Spring naar bijdragen

Di 8 nov 22


bumperjim

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen! Heb echt enorm lang geslapen en nu het batterijtje weer 100% opgeladen.

Ik maak me veel minder zorgen 's nachts nu ik niet drink, toch zit mn kop nog steeds wel vol met alle oorlog, klimaatverandering, Trump, Bolsonaro en andere rampen voor de mensheid, en onze prive problemen daar bovenop. Ik ga mn nieuwsinname maar eens flink verminderen, dat is niet gezond meer tegenwoordig, en ook bepaalde discussies zoals op Linkedin waar echt een toxische sfeer hangt verder maar vermijden. Ik geloof dat de Nederlanders op dat soort netwerken inmiddels een stuk toxischer zijn geworden dan de Fransen, jullie hebben de wereldkampioen verslagen :D 

Wat een negativiteit, de mensheid gaat uiteindelijk aan zn eigen negativiteit ten onder. Ik geef ons nog duizend jaar en dan zijn we weg van de aarde. Kzal niet kunnen controleren of het klopt. 

Intussen belangrijkere zaken nu. Koffie. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @bumperjimen @Fonny!

Misschien over 1000 jaar laten ze mij weer ontdooien, wie weet wordt ik over flink wat jaartjes ingevroren.. Of een kloon van mij.. 

Misschien kijk ik te weinig films :p 

Ik zit met Havermout en koffie in bed... Niet knoeien! 

 

Dagpact:

Fonny

Freekie 

bewerkt door Freekie
Typfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Mensen zijn rare wezens.  Maar je hoeft er niet onder te lijden er één te zijn.  Dat staat nergens dat dat moet. 

Er is veel negativiteit.  Misschien meer dan ooit, misschien lijkt dat zo omdat de boodschap wordt versterkt, herhaald, ontkend.  

Ik probeer tegenwoordig meer uit te zoomen. Dat ik in deze zak moleculen rondloop is een kans van één op de triljoen of zo @bumperjim. Je zou er een moord voor doen als je de kans kreeg.  Ook al is er ook veel shit. Toch? 

En tegelijkertijd merk ik dat mijn bereidheid om te helpen steeds groter wordt, ik word er dus niet onverschilliger van, van dat uitzoomen.  Integendeel zou ik zeggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen mensen,

Als de grote heren het goed aanpakken zal het allemaal wel herstellen denk ik maar die ziekelijke zucht naar macht en geld zijn de boosdoeners, en daar lijden heel veel van die gasten aan de top aan.  Maar goed, ik heb m'n tijd een heel eind gehad en ben erg tevreden met hoe ik nu leef, en dat is toch ook belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Yvonne, ja dat klopt wel. Hoewel ik nooit echt weg ben. Ben meer een lezer dan een schrijver. En dat helpt mij om bij de les te blijven. Maar nu, net als altijd begin van de winter, moet ik weer extra oppassen. De slechte gewoonte is er weer ingeslopen en ben een paar keer flink de mist in gegaan. Dus ik ben weer meer op het forum (onder andere) en ietsje zichtbaarder. Bedankt voor het vragen! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Zet 'm op weer Moeps!:rose: Ik ben heel benieuwd hoe de verre toekomst eruit gaat zien @bumperjim. Vind het soms wel jammer dat we dat nooit zullen weten. Misschien ziet het er juist wel veel beter uit allemaal. De mensen verdwijnen en de aarde herstelt zich, er ontstaan nieuwe wezens die het een stuk beter aanpakken en lief zijn voor mens en dier. Of we reïncarneren en hebben ons lesje geleerd. Geld en macht bestaan niet meer en niemand hoeft meer vervelend werk te doen. Onze hersenen hebben zich ook aangepast, de theorie van Els Noord lander bestaat niet meer en iedereen kan het gewoon bij 2 drankjes houden:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Etty:

Goedemorgen,

Mensen zijn rare wezens.  Maar je hoeft er niet onder te lijden er één te zijn.  Dat staat nergens dat dat moet. 

Er is veel negativiteit.  Misschien meer dan ooit, misschien lijkt dat zo omdat de boodschap wordt versterkt, herhaald, ontkend.  

Ik probeer tegenwoordig meer uit te zoomen. Dat ik in deze zak moleculen rondloop is een kans van één op de triljoen of zo @bumperjim. Je zou er een moord voor doen als je de kans kreeg.  Ook al is er ook veel shit. Toch? 

En tegelijkertijd merk ik dat mijn bereidheid om te helpen steeds groter wordt, ik word er dus niet onverschilliger van, van dat uitzoomen.  Integendeel zou ik zeggen. 

