Spring naar bijdragen

Zaterdag 17 juli 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

Ach @Bor :heart: nee, dat is niet stom. Sowieso is elk nieuw begin een afscheid en dus pijnlijk en gezien deze omstandigheden, tja. Je hoeft niet altijd stoer te zijn. En bewust afscheid nemen is voor sommigen en soms goed, maar niet voor iedereen en altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sentiment  of sentimenteel  , ik heb het bij flarden  soms  mag je best even stilstaan en daarna het nieuwe  omarmen . 

Het loopt  net hoe het loopt  iig afscheid  van het vlot voor je bor.

Ik heb  mijn auto gisteren achtergelaten  motor in de soep gereden afgeschreven  voor  de sloop .

Deed mij niets , auto heeft mij minder geluk gevoel  gegeven dan ik dacht met de koop  .

Zo file voor na lyon   voor  valence   ruim een uur..

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik woon ook in Limburg, wat een ramp hier. Gelukkig is mijn gezin veilig. Maar een aantal familie leden zijn geëvacueerd. Huisdieren moesten achtergelaten worden, men mocht niet meer terug. Burgers die willen helpen worden tegengehouden en beschouwt als ramptoeristen.

 

@ikkanhet we hebben ook een krant hoor, en ik woon er zelf. Wat is je meerwaarde van het delen van deze rampzalige foto. Afschuwelijk dit 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Claudius:

Er worden op allerlei sites foto's geplaatst. Vooral om aan te tonen hoe het plaatselijk is. Waarom zou dat hier niet mogen? 

Dat het niet mag, zeg ik niet. Ik ben de laatste die beslist. Ik vind het ongepast meer niet. 
 

@haddock heftig inderdaad Roermond ook. Zij zijn door sirenes gewekt om hun huis te verlaten. Ik hoop dat hij ongedeerd is. 
 

Weet even niet zo goed wat ik wil met mijn bericht.  Toch fijn dat ik iets heb kunnen delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-7-2021 om 11:07 zei Maja:

Nee @Bordat klinkt niet stom en is niet stom, integendeel. :heart:

En ik herken het nu ook zo dichtbij. Mijn huis verkocht, voor een mooi bedrag, maar het stemt mij ook zo verdrietig en down. Toen ik het huis in 1997 kocht had ik tal van dromen en verwachtingen. Een nieuwe baan op een bijzondere plek, een huis in een buurt die mij zo dierbaar is, aan de start van een eigen avontuur. Nu verlaat ik het huis, nog steeds met veel plezier werkzaam op die bijzondere plek.  Ik verhuis naar het ouderlijk huis om de hoek, om de zorg aan mijn moeder ook ‘s nachts te kunnen verlenen. Net als ik in 2000 heb gedaan toen mijn vader zo ziek was en in 2001 overleed. Mijn moeder, die eind 2001 een hersenbloeding kreeg, net nadat ze zelf geprobeerd had weer een bestaan op te bouwen na het overlijden van mijn vader. Eind 2001 pakte ik de fakkel dus weer op, na hem nauwelijks neergelegd te hebben.  In de loop der jaren kwamen er meer kwalen bij mijn moeder bij.  Hoor je haar klagen? Nee. Zij neemt het leven zoals het is en kijkt naar wat ze wel kan ipv wat allemaal niet meer kan. En ik? Ik volg haar voorbeeld en geef haar de zorg zoals ik aan mijn vader beloofd heb en die zij verdient. Wel inmiddels met hulp van de thuiszorg. Zou ik het anders doen als ik nu de keuze had? Nee. Geen haar op mijn hoofd. En toch voelt het, met de verkoop van mijn huis, alsof een periode zonder echt resultaat wordt afgesloten. Welk resultaat kan ik niet goed benoemen. Een partner? Kinderen? Nee, dat niet. In ieder geval moet ik eerst verder op zoek naar mijzelf. En leren om niet alleen anderen op 1 te zetten. Denk ik…

bewerkt door Maja
Te persoonlijk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Maja:heart: Je ouders liefdevol en waardig naar het einde begeleiden, er zijn weinig dingen waardevoller dan dat. Het leven heeft niet alleen nut als je trouwt en kinderen krijgt. Het is zoveel méér waard als je jezelf recht in de spiegel aan kunt kijken en kunt zeggen ‘ik had het niet anders willen doen’.
Maar ik snap dat het je raakt dat afscheid van de vorige levensfase.. dikke knuffel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...