Spring naar bijdragen

Nun


Nun

Aanbevolen berichten

Pinksterweekend voor de boeg.....in het verleden gepaard met veel drank. Vanavond ga ik een paar dagen      lekker weg. Nu geen drank. 

Gisteren een kdag. Ook gedachte fuck iT. Had eigenlijk zin om te drinken. Gelukkig is de gedachte weer weg. Kdagen mogen er gewoon zijn. Geen reden om te drinken. Eind van de middag snel alles inpakken. Hoop dat het weer meevalt anders lekker door de regen banjeren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dat bedoel ik niet. Ik heb verloren. Ik verlies steeds als ik weer begin. Stoppen, weer beginnen. Gecontroleerd drinken. Het loopt steeds uit de hand en zelfs erger. Sinds mijn aller eerste slok heb ik als ik terug denk al een probleem met alcohol. Zelfs met het stoppen, verlies ik. 

Waarom steeds dat gevecht aan gaan als je toch verliest?

 

bewerkt door Nun
Toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lange weekenden weg en een week vakantie bevallen zeer goed zonder alcohol. Andere tijds indeling. Genieten van de koffie in de morgen. Helder overdag. Vroeger naar bed omdat je voldaan bent van de dag.  Met de volgende weekenden en vakanties hoef ik daar niet meer tegenop te zien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Artemis, ten eerste gefeliceerd met je 5 mnd. Op naar het half jaar. 

Voor mijn gevoel gaat de maand de derde in. Heeft te maken met de de stopdag loop twee dagen achter. Zo gisteren niet gedronken en lekker gesport en daarna buiten gezeten met een aantal mensen met drankje. Ging me goed af. En vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blije mensen op terras we mogen weer meer. Het is zomer. De mensen worden weer blijer en uitbundiger. De maatschappij gaat langsgaan weer open.

Ik merk bij mij het tegenovergestelde depressieve gevoelens komen meer naar boven. Waarschijnlijk de tegenstrijdigheid hoe ik mij voel en de mensen om mij heen.

In ieder geval is het nu 3 juni. Nu 5 maanden gestopt. Ben er trots op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van het weekend besloten om de te stoppen met een aantal bardiensten. Ik sta namelijk een paar keer per jaar vrijwillig achter de bar bij een vereniging. Altijd gezellig ook vreemd om het op te zeggen. Doe dit al vijftien jaar. Nu de bar weer opengaat heb ik dit besloten. Wil niet in de verleiding komen. Voelt een beetje als zwakte, of moet ik het gewoon toch doen en het overwinnen?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe eindigde vroeger zo'n bardienst? Strontlazarus of moet je sowieso ongeveer nuchter blijven in geval er wat gebeurt, desnoods ambulance kunnen opvangen enz? De verleiding zal in het ene geval groter zijn dan in het andere.

Niks "moet" natuurlijk, alleen jij zelf kan inschatten of je in staat zal zijn je voornemen vast te houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Kwam er net acher dat vandaag de 205ste dag. Voel me best wel trots. En weet dat het eigenlijk niet belangrijk is. Het is gewoon vandaag. Verleden week open geweest tegen iemand, die vroeg waarom ik 0,0 dronk. Hij pakte een biertje voor me die ik weigerde. Had hem een tijd niet gesproken. Zo er volgde een gesprek. Geen rare blikken een veilige omgeving om eerlijk te zijn. Hij vroeg zelf of ik er problemen meehad dat hij wel dronk. Maar dat had ik niet.

Alleen de ervaring van de werkelijkheid verandert als je drinkt, maar de werkelijkheid blijft het zelfde. 

Een uitspraak van hem.  Uiteindelijk een goed gesprek wat me goed gedaan heeft. 

Van het weekend lekker twee dagen naar Kijkduin geweest. Lekker gezwommen en op het strand geweest. Gekeken naar beach volleybal en moest denken aan Jane. Ze zou er tussen hebben kunnen staan. Zo maar iemand tussen al die mensen...

bewerkt door Nun
Correctie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Nun:

Alleen de ervaring van de werkelijkheid verandert als je drinkt, maar de werkelijkheid blijft het zelfde. 

mooi!

nee ik heb daar wel jaren tournooien gespeeld met mijn damesteam, heerlijke dagen altijd!
ik zit verderop richting Wassenaar. Maar wat leuk dat je ernaar gekeken hebt.
ik voel altijd een stukje kindzijn nog als ik buiten speel☺♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...