Nun Geplaatst 4 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2021 Hallo, lees al een tijdje mee en heb me nu aangemeld. Vrijdag ga ik met vakantie voor een week. Nu zonder alcohol. Het paasweekend ben ik ook een paar dagen naar de camping gegaan en dat is goed gegaan. Zo dit wordt een week zonder alcohol! Bekijk het per dag en vandaag drink ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2021 (bewerkt) welkom Nun. (als in nu of als in non?) als in nu dus? 4 mei 2021 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brazer Geplaatst 4 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2021 Welkom @Nun niet drinken op de camping, als dat lukt heb je al heel wat bereikt! Ik tikte er ook altijd nog al wat weg voor mijn caravannetje. Goed dat je hebt aangemeld. Het forum heeft mij goed geholpen te kiezen voor een alcoholvrij bestaan. succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nun Geplaatst 4 mei 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 mei 2021 Ben al vaker een nacht wezen kamperen en dat gaat steeds beter. Geniet van het nuchter ontwaken in de tent. Lady Jane het is als Nún. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 4 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2021 Succes en inderdaad al een beproeving op de camping Kon er ook genoeg drinken ' afgelopen zomer een heerlijkheid om zonder kater wakker te worden en helder te zijn .fijne vakantie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 4 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2021 Welkom Nún. Goed voornemen en mooi dat je het hier hebt gevonden. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nun Geplaatst 4 mei 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 mei 2021 Bedankt voor het welkom. Het is meer de koppeling vakantie alcohol. Het is een tijd geleden een alcohol vrije vakantie te hebben. Ik heb het vertrouwen dat het goed ga komen. Ga lekker over het strand lopen en genieten van het eiland. Heb inmiddels vier maanden niet gedronken. Quinn, Lieke7777, lady jane en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 4 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2021 Goed bezig klopt vakantie en alcohol is een gedachte die er zeker is . En op zich is dat niet verkeerd behalve als je er niet mee om kan gaan en dat kan ik absoluut niet . Het is niet gezellig 1 drankje bij het eten nee het is gelijk doorgaan tot je eigenlijk gewoon te veel hebt gehad . De obsessie of je wel genoeg hebt of je niet zonder zit . Voor mij was afgelopen zomer de vakantie daardoor wel een stuk relaxed daardoor omdat ik daar geen omkijken naar had . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vocatus Geplaatst 4 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2021 Heel erg welkom Nun. Succes met stoppen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 4 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2021 Welkom. Fijne vakantie. Ik vond het niet zo moeilijk op vakanties niet te drinken toen ik de slag eenmaal te pakken had, ook in het begin niet, want op vakantie is je leefritme toch al anders dan normaal. Wat ook kan helpen is andere mensen die wel drinken wat meewarig bekijken (zonder dat het opvalt natuurlijk) en bedenken "ach ja, zo deed ik dat zelf ook vroeger, blij dat ik daar vanaf ben". Dat is trouwens in het algemeen een goede techniek voor terrasbezoek. Musashi reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 4 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2021 Vier maanden al niet gedronken, respect. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 4 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2021 welkom @Nun en fijne vakantie gewenst. Lijkt me moeilijk. Ik ben ook 4 maanden nuchter, dus we gaan beetje gelijk op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nun Geplaatst 4 mei 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 mei 2021 (bewerkt) 4 uur geleden zei Artemis: welkom @Nun en fijne vakantie gewenst. Lijkt me moeilijk. Ik ben ook 4 maanden nuchter, dus we gaan beetje gelijk op Ben er nu al een beetje meebezig om de sitiuaties te visualiseren. Op de momenten dat ik eventueel cravings krijg. Weet dat het golf bewegingen zijn. Deze moet ik uitzitten en gewoon met de golven mee surfen totdat ik weer in rustige wateren ben. 4 mei 2021 bewerkt door Nun Taal correctie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2021 Ik zag erg op tegen mijn eerste vakantie zonder alcohol, het was VP, en gelukkig een volleybalweek in Spanje. Veel afleiding dus en samen met dochter die toen nog niet dronk. Ik heb het werkelijk waar niet fysiek gemist. Wel af en toe een klein beetje weemoedig naar de tafels van anderen gekeken, maar had ik eenmaal mijn bord eten voor me, dan was dat al weer