Fonny Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 Goedemorgen allemaal en alvast een gezellige dag! Dagpact: Fonny Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 goeiemooiemorgen frummers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 Goeiemorgen lieve frummers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna34 Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 Goedemorgen, Voor het eerst dit jaar een laagje wit buiten. Niet veel, dus het zal zo wel weg zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 Dagpact: Fonny Genoeg Quinn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 Hier ook een beetje sneeuw, I love it. Pinkman, Prana, karin123 en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 Dagpact: Fonny Genoeg Quinn Yana Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prana Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 Dagpact: Fonny Genoeg Quinn Yana Prana Wat een mooie foto @Yana Fijne dag allemaal! Yana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 Dagpact: Fonny Genoeg Quinn Yana Prana Pytje Goedenmorgen allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 Goedemorgen frummers, Zo, het is de day after... Het was hartstikke gezellig, maar slopend. Ik kom even een bakje neerzetten en ga dan snel door. Kom vanavond nog wel even binnenpiepen hopelijk. niks reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 Goedemorgen allemaal, Alweer maandag lekkere vrije dag vandaag Hoe vinden jullie die kou trouwens ? ik vind het echt vreselijk. Vanochtend weer wakker met een koude kop. Slaapkamer op het noord oosten, zes hoog, houten kozijnen, de wind blaast overal dwars doorheen Daarnaast blijft het tochten, wat ik ook doe. Er is een luchtrooster in de aangrenzende douche wat trekt als een gek, ondanks dat we hem helemaal dicht gedraaid hebben. 13 graden in de slaapkamer Was er vanochtend zo boos om (koud, rot klimaat ), dat ik de radio bij het opstaan keihard heb aangezet en hard door de kamer ben gaan dansen even de frustratie eruit Zo, klaar met mopperen Dat lucht op ! chrisjelief en niks reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 Fijn, dat je genoten hebt @Yvonne Vandaag maar een rustdag houden vind je niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 Een rustig dagje niet echt @rapilos,moet nu echt rennen naar mijn werk, maar heb wel kunnen uitslapen gelukkig. Wat balen dat het zo tocht in jou huis en zo koud is.... ook met houden kozijnen is dat niet nodig hoor... En ja, 13 graden in de slaapkamer, ik slaap er prima bij eigenlijk, hebben altijd een raampje openstaan... DAGPACT: Fonny Genoeg Quinn Yana Prana Pytje Yvonne rapilos reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freekie Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 Goedemorgen, ik heb het ook al weer gehad.. Vanochtend kinderen naar school brengen, na lang wachten (kwartier) kwam eindelijk sinterklaas in de politie auto met sirene eraan. Wel erg leuk! Gisteren sinterklaas gevierd en nu komen mijn welverdiende rustdagen eraan. DAGPACT: Fonny Genoeg Quinn Yana Prana Pytje Yvonne Freekie niks en Remi1 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Toos Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 In een soort van binche nu. Nog een halve fles te gaan. Drinken en slapen. Sinds gisteren. Die verrotte feestdagen ook. Het weer zit niet mee. Alles afgezegd voor vandaag en wegzinken in de ellende. Kunnen jullie ook niks mee. Maar ik zie het even niet meer. Francoise en niks reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 In NL zit het weer niet mee van eind augustus tot begin mei dan kan je nog wel ff doorbinchen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 2 minuten geleden zei bumperjim: In NL zit het weer niet mee van eind augustus tot begin mei dan kan je nog wel ff doorbinchen .. en van begin mei tot eind augustus valt het weer met grote regelmaat tegen. Zo is dat BJ. Maar wat betreft die soort van binge, @Toos, wij kunnen daar inderdaad niks mee en jij waarschijnlijk op dit moment ook niet echt. Dat riedeltje 'verrotte feestagen en niet-meezittend weer' is natuurlijk maar een aanleiding, om niet te zeggen aansporing, om te gaan drinken, niet een oorzaak. Een verslaafde heeft nooit een oorzaak nodig om te gaan drinken (wat is nou een oorzaak van (alcohol)drinken??) maar enkel en alleen maar een aanleiding(kje), in de volksmond ook