Spring naar bijdragen

Artemis


Artemis

Aanbevolen berichten

Don't make someone a priority of you're just an option.

Nooit vergeten dat dit een online gebeuren is, dat je de mensen meestal slechts virtueel kent en de meesten vluchtig en oppervlakkig. Natuurlijk klikt het met sommigen dieper dan dat en worden sommige formummers wel degelijk bekenden. Maar laat je niet hard kwetsen door iemand die je totaal niet kent, die hier net een week is en die geen weet heeft van jouw proces :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi lieve forum vrienden, 

ik steek even mijn neus om de hoek, niet omdat ik gedronken heb, maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Hoe is het hier en ik ben geraakt, door jullie lieve berichten @Cleo66 @knakker @Bob @Quinn @denise2 @Rosee @jopie @Maverick en @lady jane in nood leer je je vrienden kennen. :heart: dank jullie wel! 

dag 260 en ik drink niet.

En tegen Derarope wil ik zeggen, blijf weg van mijn draad, maar volgens mij ben je al geband, want ik kan je niet citeren.  Je zal inmiddels wel je 100ste account hebben aangemaakt want types zoals jij veranderen niet. eens een zieke dader, psychopaat, altijd een zieke dader psychopaat. 

Ik heb in mijn verleden dader confrontaties gehad. Omdat hulpverleners meenden dat het helend zou zijn. Dit kaliber is recidivist. Ik heb geleerd. Het helpt niet, confrontaties helpen mij niet. Het maakt teveel wakker en ik zit ermee. Dus: 

Afschermen, mezelf beschermen, forum vakantie. De tijd heeft de afgelopen weken geheeld. Ik voel me sterker zonder drank. Ik heb mijn grens gezet naar een ziek iemand en dat pas ik toe in de realiteit. Grenzen stellen, mezelf beschermen, het lukt elke dag ietsje pietsje beter. 

en ik ga door. Ik drum elke dag een uur, ik word beter. van de gespaarde drankjes heb ik een goede camera gekocht en ik leer en word beter. Ik oefen en ik oefen en ik word elke dag beter. Nuchter. Uit eten geweest, geen zucht, geen craving, maar het uit eten eten smaakt me niet zonder wijn, zonder bier, dus een andere hobby gaan zoeken. Fotografie naast drummen, kan prima. 

Ik word heel, ik heel, en ik heb dikke sch****t aan narcisten en psychopaten. Leef je maar uit in je eigen zwarte wereld. mij raak je niet meer, wereldkampioen schouderophalen geworden in de afgelopen 260 dagen.

En forum vrienden bedankt !!! jullie reacties doen me goed, het helpt, ik ben niet alleen. Ik leer verbindingen maken. Dank zij mijn nuchterheid. En ik ga doorrrrrrrrrrrr 

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag 266 update.

In die 266 dagen veel geleerd over mezelf en waar ik vandaan kom. En dat zonder therapeut, of meer, dankzij zonder therapeut. Ik kan nu in mijn eigen tempo, op mijn eigen manier onderdompelen in mijn eigen duinmeer, mijn eigen zee, en daarbij mijn eigen eb en vloed en springvloed en laag water beleven. Zonder drank. De jaardraad was een goed idee. niet meer nadenken over wel of niet. De apps in de appstore, de voordelen van nuchter, de helden, Eric Clapton, Ringo Star en veel meer Sober Celebrities. waarom zou je drinken? Veel geleerd dus. En het wordt een gewoonte, mijn neus ontwikkelt een reukvermogen voor veilig, niet-veilig. Korte metten in het echte leven met zuigers en droefneuzen, zuurtjes en wrange types. Ze kunnen er n iets aan doen, ze hebben een rotleven. 

Ik heb hard gewerkt en werk nog elke dag aan heel worden, genezen van die ziektes en trauma's en ik word elke morgen blij en gelukkig wakker: 

gisteren heb ik niet gedronken!!!

en vandaag drink ik weer niet !!!

mooi toch

Fijne dag voor wie mij leest, en zo huppelen we verder, de tijd tikt door, waarom nu pas?

:heart:

bewerkt door Artemis
oeps taalfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Artemis:

Screenshot_20210921-190300_Instagram (003).jpg

Zaterdag, deze als reminder, staat op vorige blz. 

het alcoholvrije leven levert meer op dan dat het kost. 

Ik keek een Italiaanse film met wijn, het plaatje gaf trek. Direct deed ik een oefening die ik begin dit jaar had geleerd van de Universiteit Amsterdam, ik kreeg een virtuele training gratis aangeboden. Daar leerde ik met plaatjes om anders naar drank te kijken. De koppeling wijn is lekker, werd vervangen door wijn maakt me ziek. Het werkt. 

Ik woon in een gebeid met veel alcoholisme. Ik zie veel foto's van drank, ik zie terrassen met drank. Allemaal triggers voor wat?  Nu ik bijna 9 maanden droog sta bereid ik mijn hersens voor op de trek waarvan ik weet dat die gaat komen. Eerder haalde ik de magische 10,5 maanden nuchter. Daar wil ik nu doorheen breken. Een jaar zonder, anderhalf jaar zonder, op naar een heel leven zonder drank. Trainen die hersens dus. Oefenen oefenen oefenen. 

Het plaatjes oefenen in de eerste 3 maanden heeft er voor gezorgd dat mijn hersens drank nu koppelen aan ellende.

Maar waar komt elke avond die trek toch vandaan?  Vorige week uit eten geweest en het smaakt niet zonder wijn. 