weg. Voor mij is eten altijd belangrijker geweest dan drinken. Maar ik was weer eens bezig geweest met: de angst voor de angst. Wel goed je er psychisch een beetje opvoor te bereiden, maar meestal gaat het allemaal anders dan je van te voren denkt, dus heb vertrouwen! En vergeet vooral niet te genieten van alle voordelen. Eten proeft puurder, de natuur ervaarde ik subtieler, ik had meer aandacht voor andere mensen want hoefde niets te verbloemen omtrent aantal drankjes, was een goed voorbeeld voor puber dochter en speelde veel beter volleybal dan eerder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nun Geplaatst 5 mei 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 mei 2021 Heb er ook zin in om het eiland een week nuchter te beleven. Met Pasen heb ik ook genoten. Lekker een week kamperen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nun Geplaatst 5 mei 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 mei 2021 Vanavond lekker het water op met een vriend en na afloop wat drinken. Neem zelf 0,0 mee en hij aan speciaal bier. Verleden week ging het helemaal goed. Ook geen trek. Zo vandaag drink ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 5 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2021 Eigen spul meenemen heel goed, dan weet je wat je gaat drinken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nun Geplaatst 6 mei 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 mei 2021 Moet mijn eigen plan trekken en niet 1tje kan toch wel. Nee dat kan niet. Wat jij doet is aan jouw. bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 7 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2021 Op 5-5-2021 om 13:26 zei Nun: Heb er ook zin in om het eiland een week nuchter te beleven. Met Pasen heb ik ook genoten. Lekker een week kamperen. Er is genoeg alcohol bier en thee en fris en wat @bumperjim zegt, zelf meenemen kan ook fijne vakantie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nun Geplaatst 7 mei 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 mei 2021 Vandaag blij opgestaan, normaal had ik gisteren er flink van genomen. Nu alles snel inpakken en wegrijden. Heb er zin in. Lekker een weekje eiland. lady jane en Lieke7777 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nun Geplaatst 17 mei 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 mei 2021 (bewerkt) Super vakantie gehad. Mooi weer.Flinke wandelingen. Genoten van strand duinen en het wad. Vroeger op en vroeger naar bed dan anders en genieten van de vogels en koffie. De dag beginnen zonder wolk ik mijn hoofd. Ja een vakantie zonder alcohol is mij zeer goed bevallen. Natuurlijk af en toe weemoed. Alles was helderder en ik was vrolijker en blijer ook naar onbekende mensen toe en zij naar mij. 17 mei 2021 bewerkt door Nun Correctie lady jane, Yana, kruidenthee67 en 1 andere reageerden hierop 3 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nun Geplaatst 17 mei 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 mei 2021 Gisteren bij thuis komst wel effe last gehad. Toch de gewoonte om af te pilsen. Gelukkig was ik daarop voorbereidt en kwam dat niet geheels onverwachts. Kohtje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 17 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2021 Oe, ja ik herinner me die rottige valkuil....drankvrij de vakantie door en dan bij thuiskomst gelijk voor de bijl.... Later besefte ik dat het ook een soort van 'situatiegebonden' was. Goed dat je voorbereid was! Knap gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 17 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2021 18 minuten geleden zei kruidenthee67: Oe, ja ik herinner me die rottige valkuil....drankvrij de vakantie door en dan bij thuiskomst gelijk voor de bijl.... Later besefte ik dat het ook een soort van 'situatiegebonden' was. Goed dat je voorbereid was! Knap gedaan. Ja, dat soort van 'situatiegebonden' maar ook een soort van 'beloning voor het behalen van het doel'. Daarom was het voor mij belangriijk om niet een bepaald 'project' als doel te hebben (bv. die vakantie of die verjaardag of feestdagen) maar ook de hele gewone en zelfs de 'saaie' dagen mee te nemen in m'n herstelprogramma. Simpel gezegd: Altijd!! beseffen dat drinken niet aan de orde is. En wat voor dag dan ook, welke situatie dan ook, vandaag drink ik in elk geval niet. Je doet het goed, @Nun. kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nun Geplaatst 18 mei 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 Afpilsen na het sporten is eigenlijk een raar iets. Ook voor je herstel van het sporten. Drie mensen aan het bier en ik 0,0. Totaal geen last en ook niet gemist. Een gezellige avond gehad. En genoten van het buiten zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden