garfield076 Geplaatst 23 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 23 december 2025 Op 17-12-2025 om 12:42 zei lady jane: stiekem blijven hopen hoor. Ik ging een jaar na het stoppen pas opmerken dat de depressie minder werd. Geen idee wanneer dat echt inzette. Maar had wel genoeg andere vorderingen om gemotiveerd gestopt te blijven. Na dat eerste jaar werd het bewust oogsten en juist subtiele momentjes van geluk herkennen. Zo dankbaar nu al vele jaren. Ik hoop het zo. Zit midden in een heftige depressieve periode… Waar blijft dat licht aan het eind van de tunnel… Rudo reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 23 december 2025 Rapport Geplaatst 23 december 2025 garfield076 reageerde hierop 1
Mariposa Geplaatst 24 december 2025 Rapport Geplaatst 24 december 2025 @garfield076 Er bestaat een verband tussen vitamine D tekort en depressie. Misschien eens naar Googlen? garfield076 reageerde hierop 1
flavieke Geplaatst 24 december 2025 Rapport Geplaatst 24 december 2025 Op 27-6-2023 om 07:45 zei garfield076: Dank voor je reactie mummy! Ik moet eerlijk bekennen dat ik ontzettend chagrijnig ben. Afgelopen weekend een bruiloftsfeest gehad en ik voelde me vooral heel zielig... Iedereen mocht feesten en ik was het kneusje. Maar dat ligt volledig bij mezelf. Hopelijk verandert dit nog. Ik doe het tot nu toe "alleen". Wel met hulp van mijn vrouw en wat vrienden. Ik gebruik het boek van Michael Niclaus. "Succesvol minderen of stoppen met alcohol". Dat is een heel bruikbare tool voor mij. Verder de podcast van Koos van Plateringen. Ook ben ik naar een meeting van de AA geweest. Maar de "hogere machten" en het samen bidden/handen vasthouden jagen me juist weg. Dus ik zoek andere supportgroepen... Fijn dat er een forum als dit is. En wat je zegt klopt. We hoeven alleen die eerste te laten staan, dan volgen die andere 20 ook niet. Succes vandaag! ik heb het boek ook besteld benieuwd wat ik er ga uithalen garfield076 reageerde hierop 1
garfield076 Geplaatst 24 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 24 december 2025 Vandaag een betere dag gelukkig. Dus dat mag ook gedeeld worden. vanavond lekker thuis met vrouw en kids. Voor de vrouw een wijntje gehaald en mezelf getrakteerd op een feestelijk glas Crodino Spritz. Best lekker eigenlijk. Nu met een Leffe 0.0 nog een afzakkertje. Mooie avond Rudo en lady jane reageerden hierop 2
garfield076 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen, Tijd om weer even van me af te schrijven. Hier gaat het best goed eigenlijk. Begin steeds meer rust te ervaren. Vanavond een gelegenheid die normaliter doordrenkt zou zijn met alcohol. En waarbij ik dan continue met mezelf aan het onderhandelen zou zijn over fris of bier, hoeft die vermoeiende onderhandeling vanavond niet. Ik ga wel, maar sowieso aan de fris of 0.0. Geeft meer rust. En degene waar ik mee ga weet dit ook, dat maakt het ook makkelijker. Daarnaast nog een inzicht/ingeving die ik wil delen. Eerder zag ik de drank loslaten als een rouwproces. Een beetje als een scheiding waarbij je nog steeds heimelijk verliefd bent op degene van wie je afscheid neemt. Maar ik begin steeds meer in te zien dat het een oude liefde is met wie ik heerlijke tijden heb beleefd. Maar helaas zijn we uit elkaar gegroeid. Zo’n ex heb ik ook. We hebben een prachtige tijd gehad samen, maar zijn niet meer voor elkaar bestemd. Nu kunnen we prima in dezelfde ruimte zijn en samen herinneringen ophalen over die tijd. Toch komt er geen moment dat ik verliefd op haar wordt of dat we elkaar willen bespringen. We weten allebei: het was leuk, maar dit is verleden tijd. We kijken er niet met verlangen of weemoed op terug, maar met dankbaarheid. Ik probeer nu zo op dezelfde manier naar de alcohol te kijken. Met de drank heb ik fantastische avonturen beleefd, mooie mensen leren kennen, hilarische anekdotes die met veel plezier verteld worden. Maar ik weet ook dat we uit elkaar gegroeid zijn. Die relatie kunnen wij nooit meer hebben zonder in de problemen te komen. Dus met dankbaarheid kijk ik terug op wat het me destijds heeft gebracht. Maar die tijd ligt achter me. Dat maakt de “strijd” rustiger. Mocht je tot hier hebben gelezen, sorry voor het lange verhaal ;). En maak er er mooie dag van! bumperjim, Bob, karin123 en 3 anderen reageerden hierop 6
Adri03 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 33 minuten geleden zei garfield076: Met de drank heb ik fantastische avonturen beleefd, mooie mensen leren kennen, hilarische anekdotes die met veel plezier verteld worden. Fijn dit toch ook weer eens hier te lezen. Drankjaren zijn niet alleen verloren jaren lady jane en garfield076 reageerden hierop 2
garfield076 Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 7 uur geleden Op 23-12-2025 om 21:48 zei lady jane: Het lijkt geholpen te hebben. lady jane reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden