Spring naar bijdragen

Zaterdag 19 maart 2022


Quinn

Aanbevolen berichten

42 minuten geleden zei Remi1:

Ik zet mezelf (denkbeeldig) op de dagpact.
Het klinkt misschien wat fake maar fake it till you make it.

Remi, jij schreef laatst iets over dat je zo ongelukkig wordt van stoppen met drinken en dat je dus echt denkt dat het voor jou niet is weggelegd (als ik het goed zeg).
Dat herken ik zó van roken, de paar keer dat ik een stoppoging deed werd ik zo vreselijk ongelukkig en depressief dat er antidepressiva aan te pas moesten komen. Ik geloof dat dat kwam omdat de zogenaamde knop niet om was bij mij. Uiteindelijk ben ik moeiteloos gestopt mbv de e-sigaret en die heb ik ook al bijna twee jaar niet meer aangeraakt... de knop is om, geen centje pijn.

Maar al die mensen die het hebben over 'de knop is om' kunnen jou niet vertellen waar ze die knop gevonden hebben, hij was er gewoon op een dag (dat is tenminste mijn gedachte erover) en iedereen loopt zijn eigen weg.

Daarom denk ik dat ook jij op een dag gaat stoppen met roken en op een dag ook met drinken. Ik vond mezelf een hopeloos geval maar het is me gegeven om de sigaretten en de drank de baas te worden en dat gaat jou ook gegeven worden, daar ben ik van overtuigd. 
Denk niet dat het je niet lukt omdat je niet hard genoeg je best doet, dat doe je wél.

Ik geloof dat het helemaal goed komt met jou, ik wens je toe dat jij dat vertrouwen ook hebt. Blijven zoeken en blijven kloppen Bor, zet hem op!

(ik weet niet zeker of jij wel zit te wachten op zo'n verhaal van mij maar ik plaats het toch maar, ik hoop dat je kunt aannemen dat ik het met goede intenties schrijf)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel @Yana. Tuurlijk kan ik een bericht terug waarderen! Heel erg zelfs. daarvoor zijn we hier toch?

Wilde nog wat erover aan je terug schrijven maar ik zie ineens "een naaste" (?) verschijnen die het erg om te lachen vind allemaal en dat weerhoudt me dus ik heb het ge-delete. Het liefst delete ik meteen alles weer eigs..(maar dat doe ik niet want dat zou jou post teniet doen en dat zou ik erg jammer vinden).

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Remi1:

Dankjewel @Yana. Tuurlijk kan ik een bericht terug waarderen! Heel erg zelfs. daarvoor zijn we hier toch?

Wilde nog wat erover aan je terug schrijven maar ik zie ineens "een naaste" (?) verschijnen die het erg om te lachen vind allemaal en dat weerhoudt me dus ik heb het ge-delete. Het liefst delete ik meteen alles weer eigs..

Ik vind het helemaal niet om te lachen Remi1. Dat heb ik dan verkeerd verwoord.   Iedereen kampt met uitdagingen in zijn leven en ik als naaste ook. Ik wens je Sterkte en succes met alles! 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Remi1:

Bel ik me zoon waar die blijft is die te varen! Ja heu..nu gaan m"n kinderen er ook al vandoor met m"n boot!:rolleyes:

Sorry @Violet Ik wil je niet beledigen of zo maar Al- Anon, weleens van gehoord?

Je hebt mij niet beledigd @Rem1 nee daar heb ik nog nooit van gehoord. Bedankt voor de tip! 
nogmaals sterkte met alles ! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, er lezen zoveel mensen anoniem mee, ongetwijfeld ook naasten van. Al hoop ik toch geen naasten van mij.

Maar al anon is wel een goeie tip, contact met ook naasten levert misschien wel meer op voor je in jouw situatie @Violet

Nou, bij het diner straks mooie wijnen, want de schoonpa is een kenner en ik roep al tijden dat ik er geen last van heb.

Ik heb er last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Quinn:

Nou, bij het diner straks mooie wijnen, want de schoonpa is een kenner en ik roep al tijden dat ik er geen last van heb.

Ik heb er last van.

Ja dat is lastig dan. In hoeverre is je omgeving op de hoogte van je struggles? Je hebt er last van maar hoe kun je daar iemand op aanspreken als je zelf zegt nergens last van te hebben? Ben je er al uit of je het misschien ter spraken zal/wil/moet brengen? Of, voor dit moment belangrijker, hoe je jezelf 'in bedwang' gaat houden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze buurvrouw, ze heeft samen met haar echtgenoot een restaurant hier tegenover ons, is volgens Gault&Millau sommelier van het jaar geworden. In dat restaurant heb ik rond 1985 voor het eerst en laatst gegeten, toen het nog een simpel restaurantje en soort van café was. Het was me er, sinds wij hier wonen (2004), te 'kakkerig', voel me in zulke restaurants niet thuis.
Maar ik heb desondanks de buurvrouw, toen ik haar tegenkwam, toch maar wel gefeliciteerd met haar benoeming. Wat moet je anders? :unsure::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje ik wil niet dat anderen last van mijn last hebben, of geremd worden door wat ze willen omdat ze rekening met mij willen houden. Vandaar dat ik het hier wel even zeg, maar in huis niet. Ze weten er maandag trouwens, niet tot in detail, maar genoeg en nog wat.

@Oskar absoluut, cola, de echte.

Ik houd best wel van kakkerrestaurants en dat soort :blush:

Maar goed, het is niet de eerste keer en ik ben een grote jongen. 

kan zijn dat ik nog even langswip tussendoor. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb niemand weg gezet! Enkel geadviseerd in voor haar gepaste richting volgens mij. 