Ja je moet het unieke blijven zien, "een schitterend ongeluk" was een serie uit de jaren 90 geloof ik, de top-periode toen alles nog goed ging enfin bijna dan.

Ik probeer ook gewoon aardig te zijn tegen mensen. Gisteren kwamen we de "best enemy" van mn hond weer tegen, een irritante border collie met een irritante vrouw die nooit goeiedag zegt en mij altijd aankijkt alsof ik een stuk stront ben. (Ongetwijfeld voelt mn hond aan van mij dat het kennelijk de bedoeling is om de pest te hebben aan dat duo). Om de hond-confrontatie op het smalle wandelpad te vermijden zijn we geheel vrijwillig een stukje er omheen door het ravijn gelopen. Kreeg ik nota bene een bedankje voor. Geen goeiedag maar wel merci. Mooie opsteker :P 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers

heerlijk dat optimisme @Rosee,
en bij mij komen meteen de "maar"-en in de kop haha
Nooit de politiek in, is mijn streven, ik heb op alles een weerwoord.
Net als Bol, ben ik tevreden met wat ik doe en heb.
Een beetje meer doen voor anderen zou wel weer mogen, dat is
in coronatijd wat verdampt. Maar dat komt ook wel weer.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,  goede discussie/gesprek. Ik ben nogal een nieuwsfreak en dat keert zich nu tegen mij.  Oorlog, klimaat, energiecrisis, vluchtelingencrisis, milieucrosis, stikstofcrisis, mensen blijven vliegen en autorijden, verdwijnende eilanden, plastic in de oceanen....

Ik denk wel eens: "was ik maar dom" maar ik kan er vreselijk over piekeren. 

Ik red het nog wel ( bijna zestig) maar heel eerlijk hoop ik dat mijn kinderen geen kinderen krijgen want ik zou doodgaan van de zorgen. 

Eigenijk is er één hele goede korte termijn remedie, maar die wil ik niet.   

In mijn mindfulness cursus leer ik dat ik het niet kan oplossen.  Dus probeer ik elke dag iets goeds te doen, waar ik positieve energie van krijg.  

Maar het blijft een groot, onheilspellend ding.

Toch een goede dag gewenst,  ik ga eruit! 

Was gisteren superlaat van mijn werk, en dat voel ik fysiek nu behoorlijk.  Dus beetje mild vandaag. Dat wens ik jullie toe. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, ik had een heel betoog geschreven, maar toen ik het wilde plaatsen was het patsboem weg. 
Jullie hebben geluk:lol:
En nu moet ik echt afsluiten hier, kom er hopelijk in de loop van de dag nog wel even op terug. 
Luitjes, maak er een fijne dag van hoor, hij komt niet meer terug... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach misschien kijken we over een paar decennia wel terug op deze tijd zoals we nu naar de jaren 80 kijken toen we ook aan het doemdenken waren ("no future", de bom en alles). Wanneer we straks uitgevonden hebben dat we slechts een paar ton paradifenyl#%€£@&aldehyde in de atmosfeer hoeven te injecteren en dan zakt de gemiddelde temperatuur weer, en kunnen we het gelijk ook laten regenen in Afrika. Dan kunnen we gewoon blijven doorn##ken tot 20 miljard. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Je kunt nu eenmaal niet het leed en de problemen van de hele wereld op je schouders nemen. Ik probeer zoveel mogelijk hulp te bieden in mijn directe omgeving. Misschien is dat een goed begin en ook te overzien.

DAGPACT:
Fonny
Freekie
Yvonne 
Moeps
Rapilos
Toos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees minder nieuws sinds mijn burn-out, maar meer dan toen ik er net uit was;-)

Daarnaast volg ik actief positieve initiatieven en tracht daaraan bij te dragen. Andere keuze wasmiddel, minder melkproducten, etc. Maar niet te streng. Ik ben ook maar een mens. 
 

Verder probeer ik veel te lachen. Dat is mijn fijnste tegengif. En alles klein houden. Lukt niet altijd hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei genoeg:

@rapilos Ik herken je dilemma. Ik heb een droger, die ik bijna niet meer gebruikte om energie te besparen.

Gisteren heb ik de kachel aangezet omdat de opgehangen was niet droog werd, en het huis door alle natte was zo vochtig werd. Dan beslaan alle ramen.

Ik weet niet wat voordeliger is, de kachel aanzetten om de was te drogen, of de was maar weer gewoon in de droger te doen.

Wij pleuren het in de droger. Dat lijkt me goedkoper dan een hele ruimte te verwarmen alleen voor wat wasgoed, bovendien droogt het ook efficienter

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...