Spring naar bijdragen

Donderdag 30 december 2021


niks

Aanbevolen berichten

44 minuten geleden zei nancy:

Goedemorgen. 

Die etenskastjes staan hier ook, in elke wijk wel een paar. Die staan in de voortuin van andere mensen. Je mag pakken wat je zelf gebruikt en stopt erin wat je niet gebruikt. Ideaal. Alleen voorverpakte artikelen natuurlijk. 

@Cleo66,

Bij ons ook overal in stad en ommeland, kastjes voor van alles en nog wat.
Je kunt ook aan een voedselbank in de buurt denken, misschien willen die wat ophalen.
Of een oproep op Facebook / Marketplace: gratis aangeboden, alleen ophalen.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.  Morgen alweer oud en nieuw,  in mijn hoofd is het nog lang niet zover. Vroeger leefde ik hier al wekenlang naartoe, nu niet meer. Heeft er ook mee te maken dat ik niet (amper) nog drink. Ik voel die euforie  niet meer zo. Niet dat dat erg is, maar wel anders. Vier het met vriend, vriendin en haar vriend en mijn jongste zoon. De rest van de kinderen is met vrienden op pad, vorig jaar vierden we het nog met alle kinderen erbij. Denk dat we spelletjes gaan doen zodat zoon het ook een beetje leuk heeft, geen bal aan anders voor hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig, de boodschappen zijn weer binnen
Meteen twee grote zakken kleding weggebracht plus een grote zak gescheiden plastic enzo.

Die boekenkastjes zie je hier ook, en daar wordt best wel gebruik van gemaakt
Etens kastjes heb ik nog nooit gezien hier
Wel een goed idee eigenlijk :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een goed en leuk plan die kastjes in de wijken. Hier helemaal niet, vind ik wel jammer. Ik weet nog toen ik in Aalten woonde, dichtbij de boekenstad Bredevoort, dat daar ook kasten buiten stonden met gratis boeken er in. Vond ik heel gezellig en niemand die er toen misbruik van maakte. Bij ons kan dat denk ik niet, wordt omver gesmeten of verbrand vrees ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Pinkman:

Hier hebben ze ook bedacht dat ze morgen oliebollen willen, maar er is ook al bedacht dat ik die zelf ga maken. Nou houd ik mijn vingers gekruist voor droge uurtjes morgen zodat ik in de tuin kan bakken. Ben bang dat ik aan het einde van de rit het zelfde ruik als die schaal oliebollen.

Dan vreten ze jou ook op, @Pinkman :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, ik snap wat je bedoelt, @Yana! Ikzelf krijg een cadeaubon, ook leuk. Maar mijn man nog een echt kerstpakket. Hij maakt het expres niet open op zijn werk, omdat hij weet dat ik dit zo leuk vind: doos open maken, overal snippers en dan kijken wat elk blikje, doosje, flesje (geen alcohol), envelopje, artikeltje inhoudt. Die verrassing, zó leuk!! :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij haar vorige baas kreeg m'n vrouw nooit een kerstpakket. De laatste tien jaar was ze de enige werkneemster daar.Twee keer (in de ruim 25 jaar dat ze er werkte) heeft ze een kerstbrood in een plastic zak gekregen. Het brood was nog behoorlijk aangebrand ook. Waarschijnlijk bij de bakker gevraagd of er nog 'afdankertjes' waren. Beetje Scrooge-figuur was het wel, die 'baas'.
Waar ze nu sinds een jaar of vijf werkt is het 'andere koek'. Groot, groeiend jong bedrijf met veel attenties voor het personeel en dus ook 'echte' kerstpakketten.
Zelf heb ik al jaren geen recht meer op kerstpakketten, maar we vinden het altijd wel leuk om die doos open te maken.
Een beetje een verlengde van kerstboom optuigen en het huis in kerstsfeer brengen.
De laatste jaren dat ik nog in het schildersbedrijf werkte kregen we als kerstpakket altijd een enorme door met allerlei soorten vlees. Dat vond ik niet echt 'je van het'. Dat verdween allemaal in de diepvries om vervolgens vergeten te worden en aan het eind van de zomer in de 'groene' container te verdwijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei niks:

Nou kijk! Ik kan ook nog wel een pakketje maken. Stuur maar adres per pb voor wie het leuk vindt of nodig is. 

Nou ja, wat lieffffff. Verstuur je ook naar Portugal :D
Of misschien kunnen we een forumkringloopsurprisepakket gaan beginnen. Iemand stuurt een doos met leuke dingen naar een medeforummer, die haalt eruit wat 'ie leuk vindt en stopt er weer wat andere dingetjes in om naar de volgende te sturen. Van mij kun je dan bijvoorbeeld potjes gedroogde bospaddenstoelen, een creatieve uitspatting of een gehaakt knuffelkonijn verwachten :).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...