Spring naar bijdragen

Artemis


Artemis

Aanbevolen berichten

:heart: weer herkenning...in mijn draadje staat het ook ergens...weggegooid voelen in de vuilbak en jezelf eruit halen...het is hun verlies zoals @Quinnme toen sterkte!  Nu voor jou!

 Ps ook in het compost kunnen rozen terug schieten, misschien nog beter zelfs. De mooiste bloemen hebben stront nodig :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag dag 135 ,

16 mei 2021  Vroeger is voorbij, mijn kracht zit in het nu, in mijn adem, in vandaag. 

dank jullie @kruidenthee67 @Musashi @lady jane 

Zondag. Rustdag. Het regent. Het is hier altijd mooi weer, ook als het regent. gewoon naar zee. Zee heelt, zee geneest, het komt wel goed met mij 

 

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

song voor vandaag 

Inside Out

Traveling Wilburys

Look out your window
That grass ain't green
It's kinda yellow
See what I mean?
Look up your chimney
The sky ain't blue
It's kinda yellow
You know it's true
It's so hard to figure what it's all about
When your outsides in (inside out)
And your downsides up (upside down)
Yeah, your upsides right (rightside up)
Yeah, don't it make you wanna twist & shout
When you're inside out
Look down your drain pipe
What color do you see?
It's got to be yellow
Don't try to fool me
And don't it make you wanna twist and shout
When your outsides in (inside out)
And your downsides up (upside down)
Yeah, your upsides right (rightside up)
Yeah, don't it make you wanna twist & shout
When you're inside out
Be careful where you're walking
You might step in something rough
Be careful where you're talking
And saying all that stuff
Take care when you are breathing
Something's funny in the air
And somethings I'm not saying
Bout what's happening out there
It's inside out
Look into the future
With your mystic crystal ball
See if it ain't yellow
See if it's there at all
Ain't no shadow of doubt
Don't it make you wanna twist and shout
When your outsides in (inside out)
And your downsides up (upside down)
Yeah, your upsides right (rightside up)
Yeah, don't it make you wanna twist & shout
When you're inside out

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je @Reacher het is altijd mooi aan zee, storm, zon, windstil, blauwe lucht, grijze lucht, ik houd zoveel van de zee.. Dan maak ik mijn hoofd leeg. Fijn dat je de tekst je raakt. Als ik het niet meer weet zoek ik het in muziekteksten. 

dag 136. Daar is mijn muur. Fase moeilijk 

Ik trek het nauwelijks.  Las ergens, de drank laten staan is één ding, maar het echte werk is omgaan met wat er dan met je gebeurt. Dat vind ik loodzwaar. Het echte werk is begonnen

 

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Artemis:

Dank je @Reacher het is altijd mooi aan zee, storm, zon, windstil, blauwe lucht, grijze lucht, ik houd zoveel van de zee.. Dan maak ik mijn hoofd leeg. Fijn dat je de tekst je raakt. Als ik het niet meer weet zoek ik het in muziekteksten. 

dag 136. Daar is mijn muur. Fase moeilijk 

Ik trek het nauwelijks.  Las ergens, de drank laten staan is één ding, maar het echte werk is omgaan met wat er dan met je gebeurt. Dat vind ik loodzwaar. Het echte werk is begonnen

Aanvulling, voel me stom nadat ik quinn las, ik las het na mijn post. Maar niemand hoeft iets, niemand moet iets. Ik ben een warhoofd 

Ha lieverd :heart: Het wordt nu moeilijk omdat het gif uit je lijf verdwijnt en andere dingen boven komen, blijf hier van je afschrijven! 
Ook als het soms wat stil blijft... mensen lezen je.
soms is dat alle ruimte die je nodig hebt :heart:

En je hoeft je NOOIT te schamen voor iets wat je met zorg en goede bedoelingen schrijft om een ander te helpen! 
Nooit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Artemis:

Aanvulling, voel me stom nadat ik quinn las, ik las het na mijn post. Maar niemand hoeft iets, niemand moet iets. Ik ben een warhoofd 

Maar dit is het dus idd als je gestopt bent. Leren leven met jezelf. Dan kan je jezelf steeds ver weg smijten "ik ben een warhoofd!!" maar je smijt niet ver want je zit aan je eigen smijtarm vast. Met jezelf leren leven betekent "ik ben een warhoofd - OK, dat gezegd hebbende....." De wereld draait namelijk gewoon door en het maakt volstrekt geen verschil wat je precies "van jezelf vindt" :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer eigenlijk van dat hele complimentengedoe af te raken, of ze nou van anderen moeten komen of van mezelf. Liever heb ik in plaats van een compliment van iemand een bedankje. 
Voor mezelf noteer ik liever wat leuk was of goed ging vandaag, "lekker gefietst" of zo. Niet "wat heb ik goed gefietst, beter dan de vorige keer" of "wat ben ik een goede fietser" of iets in die geest. Heeft geen belang voor mij.

 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mee eens. Je kunt best iets doms of stoms gedaan hebben, maar je bént niet stom.

Jezelf met anderen vergelijken of afhankelijk zijn van complimenten, dat is best lastig om daar vanaf te komen. Maar het relativeren daarvan is dan wel weer fijn. Als ik een compliment van een leidinggevende krijg (wat weinig gebeurt) ben ik zo blij als een kind. Dat vind ik eigenlijk stom van mezelf. Maar ja, ik denk dan bij mezelf 'een kinderhand is snel gevuld', lach erom, geniet van het compliment en ga weer verder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb je draadje gelezen,  en genoten van "winding road". Je bent goed bezig. Ik herinner me van de vorige keer dat ik gestopt ben die muur ook nog goed.  Grijze periode.  Daarna kwam bij mij rust en een vredig gevoel.  Nou ja,  soms dan:D;) Ik besef nu weer dat ik nooit klaar ben.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie ALLEMAAL !!!! 

het was ((*&%^$EFHY^T$E#DFYTT^%##WSDGY&^&$## gisteren, gewoon echt diep &^%FGHBVFDXCC*&^%$E (magnietvloeken,maarikdoehetaltijdwel) 

Ik heb jullie allemaal gelezen. In transformatie. Artemis verandert, de omgeving roept "Terug in je hok" want anders hebben we niemand om te kleineren . Ik ga de weg van der krijger, de winding road, de weg van de tijger, de weg van de godin, 

de muur, op de muur, onder de muur, naast de muur, tegen de muur, in de muur, om de muur, langs de muur, over de muur tegenover de muur, binnenin de muur,....... vul maar aan . Het hoort er bij. Ik moet dit verdragen. je kan de muur ook opblazen, omheen lopen, overheen springen, stomme muur. 

later ga ik inhoudelijk in op wat jullie schrijven, ik overdenk het. Zinvol. Ik mag er zijn. Omdat ik de weg ga. Net als jullie. 

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt @Musashi daar ga ik over nadenken. 

@Quinnklopt ook. wat je uitzendt krijg je terug. Liefde delen maakt meer, verdriet delen maakt het minder...

als de moderator vrouwelijke hond schuttingtaal vindt haal ik alles wel weg, zo is het verband eruit 

bewerkt door Artemis
moderator had 1 woord schuttingtaal eruit gehaald, dus alles mag wel weg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-5-2021 om 21:31 zei Reacher:

Ha lieverd :heart: Het wordt nu moeilijk omdat het gif uit je lijf verdwijnt en andere dingen boven komen, blijf hier van je afschrijven! 
Ook als het soms wat stil blijft... mensen lezen je.
soms is dat alle ruimte die je nodig hebt :heart:

En je hoeft je NOOIT te schamen voor iets wat je met zorg en goede bedoelingen schrijft om een ander te helpen! 
Nooit!

Dank je @Reacher je bent altijd zo aardig en ik zie dat je al langer alcoholvrij bent , 4 jaar en 3 maanden. dat zal wel iets met je doen. Ik lees je graag, ook op de dagdraad. 

En ook dank je @QuinnWat zij zegt. Hoezo voelde je je stom? Je bent niet stom, je zegt geen stomme dingen en je verdient je ruimte. Dus., ik voel me stom omdat ik ruimte inneem. Wat dus een goed teken is, ik leer ruimte in te nemen. 

dank je @bumperjimMaar dit is het dus idd als je gestopt bent. Leren leven met jezelf. Dan kan je jezelf steeds ver weg smijten "ik ben een warhoofd!!" maar je smijt niet ver want je zit aan je eigen smijtarm vast

het klopt, je neemt jezelf overal mee naar toe, inc smijtarm , mooi woord 

dank je  ook @GewoonDoen en BJ , inderdaad jezelf waardevol leren vinden. 

@Lonster ja raar hè hoe dat werkt, dat herken ik ook.

@IJsvogeldank je voor jouw reactie

:heart:

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag 139, 

even rust. Ik heb alles gelezen en geprobeerd er op in te gaan. Zoals ik eerder schreef, jullie zijn dichter bij gekomen in Real Life , als ik het moeilijk heb ervaar ik de steun van het forum meer. maar ik blijf flink schrijven in deze fase. 

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi vind ik dat altijd. Dat mensen gedreven worden door nare ervaringen iets moois voor anderen te doen. :)

Ik wist nooit wat ik wilde worden. En ook niet wat mijn sterke punten waren. Dus heb ik de opleiding loopbaancounselling gedaan. Dat coachen/adviseren is nu een deel van mijn werk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi werk lijkt me @Lonster ik vind jouw avatar zo mooi en jouw forumnaam ook trouwens. 

dag 140 dus.

Schreef in mijn papieren dagboek: de beste wraak op Pesters is laten zien dat je gelukkig bent. 

Helaas word ik erg druk van het niet drinken. het is pas mei. Ik hoop echt dat het beter wordt. Ik las bij anderen op het forum dat je ook na 1 jaar, 2 jaar terug kan vallen als je denkt dat je weer wat kan drinken. 

de weg van de krijger, de thee, de tijger, de heldin. 

Zomaar wat opschrijven in mijn wie is wie. Als herkenningspunt voor later

dag 140 goed bezig, ik ook. 

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Artemis:

las bij anderen op het forum dat je ook na 1 jaar, 2 jaar terug kan vallen als je denkt dat je weer wat kan drinken. 

Dat is voor iedereen verschillend, maar voor mij geldt het wel. Ik viel niet echt terug in de zin van teveel drinken, maar wel in de zin van “toch weer steeds bezig zijn met drinken” Mag ik, en hoeveel dan, het hele gedoe. Het nam mij weer in beslag, en dat wilde ik niet meer. Dus ben ik voor de tweede keer gestopt. Daarmee is de rust van het niet drinken weer teruggekeerd. Het is geen onderwerp meer. Hoewel ik soms opeens nog wel vreemde gedachten kan hebben, als ik bijvoorbeeld mensen op een terras zie of zo. Maar dat zijn maar gedachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...