Waarom meteen zo negatief terwijl het positieve bedoeld is. 

Ik zelf heb wel veel aan Al-Anon gehad toen mijn vader nog erg hard dronk en ik machteloos stond. 

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

soms werden postings van "naasten van....." weggehaald of geblokkeerd, meestal op
hun wie is wie draadje al. Best wel jammer, want over en weer delen lijkt mij ook geen kwaad kunnen.
Ik had Violet dus ook al op Al Anon gewezen daar en lees hier dat ze er nooit van heeft gehoord, maar
misschien was dat sarcastisch? Ik heb dat niet altijd door. Het is natuurlijk wel fijner om met lotgenoten
ervaringen en tips uit te wisselen dan met ons, de andere partij; hoe leerzaam ook voor beide partijen.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Oskar:

Wat mij betreft zijn overigens ‘naasten’ hier ook hartelijk welkom, en ik snap niet waarom wij ons hierdoor geremd zouden moeten voelen. Ik vond het in elk geval niet terecht en weinig fraai om @Violet die een zeer voorzichtig en vriendelijk bericht plaatste weg te zetten als iemand die het ‘maar om te lachen vind allemaal’.

Ik voel mij er wel door geremd. Niks naars trouwens naar Violet toe. Er kan toch wel ergens een plek zijn waar je met lotgenoten te praten en alleen lotgenoten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil niet zo graag beoordeeld worden als alcoholist en alleen onder  mensen met hetzelfde probleem kan ik open over mijn verslaving praten. Ik wil ook geen vergelijkingsmateriaal zijn of studiemodel. Als ik hier schrijf wil ik met lotgenoten kunnen praten waarbij ik direct op hetzelfde niveau zit en op dezelfde golflengte. Dat doe ik alleen hier zelfs niet thuis of met familie. De rede daarvoor is dat ik hier heel veel dingen niet uit hoef te leggen; dingen die je wel moet uitleggen aan mensen die geen alcoholprobleem hebben.

Dat zegt niets over de partners van verslaafden en ik snap heel goed dat zij opzoek gaan naar antwoorden en hulp. Maar voor mij is dit nu net de plek waar ik even geen hulp wil geven aan mensen die niet met hetzelfde probleem als ik te maken hebben.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Oskar:

Ik denk dat partners-van wel heel veel steun bij elkaar kunnen vinden, maar juist hier iets meer kunnen leren over hoe vreemd het er in het alcoholisch brein aan toe gaat. 

Eens. Maar andersom, wat is dan de meerwaarde? Meer begrip krijgen voor de naasten? Dat kan glibberig worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Fruitvlieg:

Maar voor mij is dit nu net de plek waar ik even geen hulp wil geven aan mensen die niet met hetzelfde probleem als ik te maken hebben.

Ik snap het hoor en er is veel voor te zeggen om het ‘onder elkaar’ te houden.

Maar ‘zij hebben niet met hetzelfde probleem te maken’ klopt niet.  Je bent nooit een alcoholist alleen. 
 

Ik denk wel dat er meer professionele begeiding zou moeten komen omdat het hier veel heftiger aan toe zou gaan. Het werkelijk confronterende zou dan pas beginnen.
Daarmee bedoel ik dat de mensen die met alcoholisten in hun omgeving te maken hebben meer leren over hun eigen mogelijkheden binnen de relatie. 

En dat alcoholisten wat meer meekrijgen over het leren herstellen van vertrouwen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal, 

Het is nooit mijn intentie geweest om een punt van discussie te zijn hier, of om jullie van je vrijheid om openlijk te praten over waar jullie mee te dealen hebben te beperken. Ik KWAM hier met de zuiverste intenties om verslaving beter te begrijpen en hoe ik mijn man zou kunnen steunen. Omdat toen ik klein was ik mijn alcoholistische moeder niet begreep en kon steunen. Nogmaals ik veroordeel niemand en het was niet mijn intentie om iemand voor het hoofd te stoten. Wat ik al meermaals gezegd heb. Dat iets totaal uit zijn verband is getrokken vind ik heel jammer en dat dit dan zo moet escaleren is het al helemaal niet waard vind ik. Daarom heb ik het ook verwijderd.

Ik begrijp dat jullie mij niet kennen en dat het voor een aantal van jullie onveilig voelt om jullie verhaal hier nog te delen, dat wil ik niet. Daarom zal ik hier ook niet meer komen. Zoals ik al eerder zei ik ben zeer ernstig ziek, ik mag blij zijn als ik nog een paar jaar te leven heb en als ik als “naaste van”  zoveel ophef kan veroorzaken dan is het dan niet waard,  voor niemand niet. 

Toen ik op Google zocht naar hulp voor naasten kwam deze site als eerste naar boven vandaar dat ik hier terecht ben gekomen. 

Dat gezegd hebbende. Ik zal hier niet meer komen. 

@ lady Jane Dat was geen sarcasme, ik ben zeer ernstig ziek en heb nog niet de energie gehad om je tips uit te pluizen en ben ik vergeten welke instanties je hebt genoemd. Nogmaals dank daarvoor! 
 

@Oskar@ladyJane @Quinn en andere die ik vergeten ben! 
 Dankjewel voor jullie tips en openheid, fijn en wordt zeer gewaardeerd! 

@ alle anderen neem mij niet kwalijk als ik jullie van je vrijheid om te spreken heb beroofd.  ik wens jullie het allerbeste en sterkte! 

bewerkt door Violet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...