Spring naar bijdragen

Vrijdag 22 oktober 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Cleo66:

Is dat niet vreselijk kitsch en goedkoop , of is dat juist de grap 

Het is een dunne lijn tussen stijlvol en goedkoop. Maar er zijn situaties waarin ordinair dan weer lekker is. Kees Flodder, bijvoorbeeld. En die feesten, tja. Hakken uit en op blote voeten verder, dat vind ik dan een mooi statement.

Niks van spirit gehoord nee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Cleo66:

Jezus wat afschuwelijk...

Het is al lang geleden maar het is me altijd bijgebleven dat je schreef over een dikke mevrouw met leggings aan. Je kwam haar tegen bij de bakker ofzo en je was zo hard in je oordeel en vroeg je af hoe ze het durfde om jouw blikveld te bevuilen of zoiets.
Het is voor mij de reden om niet naar een ADB-meeting te durven.
Ik word daar echt zo ongemakkelijk van. Ik ben lang en slank dus dat zal je goedkeuring wel hebben, maar er is geen coupe in mijn haar geknipt en ik draag ook geen make-up of modieuze kleding. Ik weet niet hoe dat allemaal moet, ik ben daar kompleet onhandig in en ik vind mezelf er ook niet mooi genoeg voor. Ik ben lang, dus met hakken zou ik al helemaal voor gek lopen volgens mezelf.

Inmiddels stromen de tranen over mijn wangen, het is kennelijk een teer punt hoe onzeker ik me voel over mijn uiterlijk en kleding. Jezelf versieren wat jij en veel anderen doen, dat kan ik niet, ik vind mezelf er dan stom uitzien en ik hou het liever eenvoudig.
Het is een combinatie; veel van die opsmuk vind ik niet mooi en te onpraktisch maar ik ben er ook te onzeker voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow @Yana ik vind je altijd een lieve, meelevende forummer, die op z'n tijd ook scherp kan zijn. En ik vind het vervelend dat je last hebt ervan. Maar ik vind het onnodig, onvriendelijk en erg gezocht om @Cleo66 zo'n opmerking van jaren terug te verwijten. Ook zij is steunend en vol begrip naar iedereen en nu gooi jij haar in de schoenen dat jij niet naar een meeting wilt. Dat vind ik een rotstreek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yana:

     Ik weet niet hoe dat allemaal moet, ik ben daar kompleet onhandig in en ik vind mezelf er ook niet mooi genoeg voor. Ik ben lang, dus met hakken zou ik al helemaal voor gek lopen volgens mezelf.

Inmiddels stromen de tranen over mijn wangen, het is kennelijk een teer punt hoe onzeker ik me voel over mijn uiterlijk en kleding. Jezelf versieren wat jij en veel anderen doen, dat kan ik niet, ik vind mezelf er dan stom uitzien en ik hou het liever eenvoudig.
Het is een combinatie; veel van die opsmuk vind ik niet mooi en te onpraktisch maar ik ben er ook te onzeker voor.

Ik zie het anders. Ik las voornamelijk het bovenstaande en dat raakt me. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yana kom gerust naar de meeting. Juist als je elkaar eens persoonlijk ontmoet hebt zie je elkaar daarna veel meer als persoon en ben je niet zo afhankelijk van het interpreteren van de teksten alleen. Zelf hou ik wel van mensen zonder veel opsmuk of versiering, maar die meeting gaat helemaal niet over goed- of afkeuring van het uiterlijk van de aanwezigen, dus dat speelt so-wie-so geen rol.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Cleo, Quinn en allemaal,
Het is natuurlijk niet mijn bedoeling om Cleo de schuld te geven dat ik niet naar de meeting durf, ik snap best dat dat helemaal mijn eigen verantwoordelijkheid is. Sorry dat ik die indruk gaf.

Ik wilde wel delen wat er in mij gebeurt als ik dat soort opmerkingen lees en ik ben er zelfs blij mee want het is goed voor me dat daar eens wat licht op schijnt, het is voor het eerst dat ik dit aan mezelf toegeef en het voelt bevrijdend dat ook dit er gewoon kan zijn en dat ik me niet langer groot hoef te houden.

Ik zie nog niet precies wat er zo erg aan is dat ik de opmerking van Cleo herhaal, ook al is het van lang geleden, het heeft indruk op me gemaakt. Wat ze gisteren schreef rakelde het weer op bij mij. 
@Cleo66, zo heel vreselijk vind ik het niet eens en ik vind je ook niet minder lief ofzo, maar het doet (of deed inmiddels) wel wat met me. Dat jij een schat bent met een groot hart dat weet ik al lang en daar geef ik soms ook woorden aan dacht ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bob:

... maar die meeting gaat helemaal niet over goed- of afkeuring van het uiterlijk van de aanwezigen, dus dat speelt so-wie-so geen rol.

Het speelt natuurlijk niet de hoofdrol, dat begrijp ik heel goed en jullie zijn allemaal lieverds dus ik zou met m'n kwetsbaarheid en al kunnen komen. Maar dat het helemaal geen rol speelt ben ik niet met je eens. Ik heb na de vorige meeting heel wat opmerkingen gelezen over de soort schoenen en blote voeten, over dat Rosee er heel goed uitziet en dat Cleo een 'killerbody' heeft. Volgens mij is er over uiterlijkheden meer op het forum gedeeld dan over iets anders. Prima hoor, dat is ook helemaal niet erg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...