Lika Geplaatst 9 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2021 Zo grappig. Heerlijk gegeten op een plek waar we dat anders nooit zouden hebben gedaan, want te toeristisch, druk, etc… Maar het was nu niet druk en toeristisch. En we wonen daar niet meer. Daarna naar een dansvoorstelling. Was bijzonder. Morgen is er weer een dag. Dat is ook fijn. @Reacherbalen dat je zo gevallen bent! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 9 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2021 Oe…. Zere pols is zo lastig @Jannigje. Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 9 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2021 @Lika nu waren jullie dus de toeristen Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 15 uur geleden zei Lonster: Ben benieuwd wat Yana eet. Het werd een leuke dag, de gedachte 'wat goed genoeg is voor mijn liefste man van de hele wereld, is ook goed genoeg voor de hoogleraar en de keukenprins', hielp perfect om af te rekenen met mijn laatste restje faalangst. We hadden een topavond, veel gelachen met elkaar en ze schepten hun borden drie keer op tot er niks meer over was, dusss... Ik had paddestoelen geplukt en allerlei wilde kruiden gebruikt en ze vonden het top. Gazpacho, gevulde daglelie, noedels met chinese kool en veel paddenstoelen, kleurrijke salade, zelf gebakken appel-notentaart met ijs en slagroom. lady jane, Rosee, Lonster en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 13 uur geleden zei Artemis: ik zit nog te puzzelen.... of ik er energie in wil steken, loop achter mezelf aan. ik zit hier nog, met de restjes van dinsdag, van vrijdag, het geeft veel onrust en rommel in mijn hoofd. Echt wel een ding, dit , leer loslaten. Ik ben pas een half jaar nuchter lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 Het zijn net mensen @Yana en dat etentje klinkt zalig. Yana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 Dat klinkt hemels. Gevulde daglelie. Die chef heeft vast inspiratie opgedaan bij jou Yana. Eetbare paddenstoelen, kruiden en planten uit de omgeving. Helemaal hip. Yana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 Nou Yana de volgende adb meeting in jouw B&B dan maar? wow, wat een werk heb je er toch nog van gemaakt. En het gaat om de sfeer uiteindelijk he dat eten van jou is de bekroning daarop♥ Yana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 Het klinkt ook wel héél culinair, Yana! Wat leuk dat het zo gezellig geworden is! Yana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 Wat heerlijk @Yana! Yana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 5 uur geleden zei Yana: gevulde daglelie Wel de stamper verwijderd, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 Ha, nou doe ik net of ik er verstand van heb. Maar heb zelfs nog nooit van een daglelie gehoord, dus even wat opgezocht.. Topkok Mannus Smit houdt ervan om te koken met niet-alledaagse ingrediënten, die hij in zijn tuin vindt. Zoals de daglelie. De daglelie is een mooie stevige bloem in vele kleuren. Ze is eetbaar, mits je de stamper verwijdert. De stevige, knapperige bladeren van deze bloem hebben een zachte, frisse smaak. Dat maakt ze heel geschikt om te vullen. En de vulling mag dan best stevig zijn, bijvoorbeeld roomkaas. Maar ook in de salade is deze bloem erg smaakvol, zeker in combinatie met Oost-Indische kers. Zo leer je nog eens wat. Groeien die daglelies bij jou ook in je eigen tuin? Of doe je ook wel eens boodschappen in een 'niet-alledaagse-levensmiddelen'winkel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 Hier ook zo, gegoogeld omdat ik nieuwsgierig was. De bloem wordt in China en Japan gekweekt om gegeten te worden. Ze gebruiken alles van de plant. Van oude bladeren maken ze schoenzolen. Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 3 uur geleden zei Kohtje: Wel de stamper verwijderd, toch? Tuurlijk, ik verzamel alle mogelijke informatie voor ik mensen wat voorzet. Leuk dat jullie nog even bezig zijn met mijn culinaire hoogstandjes. Daglelies staan inderdaad in mijn tuin en niet alleen in de mijne, het is een supermakkelijke tuinplant. Ik heb geen b&b @lady jane, we verhuren vakantiehuizen maar die staan op kilometers afstand van ons eigen plekje. Ik moet er niet aan denken om ontbijtjes te moeten verzorgen, ik wil 's morgens graag in slobberbroek langzaam op gang komen en het lijkt me hel om op dat uur van de dag belangstellend te moeten converseren met mensen... brrr. Artemis, lady jane, nancy en 2 anderen reageerden hierop 3 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 11 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2021 13 uur geleden zei Yana: Tuurlijk, ik verzamel alle mogelijke informatie voor ik mensen wat voorzet. Leuk dat jullie nog even bezig zijn met mijn culinaire hoogstandjes. Daglelies staan inderdaad in mijn tuin en niet alleen in de mijne, het is een supermakkelijke tuinplant. Ik heb geen b&b @lady jane, we verhuren vakantiehuizen maar die staan op kilometers afstand van ons eigen plekje. Ik moet er niet aan denken om ontbijtjes te moeten verzorgen, ik wil 's morgens graag in slobberbroek langzaam op gang komen en het lijkt me hel om op dat uur van de dag belangstellend te moeten converseren met mensen... brrr. Ja je moet wel heel veel van mensen houden om een b&b te hebben Mn maat hier had vroeger een b&b voor mensen met klassieke auto's. Dan kwamen ze op zaterdagavond aan en dan bezweek altijd dat vehikel zo'n beetje op de oprit, en dan stond ie dus zn hele zondag onder de motorkap te helpen en maandag kreeg hij als bedankje meestal een fles kattenpis van 2 euro van de aldi. Die is er maar mee gestopt, gek hè Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden