Adrian Geplaatst 25 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2021 Oke.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 25 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2021 Ik vind dit ook echt heel moeilijk. Kan nog geen afstand schatten van hier naar de brievenbus gok: 1 lichtjaar en 10 lichtjaren (hoe ver is een lichtjaar eigenlijk en lichtjaar is toch een afstand en geen tijd of niet?) Ooh voel me ff heel heel dom! Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 25 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2021 10 minuten geleden zei Musashi: Ik vind dit ook echt heel moeilijk. Kan nog geen afstand schatten van hier naar de brievenbus gok: 1 lichtjaar en 10 lichtjaren (hoe ver is een lichtjaar eigenlijk en lichtjaar is toch een afstand en geen tijd of niet?) Ooh voel me ff heel heel dom! Een lichtjaar is de afstand die het licht in één jaar aflegt. Licht plant zich voort met een snelheid van 300000 km/sec.. Dus ga maar rekenen. Je antwoorden zijn trouwens fout.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 25 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2021 Wat jammer Spirit... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 25 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2021 De afstand tot de maan is ca. 385000 kilometer. De afstand tot de zon is ca. 150 miljoen kilometer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 26 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2021 Zijn die afstanden wel constant? M.a.w. draait de maan in een zuivere cirkel rond de aarde en de aarde idem dito rond de zon? Het laatste waarschijnlijk wel, anders zouden we het temperatuurverschil merken, maar van de maan ben ik niet zeker. Smaragd reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2021 Er staat ook 'ca', @Bob. In de astronomie kijken ze niet op een miljoentje aan kilometers meer of minder... Smaragd reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 26 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2021 (bewerkt) 1 uur geleden zei Bob: Zijn die afstanden wel constant? M.a.w. draait de maan in een zuivere cirkel rond de aarde en de aarde idem dito rond de zon? Het laatste waarschijnlijk wel, anders zouden we het temperatuurverschil merken, maar van de maan ben ik niet zeker. Er is geen reden waarom ze constant zouden zijn. Zijn ze ongetwijfeld ook niet. Vwb de aarde om de zon wordt het temperatuurverschil denk ik gecamoufleerd door het tempverschil dat je al hebt door de seizoenen (vanwege de gekantelde aardas). Interessant is ook dat je de draaisnelheid van de aarde hieruit kan afleiden. Als ie een jaar nodig heeft om om de zon te draaien ofwel 150 miljoen km maal 2 pi dus zeg maar 1 miljard km, gedeeld door 365 en door 24 is 144 duizend km/h. Zoefffff en toch blijft de koffie in mn kopje 26 maart 2021 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 26 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2021 2 uur geleden zei Bob: Zijn die afstanden wel constant? M.a.w. draait de maan in een zuivere cirkel rond de aarde en de aarde idem dito rond de zon? Het laatste waarschijnlijk wel, anders zouden we het temperatuurverschil merken, maar van de maan ben ik niet zeker. Die afstanden variëren inderdaad... Dit zijn gemiddelden.. De dichtste afstand heet het perigeum, de verste afstand het apogeum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 26 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2021 1 uur geleden zei bumperjim: Er is geen reden waarom ze constant zouden zijn. Zijn ze ongetwijfeld ook niet. Vwb de aarde om de zon wordt het temperatuurverschil denk ik gecamoufleerd door het tempverschil dat je al hebt door de seizoenen (vanwege de gekantelde aardas). Interessant is ook dat je de draaisnelheid van de aarde hieruit kan afleiden. Als ie een jaar nodig heeft om om de zon te draaien ofwel 150 miljoen km maal 2 pi dus zeg maar 1 miljard km, gedeeld door 365 en door 24 is 144 duizend km/h. Zoefffff en toch blijft de koffie in mn kopje @bumperjim, klopt helemaal hoor! Dat we niet de bocht uitvliegen.., of van de aarde afwaaien.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 26 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2021 (bewerkt) Wie gaat er een nieuwe vraag samenstellen? Ik vind dit wel leuk.. 26 maart 2021 bewerkt door Adrian Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2021 2 uur geleden zei bumperjim: Interessant is ook dat je de draaisnelheid van de aarde hieruit kan afleiden. Als ie een jaar nodig heeft om om de zon te draaien ofwel 150 miljoen km maal 2 pi dus zeg maar 1 miljard km, gedeeld door 365 en door 24 is 144 duizend km/h. Zoefffff en toch blijft de koffie in mn kopje Bij jou misschien, bij mij niet altijd, hoor.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2021 Ik geloof dat het de bedoeling is dat jij, @Adrian, nu iemand mag aanwijzen voor een nieuwe vraag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 26 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2021 7 minuten geleden zei Kohtje: Ik geloof dat het de bedoeling is dat jij, @Adrian, nu iemand mag aanwijzen voor een nieuwe vraag. @Kohtje, dan wijs ik jouw aan... Verzin maar iets. Yana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 26 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2021 De aarde draait rond met 144.000 km per uur??? Echt waar??? Wow! Dat is toch o n g e l o f e l i j k. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2021 (bewerkt) Oww... ik zie dat ik de aangewezen persoon ben. Maar ik deed helemaal niet mee.. Nou ja, om de vaart er in te houden.. "In welke plaats staat 'het gele huis' waar Vincent van Gogh rond 1880 met zijn vriend Paul Gauguin woonde en werkte?' NO GOOGLE !!!of enig ander opgezoek 26 maart 2021 bewerkt door Kohtje Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2021 43 minuten geleden zei Yana: De aarde draait rond met 144.000 km per uur??? Echt waar??? Wow! Dat is toch o n g e l o f e l i j k. Haastige spoed is zelden goed.. #IK DOE NIET MEER MEE Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 26 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2021 Arles? bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2021 Hoera !! Ja @Yana, helemaal goed. Sta je daar nu net met je camper voor de deur? Jij mag... hihi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 26 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2021 Niet vandaag maar wel vorige week . We overnachtten op precies de plek waar van Gogh zijn schildersezel had neergezet om een brug te schilderen. Ik wist niet helemaal zeker dat het gele huis ook in die plaats was. De bovenste foto vanuit de camper gemaakt: lady jane, Bob, nancy en 1 andere reageerden hierop 3 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 26 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2021 Mont martre? Ikzeg maar wat, ik weet het niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2021 Nee @Adrian, Yana had het goede antwoord al gegeven. Zo zie je maar, @Yana. Alles is toeval. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 26 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2021 Oké, ik ben... In Nederland en België wordt veel gestuct met Knauff, je hebt bijv. rotband en goudband voor een gladde afwerking maar hoe heet het spul van Knauff waarmee je een fijne korrel in je stucwerk kunt krijgen??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 26 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2021 1 minuut geleden zei Kohtje: Zo zie je maar, @Yana. Alles is toeval. Ik vind het wel heel toevallig dit, ik weet echt niet veel en die naam 'Arles' ben ik gegarandeerd over een maand weer vergeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2021 Laat het niet zilverzand zijn want dan moet ik wéér een vraag bedenken... Yana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden