Spring naar bijdragen

Donderdag 26 augustus 2021


Maja

Aanbevolen berichten

Goedemorgen  ,   weer een dagje aan het werk , lag nog net zo lekker  te slapen. 

Kat is goed krols  weer  , jammer hebben haar 2.5 week geleden laten dekken tenminste  poging gedaan .

( wat kan zo,n beest  verschrikkelijk  mauwen  zeg ) 

Deze is mislukt dus,  hopelijk  is de kater vrij om haar vanavond  te kunnen brengen weer .

Kost wel weer ruim 2.5 uur heen en terug  rijden aangezien  we naar Haarlem moeten .

 

Nu opschieten , fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi

ik zit weer eens wat na te denken over stress, voordat het volgende week weer aan de orde is ;)  Deze week was ik bezig met headspace meditatie mbt stress en toen zei Andy zoiets als "Stress is als je het ene wilt, maar het andere is." (De zin kan langer maar hoeft niet :) )

Dat wisten we eigenlijk al, maar dat betekent ook dat er een meta-niveau bestaat, dwz je bent gestresst maar je wilt het niet zijn. Resultaat is nog meer stress :D toen herkende ik ineens iets.

Dus wat je moet doen in plaats daarvan is benoemen: OK, stress, en even begrijpen waarom. En dan weer gewoon door.

Toen had ik gisteren mn moeder aan de lijn net voordat ik had afgesproken om te gaan hardlopen. En zoals gewoonlijk praatte die maar door over banale dingen die ze al honderd keer verteld had, en in de tussentijd wou ik me eigenlijk omkleden en hardlopen, maar dat mens ging maar door en door. Ik voelde de stress (ergernis) al omhoog komen. En toen dacht ik: OK dit is stress. Toen heb ik haar maar een beetje bot onderbroken, ik moet nu weg, tot de volgende keer, klaar, stress weg.

Het gaat inderdaad beter als je je ervan bewust bent. En dan zie je ook beter dat het eigenlijk onbenullig is. Maar toch :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, 
Heb lekker lang geslapen. 
De zon schijnt alweer uitbundig hier. 
Ik ben ook al uitgebreid op slakkenjacht geweest... 
Het is dat wij vegetarisch eten én dat naaktslakken dan wel eetbaar maar smerig zijn,
want anders hadden we aan die hoeveelheden genoeg voor ons dagelijkse portie dierlijke eiwitten :wacko: 
Nu eerst tijd voor een bakje. 
image.png.3696534706f76a30f6fd220f0e8642db.png

@Maja, sterkte en succes met de verhuizing. 
Het einde is in zicht....  

Hahaha, heel herkenbaar @bumperjim, mijn moeder belde de laatste jaren van haar leven 1 keer per week minstens een uur en dan kwamen altijd dezelfde verhalen en meestal ook meerdere keren per gesprek. Soms tenenkrommend, soms zag ik er de humor van in en soms kwam het niet echt uit... maar ach, het mensje was heel oud en het was haar manier om in contact te blijven... 
Maar als ze belde vlak voor ik zelf een afspraak had dan kapte ik het ook gewoon af met de belofte haar te bellen ná mijn afspraak.... 

dagpact
Maja
Senna
Ikkanhet
Yvonne 

 

bewerkt door Yvonne
Overbodig stukje verwijderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yvonne:

   

Hahaha, heel herkenbaar @bumperjim, mijn moeder belde de laatste jaren van haar leven 1 keer per week minstens een uur en dan kwamen altijd dezelfde verhalen en meestal ook meerdere keren per gesprek. Soms tenenkrommend, soms zag ik er de humor van in en soms kwam het niet echt uit... maar ach, het mensje was heel oud en het was haar manier om in contact te blijven... 
Maar als ze belde vlak voor ik zelf een afspraak had dan kapte ik het ook gewoon af met de belofte haar te bellen ná mijn afspraak.... 
 

Mijn moeder heeft een hersenbeschadiging sinds een aantal jaren. Ze belt mij nooit, never. Dat is 1 vd dingen die niet meer functioneren bij haar. Ik moet altijd bellen, wat niet vaak gebeurt (minder dan eens per maand) en als het te lang geleden is dan komt er tijdens het gesprek ineens een verbale diarree aanval waarom ik niet vaker bel. Leuk hè.

Dus gisteren belde ik omdat het hoog tijd was en ik dacht ik pers het wel ff in een half uurtje, maar dat was onbegonnen werk want er moest een heel verhaal uit van een jaar of 2-3 geleden wat ik al kende.

Enfin.

We zitten op 1000 km afstand en dan voel ik me wel eens schuldig over de hele situatie. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Etty:

Goedemorgen,

Herkenbaar @bumperjim.   Ik las laatst ook iets over leven van buiten naar binnen in plaats van binnen naar buiten. We zijn te veel bezig wat wat de anderen (lijken te) willen, en proberen daar de hele dag aan tegemoet te komen. Wat we zelf willen komt altijd op de tweede plaats.  

Myep

deze week mn moeder

volgende week gaat het weer over klanten en miljoenenorders, maar tis een beetje hetzelfde verhaal.

Als je teveel bezig bent met wat de klant wil, dan is de klant wel blij maar tis toch ook niet helemaal gezond. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Bor:

@Lieke7777 Ik heb even navraag voor je gedaan.

Voor wie zich aangesproken voelt voor de training die ik doe: Dan moet je de huisarts vragen om verwijsbrief voor Adviesbureau Voeding en Sport (AVS) voor het programma Gecombineerde Leefstijl Interventie (GLI). 

Deze wordt volledig vergoed vanuit de basisverzekering en kost je geen eigen risico. 

Hiervoor kun je terecht in Assen, de Westereen, Drachten, Groningen, Hoogezand, Leek, Roden en Zuidhorn. 

Jammer niets hier in de buurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuw wondermiddel vandaag van bij de psychiater Escitalopram. Het kan verassende bijwerkingen hebben. Het is voor onderliggende problemen. Ik vrees dat ik weer dezelfde zeer verrassende zeldzame bijwerkingen gaan hebben als bij Cymbalta. In 2004. Ik zoek voor sommige problemen al lang hulp. En meestal heeft medicatie tegen drank, depressie juist een averechts effect bij mij. Gelukkig werken andere medicijnen tegen andere problemen wel. 

Ik vind het zeer moeilijk om hier over te praten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal. 
 

vandaag gesolliciteerd op een hele leuke functie ben ik het helaas niet geworden omdat ze mijn mening houding nonchalant vonden :( kan me er echt niet in vinden, heb er nog een mail aan gewaagd, en ik weet niet het einde van de wereld maar toch baal ik. Heb net de kids naar hun vader gebracht, en ik hoor het vervelende duiveltje alweer mekkeren ah joh neem lekker een wijntje wat maakt het uit. Maar ik doe het niet, en ik ga ook gewoon naar de supermarkt en dingen doen, laat die stem maar in de boom springen, ik ben sterker, het is maar een trek moment en die gaat over. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Fabienne1985:

Hoi allemaal. 
 

vandaag gesolliciteerd op een hele leuke functie ben ik het helaas niet geworden omdat ze mijn mening houding nonchalant vonden :( kan me er echt niet in vinden, heb er nog een mail aan gewaagd, en ik weet niet het einde van de wereld maar toch baal ik. Heb net de kids naar hun vader gebracht, en ik hoor het vervelende duiveltje alweer mekkeren ah joh neem lekker een wijntje wat maakt het uit. Maar ik doe het niet, en ik ga ook gewoon naar de supermarkt en dingen doen, laat die stem maar in de boom springen, ik ben sterker, het is maar een trek moment en die gaat over. 

Ja das balen, maar het is maar een indruk. Misschien zegt het ook iets over de ander, misschien was het wel een enorme mierofiel... :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Fabienne1985:

Hoi allemaal. 
 

vandaag gesolliciteerd op een hele leuke functie ben ik het helaas niet geworden omdat ze mijn mening houding nonchalant vonden :( kan me er echt niet in vinden.

Of misschien hadden ze wel gelijk. Oh nee, daar gaat het eigenlijk niet om,  gelijk hebben of niet.  In ieder geval ben je zo op ze overgekomen. Wel goed om even over na te denken als je weer solliciteren gaat. En het niet zomaar van tafel vegen. 

bewerkt door nancy
Toevoeging.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei nancy:

Of misschien hadden ze wel gelijk. Oh nee, daar gaat het eigenlijk niet om,  gelijk hebben of niet.  In ieder geval ben je zo op ze overgekomen. Wel goed om even over na te denken als je weer solliciteren gaat. En het niet zomaar van tafel vegen. 

Nou ik denk zelf echt van niet, het uitzendbureau kon zich er ook echt niet in vinden. Misschien dan de manier van solliciteren ( via teams wat even wennen was) anders zou ik het echt niet weten. Heb er nog wel een mail aan gewaagd 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...