Spring naar bijdragen

Woensdag 13 september 2023


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Goedemorgen beste forummers.

Vandaag is het 10 jaar geleden dat ik aan mijn laatste cold turkey begon, na weer eens een verschrikkelijke binge.

Vele keren daarvoor had ik mij voorgenomen dat dit me nooit, maar dan ook nooit meer zou overkomen. Maar ja, een week of wat later zat ik dan toch weer uitgeteld met een rooie kop dagenlang de uren af te tellen tot ik weer naar buiten durfde.

Waarom zou het dan deze keer wel mijn laatste binge geweest zijn? Mijn vrouw had me duidelijk gemaakt dat de grens bereikt was, ze had m'n broer en de huisarts opgetrommeld die deze dag opeens aan mijn bed stonden, en zelf was ik het stiekeme gedoe met al die flessen ook zo spuugzat... Maar maak dan toch maar eens een succes van het zoveelste voornemen om voorgoed te stoppen met de drank... weinig kans, zou je zeggen, na honderden eerdere pogingen in tientallen jaren. 

Maar op de een of andere manier waren het kennelijk die 'vernederende' confrontaties met huisarts en broer, en vervolgens ook zeker de motivatie die ik vond bij en door de lotgenoten op dit forum, die me opeens wél van de fles weg wisten te houden. Eerst uur na uur, daarna dag na dag, week na week, en uiteindelijk vrijwel vanzelf. En dat vandaag dus 10 jaar lang!

Ben ik nu blij? Nee, zeker niet. Soms denk ik met weemoed terug aan wat dat gezuip me ook gebracht heeft: tijdelijke ontspanning, avontuur, ongewone situaties, ontmoetingen en omstandigheden die ik nuchter van z'n nooit niet beleefd zou hebben.

Maar ja, ook die verschrikkelijke katers van dagen zweten en trillen, ruzies, ongelukken met wonden en blauwe plekken, werkverzuim... en als ik daaraan terugdenk ervaar ik dus wel nog altijd de opluchting dat dat niet meer 'hoeft'. Geen blijdschap, wel opluchting dus.

En dat is voldoende motiverend om ook vandaag niet te gaan drinken, en hopelijk ook morgen niet, en volgende week niet, en zo dus maar weer op naar het volgende drankloze jaar. Het bevalt me zo best wel eigenlijk, dus ik ga maar door op deze ingeslagen weg.

Nou, ik wens jullie nu dus ook maar het vasthouden van bestaande motivatie of het vinden van nieuwe en voldoende motivatie om te stoppen met drinken. Al geef ik toe dat de terugvallen hier op het forum mij heel wat keren extra gemotiveerd hebben :blush:

Maar goed, stoppen met drinken: ik kan het aanraden. Het is het uiteindelijk allemaal waard, het leven wordt beter leefbaar. 

Het ga jullie goed,  en misschien weer eens tot een volgende keer nu ik hier weer een account heb.

P.S. het lukte me niet m'n ouwe namen A3 en Adri02 te activeren. Daarom dus maar Adri03. Ook wel weer toepasselijk na het nemen van de symbolische horde van 10 jaar niet drinken :D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow, en dan staat er zomaar weer een bericht van Adri ( @Adri03 )
Tien jaar.... wat een tijd, en wat een ander mens moet jij geworden zijn... 
Je mag inderdaad wel even heel goed stilstaan bij die tien jaar. 
Je mag dankbaar zijn daarvoor, je mag er hartstikke trots op zijn. 
Alle boeketten - Bloemenwinkel.nl
En ik ben heel blij dat je hier toch ook met enige regelmaat nog even om de hoek komt kijken. 
En juist nú. 
Ik hoop dat jouw bericht toch weer een houvast voor anderen mag zijn hier. 
Mooi, genoeg veren gestoken. 
Je bent trouwens verrekte lang weggebleven deze keer vind ik. 
Fijn dat je er weer even bent, ik hoop dat je weer wat vaker hier binnen komt lopen.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem aan dat je de heren bedoelt? Ik viel na mijn eigen training midden in de 2e set
en ging pas half 2 vannacht naar bed haha. Jammer dat ze niet net als de vrouwen Italie
konden kloppen, maar bij tijd en wijle was het gewoon slecht. Als ze Nimir niet hebben redden
ze het gewoon niet. Heb je ook gekeken @Yana?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ernstig verslaafde buurman die gediplomeerd zorgweigeraar is heeft nu besloten dat hij een opname in Vosseloo wil. Dat gaat de goede kant uit. Vandaag komt mijn hulpverleenster weer langs. Komende maandag weer ambulante detox hoop ik en een aansluitend traject bij Transcare.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yana:

500 dagen, wat verschrikkelijk knap van je @ikkanhet! Jij schreef toch laatst dat er een grote verandering in je leven op komst was en dat je later wel zou vertellen wat het was??? Ik ben niet een beetje nieuwsgierig :)

Dank je wel. Nou ik had laatst al verteld dat er door de nieuwe medicijnen een wereld voor me open gaat. Een verschil van dag en nacht.  Maar er komen ook spannende tijden aan Ivm onderzoek naar MS. Maar voor nu geniet ik van alle nieuwe dingen die ik kan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Mooie bijdrage @Adri03! Mijn voornemen is zeker om me aan je advies te houden! En fijn dat je hier schrijft, ervaringen lezen van iedereen hier of iemand nou 1 dag is gestopt of 10 jaar, het helpt mij enorm :rose:

En als lezers denken 'pfoe tien jaar, vergeleken daarbij ben ik 'nog' maar etc etc etc....' Elke 10 jaar begint ook met 1 dag en iedereen doet het op haar/zijn eigen manier. 

Hee wat klink ik ineens wijs :-) Naja ik zal binnenkort wel weer eens iets schrijven dat minder wijs overkomt.

Fijne droge dag allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Toos:

omanJe laat je toch niet wegjagen door een verkeerd gevallen opmerking? Ik wil wel weten hoe het afloopt met dat dorpsfeest, hoor! :)

Inderdaad. Was 0,0 vervelend bedoeld. Dat moest met notabene een knipoog erachter toch ook best duidelijk zijn lijkt me.
Ik voel me verder niet verantwoordelijk voor de misinterpretaties en daaruit voortvloeiende heisa van een ander, en daarbij heb ik een hekel aan overdreven lichtgeraaktheid en supersnel beledigd zijn, dus ik ga geen excuus maken. Maar het was iig voor geen millimeter zo bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...