Spring naar bijdragen

Zondag 20 juni 2021 Vaderdag


Claudius

Aanbevolen berichten

Och net ingeënt en dan ziek worden, beterschap voor je zus en zwager Maja.

Eerder heb ik ook wel makkelijk van alles gekocht, maar sinds corona geen nieuwe kleren. Gisteren wilde ik sandalen bestellen waar je goed op kunt lopen, maar ze hadden niet waar ik naar zocht. Ik wilde gelijk andere spullen bestellen die ik nodig denk te hebben, volgend weekend weg. Maar bij bijna alles dacht ik "oh ja heb ik nog in de kast liggen" Ik heb voorlopig genoeg, ook nog eens in twee maten. De kleinere maat hoop ik weer eens in te passen. Beetje ontspullen en proberen geen troep te kopen maar degelijke spullen waar je lang mee doet. En dingen hergebruiken, proberen niet te veel plastic dingen te kopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Artemis:

Goedemorgen allemaal, 

vannacht heel veel regen, ingeregend omdat we allebei zo diep sliepen dat we het niet gemerkt hebben, dus eerst gedweild, hoe mooi is dat :D

Noodweer teistert Sonja Bakker: woonkamer onder water

oeioeioei Artemis:);)
mag wel he, geintje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren uit eten gegaan en ik vind dan van mezelf dat ik best wat mag drinken. Maar geen behoefte aan gehad, hoewel mijn tafelgenoten een fles wijn bestelden. Ik hield het bij muntthee en water. Tevreden weer naar huis en vandaag lekker wandelen, het ziet er naar uit dat het droog blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het altijd heel oneerlijk gevonden dat kantoorbanen beter betalen dan fysiek werk. En geld is wel belangrijk, Cleo. Dat hoef je niet weg te moffelen. 

Geen zin om te sporten? Dan doe je het lekker niet, kan je niet iets anders doen waardoor je toch een beetje beweging hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb heel erg de neiging van alles meer te kopen. Soms geef ik eraan toe. Maar ik merk dan dat zodra ik iets heb, de volgende wens zich aandient. Het is het vullen van dat gat bij mij. Vaak is er dan een andere onderliggende behoefte. Bijvoorbeeld slapen, rusten ofzo. 
De dingen die ik aanschaf gebruik ik overigens wel. Alleen schoenen zijn geregeld miskopen door mijn moeilijke voeten. Heb nu eindelijk door wat wel lekker zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds we hier wonen slaapt ie in zijn mandje naast mijn bed. Zo gezellig. Hij blaf niet meer ‘s nachts omdat ie bang is en iets hoort. En als ik niet kan slapen kijk ik even naar hem. Hoe lekker hij ligt. In zijn mandje met de deken en het liefst nog zijn roze aap erbij. Stoere gast is het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is dat m'n vrouw er net over begon, ik was het alweer vergeten. Vannacht inderdaad wakker geschrokken van een enorme flits-knal die je gewoon kon voelen, maar daarna weer als een blok in slaap gevallen. Best bijzonder omdat ik nogal licht en rommelig slaap de laatste jaren. De dag van gisteren zal er aan meegeholpen hebben. Ook een keer wat regen gehoord, maar nu lekker koel, droog en grijs.

Het bericht van @Majaovertuigt mij er voorlopig ook weer van dat voorzichtigheid nog steeds geboden is. Voor als mensen zich te dicht op me begeven heb ik altijd nog een mondkapje of wat paraat... straks staat het 'griepseizoen' weer voor de deur, en ik realiseer me maar al te goed dat 'het virus' nog lang niet weg is en  nog steeds muteert.
Wat dat betreft had die groep mensen waar ik me gisteren in bevond dat ook wel. De afstand werd in elk geval heel netjes in acht genomen.  Er was zelfs iemand die een Dyane gehuurd had omdat hij niet bij z'n vrienden in de auto 'mocht' vanwege de nog geldende coronamaatregelen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lika:

Sinds we hier wonen slaapt ie in zijn mandje naast mijn bed. Zo gezellig. Hij blaf niet meer ‘s nachts omdat ie bang is en iets hoort. En als ik niet kan slapen kijk ik even naar hem. Hoe lekker hij ligt. In zijn mandje met de deken en het liefst nog zijn roze aap erbij. Stoere gast is het.

Jullie hebben een ex zwerfhond toch? Wij hebben er nu 1 te logeren. Zijn idd stoere hondjes die zich weten te redden. Alleen eten is oorlog, we moeten hem echt van de onze scheiden en zelfs met glas ertussen krijgen ze slaande ruzie om de voerbak :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet vandaag om het vaccin. Pfizer…en hoewel ik rationeel weet dat het moet, gaat het wel tegen mijn gevoel in…sociale druk speelt bij mij toch wel heel hard mee…zou willen weglopen maar doe het dan toch maar niet… 

mijn armen plakken vol met plaktattoos, dat wordt lachen! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Etty:

Vooralsnog voelt het als een enorme bevrijding

Dank hiervoor…bij mij heerst nog steeds een angst om het met minder te moeten doen…dat het niet genoeg zou zijn…dat belemmert me nog altijd om voluit te kiezen voor mezelf en mijn vrijheid…

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ondanks vaccinatie kun je toch nog steeds corona krijgen?! Alleen is het ziekteverloop minder heftig waardoor veel minder mensen in de ziekenhuizen komen. Op die manier wordt de druk op de zorg een stuk minder en dan kan de maatschappij weer open. Uiteindelijk zal corona er altijd wel blijven, een soort griep. En daar overlijden ook mensen aan. 
En je bent pas twee weken na volledige vaccinatie beschermd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei karin123:

@Knakker heb met mijn arm geschud maar toch dikke vette spierpijn.

Ojee, wat vervelend. Hopelijk gaat het snel over. Ik heb vrijdag mijn tweede prik gehad, advies van @knakker gevolgd, ik liep ook te maaien met mijn arm in de sportzaal en heb nu nergens last van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei VIII:

Maar ondanks vaccinatie kun je toch nog steeds corona krijgen?!
 

"Krijgen" = een virus binnenkrijgen, dat wel ja, maar de kans op doorgeven is minimaal, anders was men niet begonnen pubers te vaccineren die zelf niet ziek worden. Tussen binnenkrijgen en doorgeven gaat je lichaam korte metten met het virus maken. In non technische termen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...