wel een slap excuus/slappe smoes genoemd. Daar eenmaal aan toegegeven, en dat is heel normaal gedrag voor een verslaafde, is het ook heel normaal dat je het (even) niet meer ziet zitten om te stoppen. Toch moet je jezelf op de één of andere manier gaan zien wijs te maken dat stoppen niet onmogelijk is, en terwijl je dan (vandaag) in de ellende wegzakt kun je jezelf er misschien toe zetten om je gedachten in de richting te sturen van controle nemen over je eigen handelen, zodat je een volgende keer niet de schuld geeft aan feestdagen en/of weer maar een attractievere manier bedenkt om zulke dagen te vullen. Iets waar jijzelf en misschien zelfs anderen wat meer profijt en voldoening uit kunnen halen. Spirit, bumperjim en Toos reageerden hierop 2 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 (bewerkt) Beste mensen, Ik zit al een aantal dagen in de stress. A.s. woensdag krijg ik, in overleg met mijn verslavingsart en kaakcirurg, een derde botox behandeling. De eerste is gelukt, de tweede niet. De derde is afwachten of dat werkt. Maandag 12 december begint mijn aansluitende ambulante vijfdaagse detox. Net als in december vorig jaar. Na mijn detox week ga ik weer verder met mijn vaste hulpverleenster bij VNN. Begin dit jaar zijn wij zeer intensief bezig geweest met autisme, overprikkeling en verslaving. Nu gaan wij bezig met de onderprikkeling. Kernvraag blijft: waarom krijg ik na 3 of 4 maanden stoppen met alcohol weer een terugval? Terwijl ik mij dan juist heel goed voel, vanaf de eerste dag zonder alcohol. Nobody knows. ps Voor mij gaat dit verder dan de uitleg van o.a. Els Noorlander over hoe verslaving in je hersenen werkt. Mijn autistische en associatieve manier van (beeld)denken loopt hier dwars doorheen. 5 december 2022 bewerkt door Roberto Remi1 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 (bewerkt) 5 uur geleden zei Yana: H Mijn eerste associatie bij deze foto is de trein Westerbork > Auswitch. Daar is de hele familie van mijn beste vriendin vermoord. Zij heeft daar een PTSS aan overgehouden. 5 december 2022 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pinkman Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 18 minuten geleden zei Roberto: Kernvraag blijft: waarom krijg ik na 3 of 4 maanden stoppen met alcohol weer een terugval? Terwijl ik mij dan juist heel goed voel, vanaf de eerste dag zonder alcohol. Wat heeft het gemaakt dat je die eerste na maanden weer gepakt hebt? Roberto reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Donder Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 1 uur geleden zei Toos: In een soort van binche nu. Nog een halve fles te gaan. Drinken en slapen. Sinds gisteren. Die verrotte feestdagen ook. Het weer zit niet mee. Alles afgezegd voor vandaag en wegzinken in de ellende. Kunnen jullie ook niks mee. Maar ik zie het even niet meer. Zorg dat je goed eet @Toos! En als je toch weer naar de supermarkt gaat, neem dan ook lekkere opeet dingen mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 (bewerkt) Zomaar, omdat ik 'm, god mag weten hoe, tegenkwam tijdens het 'netzwemmen' voor @niks.. 5 december 2022 bewerkt door Kohtje niks en Toos reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 (bewerkt) 1 uur geleden zei Pinkman: Wat heeft het gemaakt dat je die eerste na maanden weer gepakt hebt? @Pinkmandat weten wij niet. Na mijn ambulante detox volgende week gaan wij daar mee verder. Iets als een balance zoeken tussen overprikkeling en onderprikkeling. Wat ik wel weet is dat sinds ik goed contact heb met VNN mijn terugvallen niet meer anderhalfjaar duren, maar een paar maanden. 5 december 2022 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Toos Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 (bewerkt) 2 uur geleden zei bumperjim: In NL zit het weer niet mee van eind augustus tot begin mei dan kan je nog wel ff doorbinchen Het is meer het missen van mijn lief wat er steeds weer inhakt deze tijd van het jaar. Ik ben de enige niet, maar het wil maar niet "wennen". Ik leer het maar niet om hier mee om te gaan. 5 december 2022 bewerkt door Toos Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 5 december 2022 Rapport Share Geplaatst 5 december 2022 6 minuten geleden zei Toos: Ik leer het maar niet om hier mee om te gaan. @Toos, ik ook niet, als je dat enige troost kan geven Toos reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden