Spring naar bijdragen

Stille zaterdag 3 april 2021


Quinn

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Bob:

al denken de meeste mensen aanvankelijk dat het andersom is, dus dat minderen makkelijker is dan helemaal stoppen

Als mensen dat aanvankelijk denken, is ook niet zo'n probleem. Dan probeer je dat, desnoods probeer je het een paar keer tot je weet dat het niet werkt. Maar mensen die jaar in jaar uit blijven geloven dat gecontroleerd drinken wél werkt en dan iedere keer opnieuw in grote problemen komen, dat is wel een eeeeeh, dingetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Lika:

Zo. Ik ga even prutten met washandjes en warm water. Geen douche aan boord. En dan gaan we weer. 

Ik zag er een beetje tegenop, (Want geen douche, koud, enz), maar heb het zeer naar mijn zin. Leuk!

Aan boord? Zit je op een boot? Wat fijn dat je ervan geniet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei bolletje:

Kan iemand mij vertellen wat er nu weer gebeurd is? Heb geprobeerd het op te zoeken maar door mijn handicapt lukt dat niet meer zo goed.:wacko:

Als je in de muziekdraad vanaf onderstaand punt begint te lezen krijg je een aardig beeld. Daarvoor had Smaragd elders geschreven dat hij weer gecontroleerd ging drinken en 8 halve liters bier in huis had gehaald waarvan hij er die avond 2 zou nemen.

 

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja 't is me wat met Smaragd. Wat ik zelf probeer is me niet al te veel aan te trekken, het is zijn leven zijn leerproces en daar kan ik niets aan veranderen, dus probeer ik dat ook niet te doen. Eenzaamheid kan rare dingen doen. Heb dit zelf ook ondervonden en zie dit nu ook bij Smaragd. Ik veroordeel hem niet daar heb ik geen recht toe, maar probeer ook niet mee te voelen. Dat helpt hem ook niet. Hijzelf kan alleen die beslissing nemen om te stoppen, en dan nog hebben sommigen de kracht niet om dat te doen. Ik kan alleen heel dankbaar zijn dat het mij tot nu toe wel gelukt is.

Wat ik wel geleerd heb hier is te kijken naar wat ik er zelf van kan leren want dat is het enigste waar ik wel iets aan kan doen.

Ik wil Smaragd heel veel sterkte wensen. Ben tot de ontdekking gekomen dat het ook maar een mens is net als wij.

Zo nu boodschappen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen ik kom een poosje mee schrijven, mee lezen doe ik al langer dus weet van de hoed en de rand.

Ik zit een beetje in de gevaren zone, drie maanden erg ziek geweest en de pijn gestild met morfineachtige opiaten, best wel heftige tijd.

Sinds gisteren alle medicatie afgebouwd maar mijn verslaafde brein zegt wat anders en daar schrik ik van. Momenteel ligt mijn vrouw in het ziekenhuis en gaat aansluitend revalideren dus ik zit alleen thuis heb weinig  aanspraak en daarom vind ik het raadzaam wat tijd in het forum te steken.

bey

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Bor:

Hallo @Rudy:rose:

Dag Bor, zo te lezen zijn het niet alleen voor jou roerige tijden op het forum maar hebben meer mensen last van het gebeurde, eigenlijk best wel goed dat dit gebeurt en men zijn hart kan luchten en niet ermee blijft zitten. Blijf niet te lang hangen in je verdriet en zoek wat afleiding.

Voorbereidingen voor de Pasen b.v:rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Renaldo61:

Dus van wat gaan we uit? 

We weet ik ook niet. En wat ik er van vind doet er eigenlijk ook niet toe...Time will tell maar voorlopig gun ik hem vooral het voordeel van de twijfel...niks anders wens ik hem toe buiten het allerbeste, dat geldt trouwens voor iedereen hier!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Rudy:

Ik zit een beetje in de gevaren zone, drie maanden erg ziek geweest en de pijn gestild met morfineachtige opiaten, best wel heftige tijd.

Sinds gisteren alle medicatie afgebouwd maar mijn verslaafde brein zegt wat anders en daar schrik ik van. Momenteel ligt mijn vrouw in het ziekenhuis en gaat aansluitend revalideren dus ik zit alleen thuis heb weinig  aanspraak en daarom vind ik het raadzaam wat tijd in het forum te steken.

Voor mij helpen vaste gewoonten, vaste dagindeling proberen te vinden met voldoende afwisseling, als ik onrustig ben of niet goed weet wat ik wil. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Bob:

Voor mij helpen vaste gewoonten, vaste dagindeling proberen te vinden met voldoende afwisseling, als ik onrustig ben of niet goed weet wat ik wil. 

