Spring naar bijdragen

Dinsdag 23 augustus 2022


Donder

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Gisteren heel hard gewerkt in huis
Nu nog moe en slaperig ervan, en heb vandaag ook weer van alles op de planning staan.

@Zbb
We denken aan je !

@Roberto
Heel veel succes

@BizzyBee

Wat goed, dat deze nacht voorbij is he
Je hebt de eerste stap gezet 
goed hoor, ook jij heel veel succes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Adri02:

Goed dat je vandaag probeert te stoppen @Zbb! En je weet ook wel dat pogingen om langzaam te minderen niet voor 'ons' soort (bingers) is weggelegd. Dus, hoe zuur ook, gewoon in één keer terug naar de nul. En dan volhouden. Je kunt het!! Sterkte!

Ik heb nieuwe gehaald,de angst om zonder te zitten en ziek te zijn was te groot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zbb Is het een idee om, wanneer je niet gedronken hebt en je geen drank meer in de boot hebt, langzaam naar het eiland te varen. Om tot jezelf te komen. Daar waar rust en natuur en geen booze te verkrijgen is. Desnoods de fiets mee om de eventuele onrust eruit te fietsen of te wandelen. 

Forum bij de hand te houden intussen voor eventuele afleiding of juist contact te houden met lotgenoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, nee @Adri02het is niet bij die ene krat gebleven. Gisteren thuisgekomen, wel weer heel fijn om thuis te zijn! Vandaag verder met uitpakken, gisteren rest van het bier opgedronken bij thuiskomt in de tuinstoel in de zon. Na de 3e begonnen met uitpakken, gisteravond nog weer bier bij besteld want het was op. Vanochtend de laatste 2 half opgedronken en vervolgens leeg gegoten in de wasbak.

Was iig genoeg om de kater boven te komen. Nu niets meer en koop ook niets meer, terug naar dag 1 morgen.. 

Vanmiddag lekker met de Kids zwemmen in de plas hier in de buurt en verder met uitpakken. 

bewerkt door Freekie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Zbb:

Ik heb nieuwe gehaald,de angst om zonder te zitten en ziek te zijn was te groot

 

11 minuten geleden zei Adri02:

Het gaat niet om 'angst voor de angst', was het maar zo eenvoudig, maar om angst voor een reëel probleem, namelijk de afkick. En die valt niet mee als je uit een zware binge wilt komen.

Ik was geen bingedrinker, dus waarschijnlijk zie ik het anders. Maar angsten van drinkers zijn zelden reeel. Zbb heeft inmiddels heel veel afkickervaringen opgedaan (en daar doorheen gekomen, ook alleen en cold turkey). Mijn eigen angst was niet zonder alcohol tekunnen overleven. En het eerste jaar was dat eng, depressie en suicidaal. Ik konermee in de actie toen ik nuchter bleef. En naast hulp, kreeg ik betere motivatie door de beloninkjes die een nieuwe moed brachten om vol te houden. Voor mij is angst, zolang die je tegenhoudt wel degelijk angst voor de angst. En helemaal niet zo eenvoudig als jij schrijft A3. We hebben zelf alleen onze eigen ervaringen he, misschien ook zijn we minder ervaringsdeskundig daardoor dan we soms denken? Maar moed kunnen we misschien wel aanboren allemaal? En stoppen met drinken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Adri02:

@lady jane, ik kan niet voor @Zbbspreken, maar herinner me mijn eigen binges nog als de dag van gisteren. Op een gegeven moment kom je in een fase dat je zou willen stoppen, maar de 4 of 5 dagen durende hel van de afkick waar je dan doorheen moet, doet je op je knieën naar de slijter kruipen om de lichamelijke hel die je wacht nog maar weer even uit te stellen: er moet gewoon drank in omdat je de cold turkey nog niet wilt aangaan. Dat heeft volstrekt niets met psychologische duiding te maken, maar met hels fysiek ongemak. Dat meen ik bij @Zbbte herkennen. Geen angst voor angst, maar angst voor een reële hel.

Ik had altijd angst voor de angst. Voelde me net een klein bang vogeltje dat zich het liefst wilde verstoppen in iemands binnenzak 

Uit een binge komen was/ben ik al gewend voor zover je daar aan kunt wennen. En die duurde vaak 14 dagen.

bewerkt door ikkanhet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

14 minuten geleden zei lady jane:

 

.. Zbb heeft inmiddels heel veel afkickervaringen opgedaan (en daar doorheen gekomen, ook alleen en cold turkey). ...

Zware afkickverschijnselen waren voor mij ook de reden om het stoppen elke keer vooruit te schuiven.

Juist door die vele afkickervaringen werd de berg waar tegenop gezien werd steeds hoger, de angst om te stoppen steeds groter.
Ik lag tijdens een afkick minstens drie dagen in bed te zweten, rillen, hartkloppingen, darmen totaal van streek, niet normaal kunnen staan/lopen, hersenen die totaal met me op de loop gingen, de vaste overtuiging dat ik dit niet zou overleven en het ook wel goed vond, zo.. Dan was ik tenminste 'verlost'..
Pas na een dag of drie "hel" kwam het overlevingsgevoel weer stukje bij beetje terug.

Die berg waar ik zo tegenop zag was echter, na een tijdje nuchterheid en weer "goed voelen" totaal achter de horizon verdwenen waardoor het angstaanjagende voorbeeld van hoe het is als ik weer begon met drinken, nog maar een vaag doembeeld was dat ik dit keer wel zou weten te omzeilen.

Tegen beter weten in lijkt eerder regel dan uitzondering in een verslaving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan natuurlijk alleen maar delen hoe het voor mij was. Als ik eenmaal (weer) aan het drinken was, was minderen sowieso niet aan de orde. De enige manier om die drankdrang te doorbreken was stoppen. Radicaal. Dat wist ik maar dat lukte me niet. De motivatie viel in het niet bij de angst voor de afkickverschijnselen. Het drinken ging door en door en door, werd zelfs meer i.p.v. minder, ondanks de wanhoop die ik voelde. Tot ik op een zeker moment niet meer kón drinken, dat ik de fles niet eens meer kon vasthouden, of in een soort van bewusteloosheid terecht kwam.. bij het "wakker" worden bevond ik me dan in een soort van staat van algehele apathie. Ik kon dan alleen maar liggen, naar het plafond staren en ondergaan hoe de tijd voorbij kroop, ondertussen alle lichamelijke en geestelijke ongemakken die ik hierboven schreef (in m'n voorgaande bericht) ondergaand.
Als ik er zo weer aan terugdenk ben ik zo blij dat ik dat niet meer hoef te doorstaan.
Er wordt vaak gezegd: stoppen moet je zelf doen maar je hoeft het niet alleen te doen. Toch heb ik elke afkick als heel alleen ervaren. Alle aangeboden hulp en tips en tricks konden de afkick niet minder heftig en angstaanjagend maken. Dat gevoel van alleen zijn was misschien nog wel het angstaanjagendste van alles.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...