Spring naar bijdragen

Nun


Nun

Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...

Van de week na een aantal uur  op het water door gebracht te hebben. S'avonds bij de kantine aangekomen. Bleek er niemand meer te zijn. De eerste keer weer terug in het donker. Had dorst. Doe de koelkast open en moet lachen. Koelkast vol met bier. Pak een 0,0 en heb effe alleen bij de waterkant gezeten. Genieten van de stilte en de rust. Voelde me trots... De koelkast vol met bier deed me op dat moment niets. 

bewerkt door Nun
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over twee weken vakantie. Besloten om in Nederland te blijven. Lang geleden drie weken vakantie in Nederland. Een vakantie zonder alcohol heb er zin in. Zal ook wennen zijn. Vooral einde dag, als je neer ploft bij de tent. Heb al flink geoefend dit jaar. Zo zie er niet tegenop. 

Vandaag dag 223, zomaar een gegeven. Ben er blij mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig Nun! 

Het scheelt inderdaad dat je geoefend hebt. Voor een kop thee moet je misschien wat meer moeite doen, bij de tent. Maar dat kan net zo goed genieten zijn zo aan het einde van de dag. Kwestie van rituelen veranderen.

Zo'n volle koelkast met bier, als je al een tijd niet drinkt is dat vrij absurd vind ik. Dat iedereen steeds maar bier moet drinken. Je moest er een beetje om lachen. Voelt het vrij, om dit anders te doen dan voorheen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De zucht naar meer was niet meer te stoppen. Op een een of andere manier voelde ik mij goed en fantastisch na het sporten op het water en dat gevoel beloonde ik of wilde ik vast houden. Met het gevolg thuis doorgaan en brak de volgende dag. Jaar in jaar uit eigenlijk het zelfde liedje. Weet niet hoe ik dit moet omschrijven.

Die vrijheid die afgelopen dinsdag ervaren heb. Ervaar ik steeds meer.  Het niet mogen drinken verdwijnt steeds meer.

Iets te verbergen te hebben...schaamte na afloop nav drank dat valt in weg. Maar als dat wegvalt komt er ook ruimte. De tijd die je overhoud van het drinken en herstellen.De emoties die je verdoofde of niet wil voelen. Of juist kwijt was. Zo valt het me op dat ik soms opeens meer bewust blijheid ervaar. En hoe ga je daarmee om en vul je die ruimte. Over emoties schrijven en praten vind ik lastig.

 

bewerkt door Nun
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dingen die ik moet doen uitstellen. Mensen teleurgesteld. Veroorzaakt stress en cravings nu last van vakantie stress alles op het laatste moment.Zo voelt het, waarschijnlijk valt het acheraf mee. Nu last van  craving. Morgen huis opruimen! Wat een zooi. Zaterdag lekker drie weken op vakantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huis gedeeltelijk opgeruimd. 15 krattenbier weggebracht. Bierglazen en wijnglazen de deur uit. T-shirts met a-reclame kan ik mijn fiets mee poetsen. Die trek ik niet meer aan. Voelt goed. Mijn tas is ingepakt morgen vroeg de trein. Drie weken stappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ja dat ging heel goed. Soms miste ik het wel. Maar dat mag ook. Kon het goed relativeren in de vakantie. Een mooie tocht  was het. 

Het rare nu na de vakantie heb weer last van trek. Veel vaker en heftiger. Eigenlijk zoals in het begin van het stoppen. Durfde vandaag zelfs niet te gaan sporten was bang dat ik voor de bijl zo gaan na afloop in de kantine. Zo ben niet gegaan. Vertrouwde het niet of ik het aan kon. Klinkt raar maar ben nu wel blij dat ik niet gegaan ben. En de strijd niet ben aangegaan. Mischien komt het door de vakantie. Dat ik weer thuis ben. Of door de seizoen wisseling ben daar gevoelig voor. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi van die vakantie. Het is ook mijn ervaring. Na aanvankelijke twijfels of een vakantie zonder alcohol nog wel leuk zou zijn heb ik inmiddels gemerkt dat ik ze juist veel intensiever beleef en dat ik die mooie ervaringen niet meer door zo'n stomme roes zou willen laten wegnemen.

Je bent wel veel aan het nadenken en twijfelen, merk ik. Misschien kun je de knop makkelijker voor een tijdje uitzetten door een beslissing voor langere termijn te nemen? Je telt nu in dagen, maar houdt het toch al vele maanden vol. Misschien helpt het je om op het maand- of jaarpact mee te gaan doen?

(latere toevoeging)

O, ik zie dat je al op het septemberpact was gaan staan. Dan had ik eerst niet goed gekeken. October ook maar weer dan, als het helpt.

bewerkt door Bob
Toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...