Spring naar bijdragen

Donderdag 24 juni 2021


Maja

Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei Lonster:

Een vriendin die aan zen-meditatie doet legde mij uit hoe zij omgaat met emoties tijdens haar werk in de zorg (cliënten en collega's). Als ze een sterke emotie voelt, wacht ze bewust met reageren. Ze laat die emotie bewust toe. Meestal duurt dat maar kort. Daarna reageert ze pas, en dat kan ze dan makkelijker zonder irritatie of stress.

Als de ander een sterke emotie naar haar uit, laat ze die persoon even uitrazen of uithuilen. En daarna reageert ze pas. Daarmee geeft ze de ander ruimte om zich te uiten. 

@Bor misschien heb je iets aan Lonsters stukje om met wat meer fatsoen op iemand van hier te reageren.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Bor:

Ik ben of was niet onfatsoenlijk. Ik reageer puur uit emotie en dus gevoel en vooral ervaring. Ik voel dat zo. Zonder onderdrukking van drugs of drank, dan gebeurd dit, ja. 

Dit heeft dat al die jaren met mij gedaan, onomkeerbaar. 

Last van? Dan heb je pech want ik ben zo nuchter als maar kan en dit ben ik en ik voel dit. 

Het moge duidelijk zijn dat je Lonsters stukje niet hebt gelezen of er geen bal van hebt begrepen.
jammer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Bor:

Dat was de vriendelijke versie Knakker. Vriendelijker kan ik er niet over zijn. 

Soit. 

Het is je eigen falen waar je gefrustreerd over bent, dat weet iedereen hier. Daarom doe je zo agressief. Je kan beter eens leren met je verleden om te gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Bor:

Ik ben niet gefrustreerd. Ik heb niet gefaald. Ik ben niet agressief en met het verleden hoef ik lekker helemaal niks. :)

Jullie hier lijken er meer problemen mee te hebben dat ik met jz te maken heb gehad dan wij zelf. Get over it, ze zijn het niet waard. 

De splinter in andermans oog wel zien, maar niet de balk in het eigen. Iemand anders bekritiseren maar de eigen fouten niet zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Bor:

Ik ben niet gefrustreerd. Ik heb niet gefaald. Ik ben niet agressief en met het verleden hoef ik lekker helemaal niks. :)

Jullie hier lijken er meer problemen mee te hebben dat ik met jz te maken heb gehad dan wij zelf. Get over it, ze zijn het niet waard. 

Het is je agressieve reactie naar Cleo waar ik problemen mee heb. Maar waarvan ik wel begrijp waar die vandaan komt  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Bor:

Dan past het er goed bij want zulke fraaie muziek maken hun ook niet. :P

@Bor, je zet zelf heel vaak iets neer en verzoekt gelijk het niet te citeren omdat je het later weg wilt halen, af en toe verzoek je achteraf een berichtje te verwijderen. 
Nu komt het verzoek van Cleo om haar geciteerde bericht te verwijderen in verband met herkenbaarheid en dan doe jij dat niet. Ook niet na herhaalde verzoeken van medeforumleden. 
Dat is niet netjes om het maar vriendelijk te stellen 
 

bewerkt door Yvonne
letter teveel.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bor:

Op dit moment een poepluier.
Ja je vraagt er zelf naar maar dat dus. Moment. 

Het was je al meerdere keren uren geleden gevraagd. 
Je stelt je behoorlijk kinderachtig op. 
En realiseer je dat je niet alleen Cleo hiermee hebt, maar ook het betreffende gezin hiermee kunt raken. 
En hierbij laat ik het. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(fluwelen handschoentjes uit) Jouw eerste reactie, Bor, was beneden alle peil. Naar iemand met n verzorgend beroep die zich zorgen maakte.

Ik heb hier al van alles gezien,

van mensen die zich kwaad maakten dat er met de feestdagen niet meer ambulante opvangplekken kwamen (daarmee dus implicerend dat de hulpverleners hun feestdagen maar op moeten geven) om hun eventuele falen maar op te kunnen vangen

tot

mensen die hun hulpverlener nog één kans geven.

Hoe egocentries wil je het hebben?

 

Maar Von heeft gelijk, ik ga ook lekker achterover en de film bekijken, met dank aan Bambam, node gemist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...