Terug naar de voordelen. paar weken terug een heel vervelend gesprek gehad met een giftig persoon, dit klinkt niet aardig, deze persoon kan er niets aan doen. Denk ik. Voor 1 januari zou ik die persoon zijn gaan helpen, mijn hulpverleners instinct. Arm persoon, arm slachtoffer, arm arm arm. Nu zie ik een kopie van mijn moeder. Ik adem. Ik kijk en voel, ze zuigt mijn levensenergie af door mijn navel. maar dat laat ik niet meer gebeuren. Dus ik sta sterk met twee benen op de grond en adem. Ik laat het afvloeien door mij, naar de grond en dan word ik heel moe. Ik zeg, ik ga verder, fijne dag en ik glimlach vriendelijk en stuur een bundeltje licht. Zweverig? maakt me niet uit, ik heb gevoeld. Ik heb voor mezelf gezorgd. Lijkt niet veel, maar voor mij een heel ding. Dit. 

Ze is mijn moeder niet. Hij is mijn vader niet. Ik hoef niet meer voor anderen te zorgen, ik zorg voor mezelf.

Self care challenge, 10 dagen in januari, Yoga online magazine. Ik deed mee, ik zorgde met de dagelijkse mail 10 dagen voor mij. Het loopt uit op een jaar Self Care, de rest van mijn leven Self care. Dat is mijn pure winst van mijn niet drinken. Ik zorg voor mij . Nu ga ik bovenstaande 4 hormonen zelf leren aanmaken. Ik kan het al, maar ik wil meer. Na het drummen voel ik me zo goed. na het wandelen voel ik me zo goed. En ik accepteer dat ik me ook slecht mag voelen. Evenwicht, balans, zwart/wit, yin/yang, dag/nacht, schaduw/licht. Het licht op mijn schaduw. Ik heel

liefs voor wie dit leest :heart:

 

il_794xN.860894136_fsss.jpg

bewerkt door Artemis
puntje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

het zweverige kan ik wel doorheen kijken Artemis, wat werkt, werkt
wat me meer raakt is dat het leven zo'n brein ding blijft, hard werken
het verleden nog steeds zoveel energie kost. je brein maakt overuren,
jij ook. ik prijs me dan rijk met mijn luie aard. waar mijn moeder me voortdurend
aan herinnerde en me toen me vaak negatief mee beinvloedde.
Nu ik mezelf toestemming geef geniet ik van niets doen en merk dat er dan toch
wel van alles gebeurt en in beweging blijft. Er is evenwicht, altijd al♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga regelmatig uit eten, waarbij ik geen alcohol drink. Is het een arrangement met bijpassende wijnen, dan word je daar wel naartoe gestuurd. Of als je disgenoten hebt die daar veel over weten, wijnen. En steeds bestellen. Maar als dat niet zo is, kun je op je eten concentreren en iets anders drinken toch?

Interessant, over die hormonen en hoe je die kunt stimuleren. 

bewerkt door Lonster
stukje weggehaald, was meer iets van mezelf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het klopt @lady jane dat mijn brein overuren maakt. maar als ik niets doe word ik depressief. het blijft een zoektocht naar balans.

@Lonster uit eten was iets waarbij ik veel dronk en vlees at. Mijn smaak is veranderd, ik eet geen vlees meer, ik drink geen wijn meer, maar ik mis het ook niet. Voor dat geld ga ik liever paardrijden en dat heb ik dan ook gedaan. daar geniet ik enorm van. Koken kunnen we zelf heel goed en uit eten is nu minder leuk. 

@Claudius nee, je hoeft niets te mijden, maar je leert je brein dat alcohol niet goed voor je is. En dat je die vervangt door andere alcoholvrije drankjes. 

boekanier heb ik al weer herkend, hup negeren, maar nu heb ik het al verklapt :rolleyes:

@jopie je het voelt stoer, niet meer vluchten maar ervaren, aangaan, ik voel nu bewust, waar ik vroeger verdoofde. dat hoeft niet meer en de pijn wordt minder. Ik ben wel stoer, ik ben wel sterk, ik kan het wel. 

vandaag een moeilijke dag, de sterfdatum. En ook deze dag is bijna voorbij. veel niets gedaan, veel gevoeld, veel stil gestaan bij de breekbaarheid van geluk. 

Fragile. We are fragile. 

En overmorgen feest, dan ben ik 9 maanden alcoholvrij. Dan krijg ik een nieuwe munt. 9 maanden munt, dan heb ik er 10, want 24 uur nuchter heb ik nu ook, ze liggen op mijn kastje, mega trotse IK, 

stoer. 

ik houd van dat woord. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag 274

wat gisteren begon als een feestje liep uit in een slecht nieuws dag. Rond vijf merkte ik dat ik absoluut geen trek had, integendeel, dat ik blij was dat ik niet drink. Blij, slecht woord. maar het verdovingsmechanisme is weg. De trek is weg. 

ik voel.

ik voel me rot, ik heb een achtbaan in mijn hoofd. De baron van de efteling

One day at the time 

God grant me the serenity

nu komt het aan op mijn ballen, mijn motorinstructeur (ooit, lang geleden) zei, leg je ballen op de tank, en we keken elkaar aan en lagen helemaal slap van de lach. Ik ben een meisje :D dat zie je toch wel in mijn motorpak, lang haar onder de helm en een meisjesfiguur hahahaha

daar gaan we. Nuchter. Vandaag is vandaag en drank is geen onderwerp meer.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...