Spring naar bijdragen

Vrijdag 22 oktober 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

Nou moe dit komt bij mij ook wel binnen @Yana. Als iemand niet oordelend is is het @Cleo66 wel. Zegt idd iets over jou en niet over Cleo. Dat vind ik weer moeilijk voor jou en ook voor Cleo, omdat zij zich het aantrekt. Nu durf ik trouwens ook niet meer naar de meeting omdat iedereen nu denkt dat ik er heel goed uitzie en dat is helemaal niet zo! Zegt weer iets over mij. @Yana en @Cleo66:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet druk op het vrijwilligerswerk dus ik kom hier nog even op terug. 
 

Ik denk dat velen de onzekerheid van @Yanaherkennen, ik wel in ieder geval. 
Ook al was ik de blote voeten basher, waarvoor nogmaals excuus :blush:

Ik loop met grote regelmaat met verschillende sokken en de eerste keer dat ik kennismaakte met mijn ijspegel zat mijn jurk binnenste buiten. True story.

De ijspegel was degene die mij er stoïcijns op wees overigens :D Het moment dat onze liefde ontlook natuurlijk.
 

Ik zie het dus écht niet @Cleo66 Toch heb ik geen moment het idee dat je me daardoor stom zou vinden. 
 

Dus zoiets 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Yana:

ik draag ook geen make-up of modieuze kleding. Ik weet niet hoe dat allemaal moet, ik ben daar kompleet onhandig in en ik vind mezelf er ook niet mooi genoeg voor. Ik ben lang, dus met hakken zou ik al helemaal voor gek lopen volgens mezelf.

Inmiddels stromen de tranen over mijn wangen, het is kennelijk een teer punt hoe onzeker ik me voel over mijn uiterlijk en kleding. Jezelf versieren wat jij en veel anderen doen, dat kan ik niet, ik vind mezelf er dan stom uitzien en ik hou het liever eenvoudig.
Het is een combinatie; veel van die opsmuk vind ik niet mooi en te onpraktisch maar ik ben er ook te onzeker voor.

Ach @Yana wat herken ik dit! En blijkbaar ben ik niet de enige.
Vroeger was ik dik en had toen al een bril. Bessy Turf noemden ze mij (voor de jongeren onder ons, zij was het zusje ban Billy Turf, het dikke jongetje). Ik heb mijn hele leven al het idee dat ik (te) dik ben, dat ben ik ook geweest, nu niet meer echt. Maar het beeld van dik en lelijk is hardnekkig. 
Maar mooie kleren, make up , schoenen met hakjes, ik heb het allemaal niet, weet niet eens hoe ik me op moet/kan maken.
Broeken, truien en jassen waarmee ik kan fietsen heb ik.
Ik voel me daar ook heel onzeker in.

Ik voel me nu ook verdrietig dat er blijkbaar zoveel onzekerheid is bij een aantal van ons. Reden genoeg soms om maar weg te blijven. Wat ik zelf ook vaak heb gedaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middels therapie  behandel gesprekken ben ik er achter gekomen dat ik niet zomaar  in de ouderen zorg terecht ben gekomen,  met name  dementerende ouderen zorg. 

Ik heb niets van deze mensen te vrezen gehad , ze nemen mij zoals ik ben .

Ik geef ze liefde en aandacht  en krijg hier mooie momenten voor terug. 

Ook niet altijd hoor er zitten ook niet lieve ouderen  hoor.

Toen ik hier achter kwam openbaarde dit wel een hoop voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry allen (natuurlijk Cleo in de eerste plaats). Ik was zo bezig met mijn eigen gevoeligheid dat ik compleet vergat wat ik Cleo daarmee in haar schoenen schoof.
Ik heb haar per pb mijn excuses gedaan maar er waren ook meelezers geraakt, dus daarom ook hier...
Ik heb een nacht slapen nodig gehad om het weer wat helderder te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel @knakker , je schrijft dit niet aan mij, maar ik voel me ook aangesproken. 
Ik ben ook altijd voorzichtig, want oooh stel je voor dat……..
En dan nog kan wat ik zeg op een heel andere manier uitgelegd worden dan ik het bedoel.

Schrijf vanuit een goed hart , met goede bedoelingen. Ik ha het weer proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...