Daarin loop ik niet vast Bob, ik weet alleen niet waar ermee naar toe. Normaal gesproken zou ik nu in de kroeg zitten, bak leut krantje erbij en een praatje maken maar de omstandigheden laten dit niet toe. Er is in korte tijd zoveel veranderd dat ik moeite heb met plaatsen t gaat in elk geval niet van harte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei lady jane:

lieve Rudy:heart:
nare omstandigheden
maar fijn te lezen dat je hier komt schrijven
delen is helen
schreef een wijs iemand hier ooit:wub:

Ja dat was ik:rolleyes: Ik ben inmiddels een oude knakker Jane, maar wel een nuchtere, maar een die helaas vaak met klachten word geconfronteerd, te vaak vind ik. De voorstelling die ik me had gemaakt van heerlijk met pensioen gaan, doen en laten wat je wilt is daar enigszins door getroebleerd geraakt. Maar tot nu toe heb ik altijd naar oplossingen gezocht en gevonden.

Oud worden, t blijft inleveren (zucht).

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei rapilos:

Een hele goede morgen allemaal,

He, he, eindelijk weer bij gelezen
Iets meer zon vandaag gelukkig

@Rudy
Wat leuk, dat je weer mee komt schrijven
Herinner mij jou altijd als een heel wijs man
Jammer, dat je omstandigheden nu niet top zijn
Maar wat @lady jane zegt ; Delen is helen :D

Hallo Rapilos, ik begin te blozen, wijs man, ik denk dat ik een goed inzicht heb gekregen in mijn problematiek en daarover geschreven, ik heb best hard moeten werken om van ten dode opgeschreven zuiperd in goed lachs persoon te veranderen maar dat is het waard geweest.

Veel plezier met je tuintje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijna goedemiddag. @Cleo66 wat een toestand met je hond!! Hopelijk wordt hij niet ziek, ik ga duimen dat t goed afloopt. @Yana:heart:  @bumperjim snap dat je het helemaal zat bent. Die lockdown bij jullie is wel wat anders dan hier, om 10 uur pas. Hang in there. @Lika herkenbaar wat je schrijft. Ik kan ook maar niet 'gematigd' snoepen. Of niets, of alles moet op. Meestal snoep ik niks maar gisteren weer hele reep chocola op die ik had gekregen. De laatste helft is niet eens lekker maar toch moet het op. Precies wat ik vroeger met alcohol en sigaretten had. Realiseer me ineens dat ik sinds begin januari niet meer heb gedronken dus dat is er nu toch wel uit aan het raken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bumperjim:

Dus dochter in haar studentenkamer moet weer in haar hok blijven en kan niet een weekje overkomen zoals dat de bedoeling was

Dat is echt ruk zeg. Je mag wel altijd naar huis toch, kan ze niet aantonen dat thuis bij jou is? En dan na een week aantonen dat haar kamer thuis is? Jaja, heel ongehoorzaam, ik weet het, maar je moet wát.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rosee Thanks! Gaat wel goedkomen al triggert het me wel.

Wat dat snoepen betreft, hier nog zo 1, al zie ik wel hoe het werkt. Te veel snoepen gaat gedachtenloos. Te veel drinken ook, precies hetzelfde mechanisme. Je let niet op en hoppa een half uur later is alles op. Gedachten erbij hebben is de eerste stap. (OK niet in huis halen is eigenlijk de eerste stap van het BJ schema, maar stel je hebt chocola in huis). Dan neem je wat je wilt snoepen en je legt de rest direkt weg dat je niet gedachtenloos gaat verder snaaien. Kop erbij, niet op de automatische piloot. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Yana:

Dat is echt ruk zeg. Je mag wel altijd naar huis toch, kan ze niet aantonen dat thuis bij jou is? En dan na een week aantonen dat haar kamer thuis is? Jaja, heel ongehoorzaam, ik weet het, maar je moet wát.

Nope dat mag niet. En al helemaal niet als het 500 km ver is.

Maar de controles zijn zeldzaam en 135 euro boete is nou ook weer niet het eind vd wereld. En een huilend meisje krijgt soms niet eens een boete. (Hoewel ik de nukkige holenbeer al een jaar of 18 niet meer heb zien huilen, weet niet of ze het nog kan :D ) Maar ik denk dat ze liever bij haar vrienden is daar, die zitten allemaal binnen een straal van 10 km en tijdens de avondklok blijven ze gewoon slapen.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Myep maar we videobellen om de paar dagen. En ik zeg steeds tegen mezelf denk aan toen je zelf studeerde, toen wou je ook niet steeds naar huis terug. God no, dat was echt het vorige leven, met die ouwelui...

Ze mist alleen haar hond...

Ze had een vriendin over uit Parijs voor een week. Was natuurlijk illegaal want Parijs was al in lockdown, maar dat doen ze gewoon. Die organiseren zich wel. Zij springt niet uit haar raam van de depressie. Woont ze ook niet hoog genoeg voor :D 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...