Spring naar bijdragen

Ma 24 okt 22


bumperjim

Aanbevolen berichten

Zojuist zei lady jane:

Ik heb m nog niet aan gehad, en wil dat voorlopig ook zo houden nog.
Het schijnt dat je prima kunt wennen aan kou, dus ik train er maar in:rolleyes:

Ja maar donderdag regende het heel hard, en het vocht moet er ook uit. Dus les 1 is goed ventileren. Die hut die ik huurde, LJ, die jij kent, is inmiddels van mij. Mijn eerste eigen grote mensenhuis! En opgeknapt hier en daar, nieuwe badkamer o.a. en in 2020 helemaal geïsoleerd. Ik heb stinkende mazzel. De zonnepanelen komen eraan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed Houtje,
ik huur een begane grond appartement, en heb helaas niks te vertellen
over zonnepanelen. De woningbouwver. reageert niet op mijn verzoeken,
heeft wel vorig jaar het dak vernieuwd, maar wil blijkbaar niet investeren.
Dus ik volg mn eigen principes maar, en verbruik haast geen energie.
En ga nu douchen in het zwembad, gisteren overgeslagen en dat beviel niks.
mooie dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Renee80:

DAGPACT:
Freekie
Yvonne 
ikkanhet
fonny
Prana
Renée

Goedemorgen Forummers. Zaterdag gans de mist in gegaan... Marie Kondo wilde te veel en te snel opruimen, en dan gaat het verkeerd. Gisteren een (gelukkig nuchtere) katerdag, vandaag kan ik weer terug onder de mensen komen.

Opnieuw dag 2 dus. Op zich geen ramp, maar zo geraak ik natuurlijk nooit aan 100 dagen ...

Hoi Renee80, wil je met mij oplopen? Ik begin ook aan dag 2? Samen is altijd gezelliger!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei lady jane:

Klinkt goed Houtje,
ik huur een begane grond appartement, en heb helaas niks te vertellen
over zonnepanelen. De woningbouwver. reageert niet op mijn verzoeken,
heeft wel vorig jaar het dak vernieuwd, maar wil blijkbaar niet investeren.
Dus ik volg mn eigen principes maar, en verbruik haast geen energie.
En ga nu douchen in het zwembad, gisteren overgeslagen en dat beviel niks.
mooie dag!

Dan blijft het ook droger, een beneden appartement. Mijn buitenmuren en ramen zijn geïsoleerd, dat scheelde me vorig jaar veel gas.

Volleyball je nog steeds? Overigens? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Ze hebben ook wel een systeem hè ze knallen niet in het wilde weg. 

Mmmm, nou, er worden ieder jaar toch wel een kleine twintig mensen doodgeschoten in Frankrijk, meestal zijn het jagers die medejagers voor een zwijn aanzien maar het overkomt ook wandelaars. Zelfs in je eigen tuin ben je soms het haasje. Maar inderdaad, autorijden is vast gevaarlijker, dat neemt niet weg dat ik niet lekker loop met dat geknal om me heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei lady jane:

Ik heb m nog niet aan gehad, en wil dat voorlopig ook zo houden nog.
Het schijnt dat je prima kunt wennen aan kou, dus ik train er maar in:rolleyes:

Is idd zo. Bij ons zakte het naar 19 in de woonkamer, ik dacht dat ik doodging. Paar dagen later zaten we op 18.5 en dat voelde na een tijdje eigenlijk heel normaal. En als je op de bank hangt kan je ook ff een plaid over je heendoen.

We hebben nog geen kachel aangehad. Is maar goed ook met de prijs van de pellets die helemaal door het dak gaat. Ik heb nou 20 zakken liggen, heb er ruim 40 nodig voor een doorsnee winter. Paar jaar geleden betaalden we 3.50-4 euro voor een zak. Vorig jaar al bijna 6 en nu zitten ze op 10-15 :wacko: als je ze al kan vinden want ze zijn bijna steeds uitverkocht. Boven de 10 koop ik ze niet, dan ga ik wel kou lijen, stel smerige profiteurs...

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei bumperjim:

Paar jaar geleden betaalden we 3.50-4 euro voor een zak. Vorig jaar al bijna 6 en nu zitten ze op 10-15 :wacko: als je ze al kan vinden want ze zijn bijna steeds uitverkocht. Boven de 10 koop ik ze niet, dan ga ik wel kou lijen, stel smerige profiteurs...

Zelfde met openhaardhout. Stinkend duur geworden. Bijna overal uitverkocht of torenhoge prijzen. En je mag blij zijn als je een betrouwbaar adresje kunt vinden die dan ook daadwerkelijk je bestelde hout komt brengen en geen berk of ander spul wat zo weg is. Ik had twee jaar geleden voor het laatst mijn haard schoon gemaakt en de schoorsteen laten vegen. Ik begin er ook niet meer aan want qua geld ben je ook niet goedkoper uit. En dan de rommel die het geeft en de belasting voor het milieu. Maar gezellig is het wel zo'n haard. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer over tot de orde van vandaag.

Gewoon weer toneel vanavond en de jonkies wilden graag in halloweenstijl.

Mocht ik nu afgelopen zaterdag een haarband op de kop hebben getikt, met een zwarte sluier ervoor, dus ik ga ook in halloweenstijl.Misschien kan ik nog wel gepaste kleding vinden in mijn kast :ph34r:.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei niks:

De eerste werkdag zit er weer op. Kind 1 leeft zich uit in de speelhoek, kind 2 ligt te keuvelen in de box. Kind 3, oh nee bedoel S staat in de keuken. Hamburger, krieltjes en sla staat op het menu vandaag. Wat eten jullie? 

Geen idee, zit nog op mn werk :) 

Dat komt over een uurtje wel aan de orde. Ik moet ook nog het zwembad schoonmaken. Dat is de pest met die hoge K temperaturen, ik kan hem nou nog niet dichtdoen want dan wordt ie helemaal groen, en laat ik hem open dan dondert al het blad erin :( first world problems...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...