Spring naar bijdragen

Donderdag 14 maart 2024


Aanbevolen berichten

41 minuten geleden zei TommyVanilla:

Althans, ik vergeet dat. 

@TommyVanilla, je bent niet de enige hier die vergeetachtig is.

Twee jaar geleden was ik een aantal maanden gestopt met alcohol.
Ging helemaal goed, geen probleem.

Op eerste paasdag dacht ik: een flesje wijn moet toch kunnen.
Op tweede paasdag dacht ik: een flesje wijn moet toch kunnen.
Op derde paasdag dacht ik: een flesje wijn moet toch kunnen.
Op vierde paasdag, et cetera.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Koala84:


@alestovoelt het niet heerlijk dat je je daar dan geen zorgen meer over hoeft te maken? Het wordt alleen maar beter, niet meer nadenken wie er moet rijden, gewoon de auto instappen. Niet meer bedenken of je de afspraak moet verzetten omdat je brak kan zijn, maar gewoon nuchter wakker worden!

Je doet het super hoor!

Niet druk maken om genoeg wijn in huis te hebben, och ik kan zoveel voordelen opsommen, maar ik voel me zo droevig, heb steeds een brok in mijn keel. 
 

Dank je wel, super lief. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 25 sluit ik ook af met een blij gevoel. Vanavond een fatsoenlijk gesprek gehad met ex en langzaamaan komen we steeds dichter bij het punt dat we de zaken eindelijk samen geregeld hebben, die ze allemaal alleen in gang heeft gezet zonder mij. 

En ik heb een super deluxe meest dure massage apparaat met infrarood voor 200 piek van Donnerberg gekocht van mijn uitgespaarde geld. Daarmee kan ik in mijn eentje mijn rug, nek en benen  eigenlijk alles laten masseren en verwarmen. Aangezien k nu nog meer sport  en ook heel veel spierspanning ervaar sinds alle gedoe met ex en vervolgens ook nog stop met alle middelen, dat geeft ook veel spanning. 

Als dat geen vet cadeau is! 7 jaar garantie! 

bewerkt door Freekie
Typefout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey frummers , ff de dagdraad gelezen , leuk zeg , zelfs 3 pagina's,  dat is lang geleden . Daar draaiden we vroeger onze hand niet voor om. Fijn dat het forum weer leeft . Niet dat het ooit "dood" is geweest maar was wel erg rustig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is mijn leven, in positieve zin, veranderd.

Wat heb ik me toch altijd verstopt, voor alles wat nieuw en vreemd is.

Nu ga ik de ene, na de andere uitdaging aan.

Heb ook het aantal koren, die ik begeleidde, flink uitgedund,

Nu 1 koor, waar ik voor 100 procent voor ga. Komend weekend heb ik een uitje met dit koor, met een overnachting.

Wij hebben gekozen voor 1 overnachting en zo fijn, dat we met eigen vervoer kunnen gaan.

Fijn, om niet afhankelijk te zijn van anderen, maar gewoon ons eigen plan kunnen trekken.

Wij vertrekken zaterdagochtend, ipv morgen. We zijn allebei niet zo van die sociale kuddedieren en gaan goed voorbereid op pad.

Zo doen we niet mee aan de afsluit BBQ, Gewoon uit voorzorg, want daar zal best een flinke borrel bij gedronken worden.

Ik zag hier enorm tegenop, tegen het hele weekend, nu gaan we ernaar toe en maken we er gewoon wat van.

Lol kan je evengoed wel hebben, zonder alcohol. We zijn echt fanatieke stoppers en hebben steun aan elkaar.

Zaterdag heb ik dan een optreden met mijn koor, maar tussendoor is tijd genoeg voor ontspanning.

We worden onder verdeeld in huisjes, wat op zich ook best eng is, omdat we deze mensen niet echt kennen, maar ik weet

zeker dat het goed zal gaan. Er is een zwembad bij en op het park is er genoeg te doen ook.

Zonde om zo'n weekend te benevelen met alcohol. Alles is juist zo mooi, zonder die troep nodig te hebben.

Onze liefde is ook puur. Kan lekker mezelf zijn bij deze lieverd en het fijne is: we zijn allebei lekker prettig gestoord :D

Allebei muzikanten, dus als we wat rust in ons hoofd kunnen vinden, word dat uiteraard ook samen  optreden.

Wat heeft een mens zich nog meer te wensen?

Eindelijk de ware een keer gevonden. Het leven zit vol verrassingen, maar we hadden er beiden geen oog meer voor.

Niet zo gek, als de fles, je grote vriend was.

Een gemene vriend, die later zijn tol gaat eisen. Wij zijn er op tijd bij en genieten van ons nuchtere leventje.

Een dag is niets, de tijd vliegt, sinds we samen zijn. Wat een luxe om 2 huizen te hebben. Weekje Brabant en weekje randstad. Zelfs de hond is gelukkig!

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Spirit, jij zit er goed in! :-)

Drinken op/voor het werk, ik vind het een lastig onderwerp. Heb het idee dat het soms wel eens gebruikt wordt om aan te geven dat het wel mee viel. Want 'ik dronk iig nooit 's ochtends of op het werk'. Ikzelf heb me er wel eens schuldig aan gemaakt. Ik durf trouwens wel te beweren dat ik daardoor meestal beter functioneerde dan als ik dat niet gedaan had met de ontwenningsverschijnselen en paniekaanvallen die dan om de hoek kwamen kijken. Waarmee ik het natuurlijk niet goed praat. Net zo min als dat het verantwoorder is om met een paar wijntjes te gaan rijden dan met een onrustige kater. Al deze voorbeelden vallen natuurlijk in de categorie 'beter van niet' :-)

Voor een werkgever lijkt het me lastig. Ik heb eens een heterdaadje meegemaakt. Collega vertoonde vreemd gedrag en op het toilet dat ze bezocht had werd een lege wijnfles in de prullenbak gevonden. Teamgenoten van haar waren er als de kippen bij om de leidinggevende te informeren en ontslag op staande voet volgde. 

Mijns inziens veel te hard, zo belandt iemand van de regen in de drup. Maar voor 'normale' drinkers misschien een logisch besluit. Deze persoon heeft iets gedaan wat niet kan. Wegwezen en probleem 'opgelost'. Ja, behalve voor haar dus....

ingewikkeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...