Spring naar bijdragen

dinsdag 4 juli 2023


Aanbevolen berichten

Goedemorgen @lady jane,  op 1 oor, en oeps, ja, wat een stomme fout in die gids... 
Inmiddels heb ik hier de beestjes verwend, koffie en thee gezet en begint de dag. 
Het heeft geregend, nou, geregend.... verspreid over 2 dagen 2,5 mm is drie keer niks... 
Ik heb de meest behoeftige planten en struiken toch maar extra water gegeven daarnet. 
Nu tijd voor een bakje. 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu allemaal,

Hoe is het nu met Heit Remi? Is ie nu thuis?

Tja mensen we moeten ook maar stoppen met ademen want daar krijg je ook kanker van.

Een beetje kunnen pitten Dune? Hoop vandaag dat het beter gaat.

Ik ga zo weer werken.

Hahaha Jane, welterusten maar weer.

Von. was jij nou gisteren erg moe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Yvonne:

Een extra bakje voor @Dunepost-1140-0-62145700-1386047491_thumb.jpg, ik hoop dat je je vanmorgen weer wat prettiger voelt hoor. 

Dankjewel Yvonne, heel lief en attent

zit aan de koffie ten midden van een puinhoop in mn huis. Gisteren op mijn kleindochter van 3 gepast vandaar.

voel me teneergeslagen en geen idee waarom. Kan wel huilen, geen idee waarom..

weet wel zeker dat ik niet zal drinken, dat dan weer wel, dat zou het nog erger maken.

zit al,30 jaar aan de 30 mg paroxitene (seroxat) maar om dat nu te verhogen,, voel ik niks voor….

Wachten op een wondertje dan maar….

vorige stopperiode was ik niet te stoppen en leken de dagen te kort voor al mijn plannen. Raar hoe dat werkt en niet te snappen..

enfin, mooie dag voor allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Dune:

voel me teneergeslagen en geen idee waarom. Kan wel huilen, geen idee waarom..

Dat zal voor iedereen wel herkenbaar zijn denk ik, zo is het leven gewoon, soms voelt het oncomfortabel, misschien dat je met drank daar de scherpe kantjes van wegdronk?
Ik probeer niet te vechten tegen wat zich aandient, accepteren wat er is, meegaan met de stroom... daar ligt voor mij veel ruimte en vrijheid. Niet te zwaar aan tillen dat je je nu terneergeslagen voelt en lekker even huilen zou mijn advies zijn.

Ik weet niet waarom mensen je aanraden om 'in de actie te gaan' als je nergens zin in hebt, als ik nergens zin in heb dan doe ik niks (als dat praktisch gezien mogelijk is). Er komt vanzelf weer een moment dat je wél zin hebt om iets te gaan doen.

Sterkte Dune, het komt goed hoor, het ís al goed. Als je niet drinkt komt het leven wat rauwer op je bordje, je kunt er op vertrouwen dat je dat gewoon aan kunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

@Dune euforie is prettig maar je dondert wel weer hard naar beneden als de endorfines op zijn.    

Dealen met dagen zoals deze, lief voor jezelf zijn,  jezelf toestaan om te huilen, onprettige gevoelens te hebben, zonder er vanaf te willen, dat zet wat mij betreft meer zoden aan de dijk.  Niet alleen tijdens een stopperiode, maar ook daarna, een leven lang.  Er is geen leven zonder deze gevoelens, die horen erbij.  En ze komen en gaan.  Het verzet ertegen, denken: ik wil me niet zo voelen het moet weg, verlengt de misère.    

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Hier ook vroeg wakker maar iets minder vroeg uit de veren. Nog een uurtje liggen dommelen. Gisteravond leek het wel herfst hier, de wind gierde om het huis en de regen sloeg tegen de ramen. Maar er is goed weer voorspeld richting weekend.

1 op de 3 mensen krijgt kanker, maar gelukkig genezen er ook veel mensen van. Dat was vroeger wel anders. Tja en je moet voor jezelf maar uitmaken hoe gezond je wilt leven. Of niet. En wat je er in wilt investeren. Of niet. Maar hoe gezond je ook bezig bent met lijf en geest, ziektes kun je niet uitsluiten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh @Yana, dezelfde boodschap zo ongeveer:)

Veel van ons hier zullen de neiging hebben de oplossing van buiten te verwachten, vandaar dat we zo gevoeleig zijn voor verslaving wellicht?  Het is iets in ons dat nooit volwassen is geworden.  Wat je zegt, we kunnen het nu wel aan.  En dat ontdekken @Dune, was voor mij wel een wonder:)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Toos:

Hoe is je eerste dag verlopen @Roberto

@Toos, mijn eerste dag is redelijk verlopen.
Ik ben voornamelijk bezig geweest met opuimen en wat schoonmaken.
Over een uur weer detoxcontrole: blazen, bloedduk en hartslag meten.
Ik krijg nu dagelijks diazepam via hun i.p.v. voor een week via mijn apotheek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik sommigen lees, dan was mijn opmerking van actief zijn, een misser.
Maar zo simpel is het allemaal niet natuurlijk.  Er is verschil tussen een depri
dag of periode doorkomen en een echte depressie. Ik heb beide meegemaakt
en voor mezelf kan ik stellen, zonder sport was ik er niet meer geweest.
Dat is voor mij voelen dat ik leef, genieten van wat ik nog wel kan/kon, sterker
worden; fysiek en mentaal en nog veel meer. Een passie vaak ook.
En ik ken ook de mildheid van laten zijn wat er is. Accepteren dat er soms niets
of weinig gebeurt. Hoe ouder ik word, hoe beter me dat afgaat.
Maar een echte depressie, en als ik lees dat jij @Dune al 30 jaar medicijnen slikt,
dan heb je die natuurlijk niet voor niets. Dus voor jou kan de weg uit deze impasse heel
anders zijn dan voor mij of de andere frummers. We hoeven elkaar niet echt te snappen hierin.
We kennen elkaar niet, en we schrijven hier flarden van ons leven. En we verschillen enorm.
Het probleem drinken is wat ons hier samen brengt. En het meeleven met elkaar, meedenken ook.
Het meelezen kan soms iemand op een idee brengen, of door het niet eens te zijn, helpen er achter
te komen wat je wel wilt/kunt/helpt.
Maar mijn ervaring is dat ik met terugwerkende kracht er echt steeds meer van overtuigd ben, hoeveel van
de klachten en nare periodes er juist door het drinken negatief zijn ontstaan en beinvloed. Daar hoeft
niemand het mee eens te zijn, dat is mijn persoonlijke ervaring.
En ja, ik weet; de bekeerlingen worden de ergste bekeerders:)

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

 

Etty, Yana, jullie verwoorden heel fijn hoe ik het ervaar.

Dat stukje onvolwassenheid, emoties niet goed kunnen reguleren....dat.

'We' willen graag de quick fix, goed voelen. Liefst door de ander gefaciliteerd.  Bevestiging, goedkeuring van buitenaf, geen nare dingen voelen. En eigenlijk voelen rare dingen soms ook oncomfortabel.  Dat dronk ik weg. 

Stoppen met drinken heeft mijn leven niet gemakkelijker gemaakt, ben niet beter gaan slapen, voel me niet plots energieker en zo.  Het heeft me wel in beweging gezet, sta niet stil in ontwikkeling, om te leren dealen met 'het leven' en alles wat erbij komt kijken.  Wat mij opvalt, oa door groepen te bezoeken is dat elke stopper hier mee geconfronteerd wordt, in meer of mindere mate. Wat je er mee doet, dat is ook voor iedereen anders.  Stoppen met drinken is een verandering, en die heeft gevolgen.  Vraagt ander gedrag. Voor mij, volwassen gedrag en verantwoording nemen :blush: En dat kan best lastig zijn. 

Eén ding is zeker, met alcohol in mijn lijf is groei, ontwikkeling niet mogelijk. En ik ben nooit te oud om te leren.  

 

Keep up the good work all:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het met je eens hoor @lady jane dat allebei die kanten bestaan, soms is het goed om jezelf een schop onder je reet te geven en in beweging te komen, gewoon omdat je weet dat het goed voor je is om je energie op gang te brengen. Maar rusten in wat je voelt, zachtmoedig accepteren wat er toch al is, dat is ook belangrijk en vaak wordt dat bedolven onder de aanpakkeritis.

"Het hoofd helder, het hart mild en de handjes laten wapperen", aldus Alexander Smit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady jane, geen misser hoor, beslist niet.

dit bonte gezelschap doet uitspraken en meningen uiten en niets is goed of fout… laten we elkaar die ruimte en vooral respect geven.

denk dat het brein filtert waar deze op reageerd. En dat is denk ik goed.. 

ik pik soms mooie statements op die me echt helpen, waarvoor mijn innige dank…

helpende gedachten omarmen en proberen de niet helpende gedachte even te parkeren… is vandaag een mooi en overzichtelijk doel

wat ik wel zeker weet is, vanavond in een schoon bed, fris gedouched en zonder drank naar bed met een goed boek.. als dat geen kadootje is:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...