Spring naar bijdragen

Vrijdag 5 November 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

Die mondkapjes zijn bij mij nooit weggeweest vanwege het reizen met ov. Ik maak me er niet zo druk om, ik hou me overigens wel aan de regels zoals afstand houden en geen handen schudden, maar dat komt me juist goed uit, ik had daar altijd al een hekel aan, haha! 

Wat is het weer práchtig herfstweer, zonnetje, blaadjes, paddestoelen, zo mooi allemaal! Ik geniet er heel erg van. 

Nou, ik ben benieuwd of ik dit bericht wél geplaatst krijg, ben namelijk alweer een half uur bezig :angry:. @moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yvonne:

Ik ben het voor 100% met je eens @Kohtje ...... 

Ik heb het afgelopen jaar de lekkertjes op de sneeuwschuiver gelegd, zo konden de kinders toch zelf kiezen en bleven ze op echt 1,5 meter afstand @Boekanier.... werkte prima
 maarten.png.6b370b428c7050f0ef6a381fd472f4fc.png

Yvonne, hoe hield je dan afstand met aanbellen en deur open doen? Of je moet 2 uur lang de deur open hebben gehad. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Tatum:

Yvonne, hoe hield je dan afstand met aanbellen en deur open doen? Of je moet 2 uur lang de deur open hebben gehad. 

Wat betreft het aanbellen is er natuurlijk geen vuiltje aan de lucht @Tatum: de kinderen bellen aan, ik ben op dat moment nog in de woonkamer.
En ik heb het even opgezocht en nagemeten  voor wat betreft het openen van de deur: tegen de tijd dat ik bij de deur ben staan de kinderen 'opgesteld' met hun lampion. 
Een lampionstokje is 40 tot 50 centimeter lang, de lampionnetjes komen nooit over de drempel, dus reken voor die afstand minstens een centimeter of 20, totaal dus minstens 60 tot 70 centimeter... 
De afstand van mijn hand tot aan mijn gezicht is 69 centimeter. 
Op het moment van openen is de afstand dan inderdaad waarschijnlijk iets minder dan 1,5 meter.
De deur draait naar binnen open, bij het openen doe ik direct een stap achterwaarts, dus het betreft een fractie van een seconde dat ik die 1,5 meter niet kan houden. 
De sneeuwschuiver is 1,5 meter hoog/lang, ook op dat vlak geen enkel probleem.

Sint-Maarten lampionnenoptocht door Stadshagen » StadshagenNieuws: alles  wat Stadshagen beweegt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahaha.... ach, het zijn hier over het algemeen echt kleine kinderen, zo lief.... Meestal staat er een ouder aan het begin van de oprit te wachten.
En af en toe zit er een groepje van dat opgeschoten spul tussen. 
Dat zijn de slechtste 'zangers'... wel leuk, want als ik zeg: 'jongens, dat klinkt nergens naar, voor je mag kiezen wil ik wel eerst een mooi lied horen' dan dendert het lied de hele straat door opeens :D
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ook heel goed Boekanier, dat was ook mijn eerste idee vorig jaar: een groot stuk karton dubbe vouwen en over en aan de riek bevestigen. Totdat ik die schuiver in de garage zag staan.... 
En zijn de kinderen erg vervelend kun je in één vloeiende beweging het karton ervan af schuiven :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik loop al jaren langs een winkeltje waar ik nieuwsgierig naar was.

Vandaag liep ik er eens naar binnen. Er waren twee hoogbejaarden die er achter de balie werkten. Van die schattige krinkelhoofdjes met twinkelende kraaloogjes etc. 
Na wat genoegelijk praatjes over de winkel en de buurt gingen ze me al ras over in rascistische praat :o 

Binnen no time stond ik weer buiten. :blink:

Het moraal van het verhaal: soms is het beter om op een afstand te blijven dromen van iets. <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...