Spring naar bijdragen

ARRESLEE PACT 2022


Artax

Aanbevolen berichten

goed idee Bob, een rondje sauna ontspant lichaam en geest
en opent niet alleen de porien maar ook de mind, we staan dan
open voor wat er maar komt en hoeven vantevoren niets te bedenken.
Daarna een minuutje of 10 vrij associeren met woordjes, en met linker hand op een lijst schrijven.
En dan mag jij weer iets bedenken.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Quinn:

Ik zou een boze smiley plaatsen, maar die is er dus niet. Okay. Intussen zit ik naar jouw workshop te kijken, maar steek er nog niets van op :(

Ik wilde dat ik je mijn slaapuren kon geven.

Cliché maar het schijnt dat mensen die weinig slapen heel intelligent zijn :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bob en @lady jane een poging:

 

Toen ik stopte met mijn twee ergste verslavingen stopte ik met een zekere zelfvernietiging

Ik dacht dat het daarmee klaar was, maar op de top van iedere berg die ik beklim, met iedere stap die ik neem word ik banger voor het uitzicht

Want ik zie alleen de diepte van het ravijn.

Steeds is er de verleiding om mijn lot in eigen hand te nemen en te kiezen voor verslaving en op die manier te eindigen,

Om stil te mogen blijven staan

Dan per ongeluk van een van mijn  bergen te vallen.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie bijdragen, @Reacher en @Quinn!

Reacher heb ik een persoonlijk bericht gestuurd. 

Voor Quinn citeer ik ut https://nl.wikipedia.org/wiki/Cirkelredenering
"Een cirkelredenering, kringredenering of petitio principii [...] is een drogreden die volgt uit een manier van redeneren waarbij al als juist wordt aangenomen wat nog bewezen moet worden, of waarbij feiten gebruikt of aangehaald worden waarvan de spreker/schrijver verkeerdelijk veronderstelt dat ze al bestaan of verwezenlijkt zijn."
Om dat nou volmaakt te noemen...

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Reacher:

Was ook het eerste wat ik dacht @Lika zoals @Spirital schreef, volgens mij kan ‘nee’ zeggen ook waardevol zijn?

Zeker!! Wel in het gewone leven, maar niet op toneel!! Dus JA. Aanbod accepteren . Als ik zeg dat mijn hand een olifant is, dan is dat zo. Dus dat. Kijk maar wat er gebeurt…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De uitbraak uit de cirkel, was voor mij letterlijk, uit mijn leven van toen stappen. Nu is mijn cirkel weer rond, met S en onze dochters. Mijn redenatie is, dat je zelf, alleen zelf je cirkel kan doorbreken. Zeker wel met hulp, maar de cirkel uit moet je zelf doen. Eigenlijk heb ik 2 cirkels, een slechte waar ik uit wil en nu een cirkel waar ik in wil blijven en gelukkig ben. . Nou ja, zal wel niet zijn wat bedoelt @Bob 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tips om de vicieuze cirkel te doorbreken:
  1. Neem jezelf serieus. Wat betekent serieus volgens het woordenboek: serieus nemen ((iets of iemand) belangrijk vinden en daarnaar handelen). ...
  2. Luister naar je lichaam. ...
  3. Neem rust. ...
  4. Zorg voor ontspanning/ontlading. ...
  5. Onderneem een ongewone actie iets nieuws.
 
 

image.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...