Artemis Geplaatst 25 juni 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2021 (bewerkt) ja dat heb ik ook, en daarom lees ik jou ook zo graag. Gisteren een Paulaner Weizener 0.0 op een terras. Met bitterballen. En patat. dat was een mooi moment. Alcoholvrij, en iedereen op het terras dronk, dronk op de mooie blauwe dag, met alcohol en ik zonder, 0.0, lekker fris. en ik was blij dat ik niet hoefde. Want als ik gisteren gedronken had, had ik vandaag niet kunnen werken. En vandaag drink ik niet, omdat ik zo een hele fles wijn op kan, en dan heb ik morgen een kater. Ik neem een voorschotje op morgenochtend, fris, fruitig, blij en voldaan. morgen zaterdag, de dag dat alles later mag 3 juli 2021 bewerkt door Artemis lady jane en Reacher reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 25 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2021 (bewerkt) 1 uur geleden zei knakker: Weet je waarom ik schrijvers als Bomans en Carmiggelt zo graag lees? Zij konden de zwaarte van het leven verluchtigen, lachbaar maken, zonder de ernst ervan geweld aan te doen. Kennen jullie ook Carmiggelts bundel De kuise drinker? Een bundeling van columns geschreven nadat de huisarts had gezegd dat hij geen druppel meer mocht drinken. Zijn humor en observatievermogen hebben er, vind ik, niet onder geleden. 25 juni 2021 bewerkt door Maja Woord vergeten Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 26 juni 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 juni 2021 (bewerkt) Nee ken ik niet @Maja ook maar eens opzoeken. Het mother-you-had-me-thema 6 augustus 2021 bewerkt door Artemis daarom Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 27 juni 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 juni 2021 (bewerkt) dag 177, zondag. 3 juli 2021 bewerkt door Artemis lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karin123 Geplaatst 27 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2021 Artemis wat mooi geschreven, zoveel herkenning in wat ik bij je lees. Ik leer veel van jou, dank je. Ik wilde altijd meedoen met de maatschappij maar dat lukt mij gewoon niet. Ik zit nog echt rockbottom. Veel mensen hebben mij altijd raar gevonden, voelde me vaak onbegrepen daar word je eenzaam van. GGZ heeft het ook verkeert gehad, neem er nu afstand van. Wat fijn dat je je zelf aan het vinden bent. Er staat een sequoia boom bij ons in het park en die is niet gelukkig daar. Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 28 juni 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 juni 2021 (bewerkt) dank jullie @Cleo66 en @karin123 Ik las het boek van Peter Levine, De tijger ontwaakt. Ik verdiepte me in Horseboy methode (ook heel passend bij autisme) en ik verdiepte me nog meer in de paardenmethodes van Linda Kahanov. Gelukkig heb ik altijd paarden gehad, geleend of mogen rijden en verzorgen. Zij werden opnieuw mijn leermeesters, met deze inzichten. Peter Levine omschrijft het belangrijkste gevoel van mensen met trauma: Schaamte. Schuld. Ik had het moeten voorkomen stap 178 op mijn weg naar vrijheid. 3 juli 2021 bewerkt door Artemis Musashi en karin123 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 29 juni 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 juni 2021 (bewerkt) dag 179, priemgetal. @Cleo66 dank voor je reactie, daar heb ik over nagedacht. Dat je het benoemt. Waarom ook niet? daar ga ik over nadenken. @karin123 mooie metafoor, die sequoia, ik begrijp het, ik voel het. ik voel me een paard in een kippenhok. Een zeemeermin in een aquarium Een drummer in een blokfluitensemble 6 augustus 2021 bewerkt door Artemis daarom Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karin123 Geplaatst 29 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2021 Mooie eigenschap Cleo waren alle mensen maar zo. Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 30 juni 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juni 2021 (bewerkt) Op 29-6-2021 om 19:51 zei Cleo66: Er is geen verborgen agenda bij mensen met autisme. Dat is het. What you see is what you get. Geen dubbele boodschappen, geen ambivalentie, geen valse ondertoon, Gewoon. Puur. Transparant. verdragen. Accepteren. Ik kan dit charlie mackesy look how far we've come: 3 juli 2021 bewerkt door Artemis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 30 juni 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juni 2021 Musashi en Reacher reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 1 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 juli 2021 (bewerkt) eekhoorntje op lange rechte weg, ik bedoel paardenmeisje in oerwouden, prairies, steppen, woestijnen, duinen, stranden, bossen, bergen, dalen, vlaktes, toendra's 6 augustus 2021 bewerkt door Artemis daarom Reacher, Lonster en karin123 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 1 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2021 Proficiat @Artemis! We zijn bijna tezelvertijd vertrokken, jij jouw weg, ik de mijne…allebei een andere bestemming maar beiden onderweg… stay on track to your destination! Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 1 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 juli 2021 (bewerkt) dank jullie @denise2 en @Musashi en dit plaatje kreeg ik van @Reacher heb er gelijk mijn avatar van gemaakt, zie dagdraad dag 181 priemgetal, alweer 6 augustus 2021 bewerkt door Artemis daarom Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 3 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 juli 2021 (bewerkt) dank je @Cleo66 en @knakker ja, eekhoorntje, of paard, paardenmeisje pur sang. 6 augustus 2021 bewerkt door Artemis daarom karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2021 kwam net een groepje paardenmeisjes op de fiets tegen ze droegen allemaal een T-shirt met de tekst; De beste dagen zijn die met paarden Artemis en karin123 reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 3 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2021 Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 10 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 (bewerkt) . 6 augustus 2021 bewerkt door Artemis daarom Lonster, karin123 en lady jane reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 Je hebt het gedaan! Wees maar flink trots en geniet van de rust. Ontbijfknuffel! Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karin123 Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 11 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juli 2021 (bewerkt) De voordelen van niet drinken: * elke morgen word ik wakker met het blije gevoel dat het mij weer is gelukt, gisteren niet gedronken. * mijn huid, mijn haar, mijn hele fysieke gestel is aan het verjongen, ik voel me beter, fitter * ik ben bijna 10 kilo afgevallen * ik kan uitstellen, verduren, verdragen * psychisch en emotioneel veel stabieler, geen stemmingswisselingen. * ik voel. Eindelijk voel ik en in proportie. Dus in verhouding tot wat er is gebeurd, zonder de zwaan kleef aan van vroeger. nu is nu. * ik kan Stop zeggen. Nu is het klaar! en dan is het ook echt klaar, zonder dat doormalen, doorzagen in mijn hoofd. Punt is punt dus * ik accepteer wie ik ben. * ik accepteer de ander * mijn yoga en meditatie verdiept en verrijkt zich. * de mist trekt op. * ik geniet, ik ben meer in het hier en nu. * ik gooi oude verhalen in de zee. en zwaai ze uit, het is klaar. 6 augustus 2021 bewerkt door Artemis daarom brazer, lady jane, Quinn en 4 anderen reageerden hierop 7 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brazer Geplaatst 12 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2021 @ArtemisFijn om je te lezen. Het gaat jou wel lukken. Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johan55 Geplaatst 13 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2021 Op 11-7-2021 om 07:40 zei Artemis: dag 191, mijn liefde voor priemgetallen, ik las het boek, ontroerend mooi. Eenzaamheid of alleen zijn. Ik vind het heerlijk om alleen te zijn. Ik ben niet eenzaam, absoluut niet. Vandaag wil ik een soort afsluiting maken van de eerste helft van dit jaar, op naar de tweede helft. Een nieuwe start van een nieuw leven, met pensioen. ik heb een lange lijst van waar ik nu eindelijk tijd voor heb: Drummen, de tuin, de verbouwing, de zee, onze kinderen opzoeken. En twee plaatsen waar ik als vrijwilliger ga werken, ik heb er zin in, zin in mijn toekomst, zin in het nu. Ik voel me goed, de druk is weg en alle stress die er was, is, gaat komen, in de zee ermee. Ik zag bij Brazer het filmpje STOP IT !!! dat Quinn daar plaatste. De afgelopen maanden heb ik dat vaak gezegd tegen mijn leerlingen en het werkt. Dus: What you teach is what you most need to learn! Stop it! en nu: De voordelen van niet drinken: * elke morgen word ik wakker met het blije gevoel dat het mij weer is gelukt, gisteren niet gedronken. * mijn huid, mijn haar, mijn hele fysieke gestel is aan het verjongen, ik voel me beter, fitter * ik ben bijna 10 kilo afgevallen * ik kan uitstellen, verduren, verdragen * psychisch en emotioneel veel stabieler, geen stemmingswisselingen. * ik voel. Eindelijk voel ik en in proportie. Dus in verhouding tot wat er is gebeurd, zonder de zwaan kleef aan van vroeger. nu is nu. * ik kan Stop zeggen. Nu is het klaar! en dan is het ook echt klaar, zonder dat doormalen, doorzagen in mijn hoofd. Punt is punt dus * ik accepteer wie ik ben. * ik accepteer de ander * mijn yoga en meditatie verdiept en verrijkt zich. * de mist trekt op. * ik geniet, ik ben meer in het hier en nu. * ik gooi oude verhalen in de zee. en zwaai ze uit, het is klaar. Er zitten vast herhalingen tussen en er komen vast nieuwe voordelen bij. Voor nu is het genoeg. De afgelopen maanden heb ik regelmatig mijn post aangepast. Dat is wie ik ben. Dat is wat ik doe. Als ik schrijf laat ik het pas los als ik tevreden ben en het kan zijn dat ik een tijd later niet tevreden ben en dan pas ik het weer aan. Dat hoort bij mij. Dat mag. Het zijn mijn teksten en ik verander. Ik schrijf, ik schrap, ik herschrijf. Net als de natuur, de natuur verandert voortdurend. Ik leer veel van de zee en de natuur: dan is het eb, dan is het vloed. dan schijnt de zon, dan waait het, dan stormt het, dan is het windstil. dan ligt er een duin, dan is het weer weg. De grootste verandering ben je zelf. dat heet leven. Mooi stukje Artemis. Veel zie en beleef ik ook. Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Catharina Geplaatst 15 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2021 Op 1-7-2021 om 08:56 zei Artemis: eekhoorntje op lange rechte weg, ik bedoel paardenmeisje in oerwouden, prairies, steppen, woestijnen, duinen, stranden, bossen, bergen, dalen, vlaktes, toendra's weg is weg, mijn weg naar mijn vrijheid de craving is weg wat blijft is de chaos, uit chaos ontstaan nieuwe dingen ik word nieuw ik word mezelf ik nuchter Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Catharina Geplaatst 15 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2021 Wat knap! Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 Soortement vakantiegroet voor jou. Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden