt dat laatste langzaam weg naarmate ik langer wakker ben. 

Kak, heb ik toch wat verteld... 

DAGPACT:
Alesto
zbb
Jac
Yvonne
Prana
Toos

Jessje
Nienes
Freekie 

Fonny

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekkere lange lijst.. :)

Mijn vader appte me vanmiddag een afbeelding van zijn curry worst met patat en Mayo.. Zal wel weer ergens met de motor op pad zijn, gepensioneerd en natuurlijk alle tijd van de wereld haha. 

Nu heb ik al sinds 12 uur dat hij het stuurde zin in patat :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Yvonne:

Welkom hier @TommyVanilla, ja, je bent hier op het goede adres om te praten over van alles en nog was én om serieuzere kost aan te kaarten... 
De smoesjes die opkomen tijdens zo'n weekendje weg kun je heel eenvoudig weerleggen: 'oh ja, das waar ook: ik drink niet meer' Klaar. 
Dat is dan in het begin wel even slikken, maar het werkt. Je bent gestopt, dus ook dat ene glaasje is 'neen'.... 

 

Ja, inderdaad. Goed om dat duidelijk tegen mezelf te blijven uitspreken. Maar ik weet (uit eerdere stopervaring) dat je ook weer went aan de alcoholvrije lifestyle en versie van jezelf. Je vergeet dat je een probleem hebt. En je vergeet al die vreselijk nare ongemakken van het chronisch bedwelmde leven. Althans, ik vergeet dat. Dus voor mij is het verstandig om hier met enige regelmaat ook te blijven posten om me daarvan bewust te blijven.

Overigens, de AA-hulplijn wat je (zomaar of bij noodgevallen) kunt bellen en een ervaringsdeskundige aan de telefoon krijgt, is 085 - 104 5390. Eerder was deze dienst 24/7, maar begreep dat ze vanwege een tekort aan vrijwilligers nu van 08.00 tot 23.00 uur bereikbaar zijn. 

bewerkt door TommyVanilla
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...